Hvor lenge brukte babyen str 50?

Aldri, var 54 ved fødsel og vokste ut av 56 etter ca 3 uker. Vokste ut av 62 ved ca 7/8 uker vokste over 1 cm i uka første 8 ukene.
 
Når er termin? Kom på nå at min store gutt passet ulltøy i str 50, synes ull er mye større i størrelsen
Termin i februar, så kommer til å måtte bruke litt ull. Ja, ulla er liksom litt fleksibel, såvidt jeg kan huske?
 
Guttungen var svær når han ble født, så vi trengte ikke størrelse 50, men hadde kanskje 10 klesplagg i den størrelsen i tilfelle :)
 
Vi brukte str 50 i 6-8 uker! Jeg hadde kjøpt for lite i den str for alle sa til meg "ja men de vokser så fort så du trenger ikke så mye klær i den str" :p
 
En uke eller to. Men 52 brukte jeg et par måneder.
 
Fikk også beskjed om at vi ikke trengte å kjøpe 50, fordi det ikke kom til å passe. Stemte forsåvidt at 50 ikke passet, det var fort stort (og ikke for lite som folk mente). Hørte heldigvis ikke på de, kjøpte mye 50 og litt 44 (hadde på følelsen at jeg kom til å få et lite barn (det stemte))
 
Gutten min brukte str 50 cm i to måneder, så jeg hadde heldigvis mye i den størrelsen også. Han druknet i størrelsen de første ukene selv om han var 50 cm lang ved fødsel (veide 3.000 gram).
 
Brukte str 50 I over en mnd. Burde egentlig hatt str 44 men ingen butikker her som selger/ solgte det da.
 
min gutt brukte str 50 i ca 2 uker. Han var 51 cm ved fødsel og 3760 g så tok ikke lang tid før str 50 var for smått.
Ulltøy er gjerne lengre passende. De er tøyelige.
 
Frøkna her brukte det i nesten 2 mnd mener jeg :) hun kunne nok fint passet 56 også men jeg hater babyklær som er "posete" og må brettes opp :)
 
Vår brukte 50 i nærmere 2 mnd
 
Mi var 47cm og 2990g da hun ble født, så 50 var alt for stort til henne da, så vi måtte kjøpe inn litt i str.44 og brukte prematur bleier de to første ukene. 50 brukte hun til hun var 6-8uker og og brukte 56 frem til 12uker :)
 
Ca to måneder med begge. Første var 3170gr og 50cm, andre var 2964gr og 50cm.
 
Brukte vertfall i 2 mnd, men så starta ho på str 38 - når ho kom ut av kuvøso ;)
Nr 2 brukte 50 i øve ein mnd, 3245g og 48cm.
Nr 3 har me fått beskjed om at e liten, så blir vel ein mnd og to i str 50 no og :p
 
Last edited:
I ca en mnd. Hadde vel To - tre plagg som jeg fikk ved fødselen.
 
Hun var 52 cm ved fødsel og brukte str 50 i 2 mnd.
 
Min hoppet glatt over 50 og rett på 56. Kom hjem fra sykehuset på lørdag og måtte i butikken og handle mer 56 på mandag. Hun var 52 cm og 4.5 kg.
 
Back
Topp