Hvor lenge brukte babyen str 50?

Orly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2016
Sist jeg fikk barn, for 9 år siden, så sa alle at jeg ikke trengte klær i str 50. At jeg enten kom til å få mye i 50 i gave, eller at hun ikke kom til å bruke det. Var jo ung og dum, og hørte etter. Fikk ingen gaver i str 50, og hun brukte det i 2 mnd. :rolleyes:

Så nå holder jeg på å skrive innkjøpsliste til nye babyen. Men veldig i tvil hvor mye jeg egentlig trenger. Vet det finnes butikker etter fødsel og, men greit å ha basisen klar iallefall.
Så, hvor lenge brukte din 50?
 
50 passet bare ett par uker. Hun var 51 cm og 3,6 kg ved fødsel, så gjennomsnittlig stor. Vi brukte for det meste 56, bare brettet litt opp ermene og brukte bukser uten ben :) Fikk ikke noe i str 50 i gave vi heller, samtlige kjøpte i str 62 og oppover ;)
 
Min kom
I juli 2014. Da var det helt sinnsykt varmt. 35 grader ect. Så han lå bare i bleia første tiden. Så brukte kanskje 50 klær ca 7 ganger :p
 
Her brukte vi str 50 i 2 mnd ca.
Legen min mente det var unødvendig å kjøpe klær mindre enn 62, men nå er hun snart 5 mnd og har brult 62 et par uker bare:p
Hun druknet i str 50 da hun ble født...
Vi fikk masse gaver i str 50 og 56 da, fordi vi ba om det:)
 
Hadde bare 2 bodyer og to strømpebukser. Var ikke mange ganger det ble brukt.
 
Alle mine tre har brukt størrelse 50 en stund, sikkert rundt 2 mnd.
 
Brukte bare 50 i ca 1 måned, begynte så smått med 56 da og la nok bort alt i 50 et par uker senere.
Veide 3758 g og var 53 cm lang.
 
Førstemann brukte 50 i to uker :p

Minstemann brukte 50 i litt over en måned :)


Største var 50cm og 3700
Minste var 48cm og 3000
 
Aldri :p Han hadde en dress i str 50 som jeg aldri fikk på han. Syns ikke det var noe pes å brette opp ermene litt :) Heller det enn å kaste bort penger på klær som vi ikke kunne brukt i mer enn en uke eller to ;)
 
Passa 50 i sikkert to mnd. Hu var så lita atte. Måtte jo ha str 44 også i ei god stund :p

Minsta var litt større men brukte nok 50 i en mnd
 
Fikk vinterbaby og brukte str 50 i 2-3 måneder. Han var liten til å være født til termin og han svømte i str 50
 
Jeg var ute og handlet masse klær i str 50 etter fødsel. Brukte det i nesten 2 mnd og med en storgulper gikk det mellom 5 og 10 skift om dagen :p

Eldste brukte og str 50 i lang tid, men hu var nede på 44 de første ukene :p
 
Mine har og brukt str 50 lenge, men jeg liker ikke for store klær på babyer da. Mellomste brukte vel fortsatt str 50/56 da hun var 4-5 mndr :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her hadde jeg bare 2 bodyer i 50...de passa bare ei uke, så er glad jeg ikke hadde hamstra for å si det sånn :p
 
Passa 50 i sikkert to mnd. Hu var så lita atte. Måtte jo ha str 44 også i ei god stund :p

Samme her, glad jeg fikk låne klær av ei vennine som hadde hatt prematur jente, selvom jenta mi ikke var prematur da ;-)
 
1 mnd kanskje! Noen plagg litt mindre! Veldig forskjell på str. Noe i 50 var litt stort og noe annet i 56 var nesten for lite :p
 
Vi kjøpte nada 50 til M,hun brukte d i 8 uker... :p har masse (arve)tøy i 50, mer enn 56 :p så får vi se :p
 
Sist jeg fikk barn, for 9 år siden, så sa alle at jeg ikke trengte klær i str 50. At jeg enten kom til å få mye i 50 i gave, eller at hun ikke kom til å bruke det. Var jo ung og dum, og hørte etter. Fikk ingen gaver i str 50, og hun brukte det i 2 mnd. :rolleyes:

Så nå holder jeg på å skrive innkjøpsliste til nye babyen. Men veldig i tvil hvor mye jeg egentlig trenger. Vet det finnes butikker etter fødsel og, men greit å ha basisen klar iallefall.
Så, hvor lenge brukte din 50?
Når er termin? Kom på nå at min store gutt passet ulltøy i str 50, synes ull er mye større i størrelsen
 
Back
Topp