Hvor lenge bruker dere vogn?

PetiteMoi

Glad i forumet
Jeg venter en liten en når eldste jenta er 1 år og 6 mnd. Så vi vurderer om vi trenger søskenvogn? Eller klarer vi oss med ståbrett?

Eldste var 1 år og 9 mnd da lille ble født, vi hadde søskenvogn, men solgte den etter seks måneder, besten ubrukt. Eldste kunne fortsatt sove i vogn frem til ca to år, men da hadde jeg uansett minste i sjal (han hadde refluks og lå lite i vogn).

Da tror jeg vi bruker litt tid på Finn.no å ser. Eldste her har innesoving i barnehagen som vi greit får til hjemme også, når hun trenger en ekstra dupp på dagen.

Vi brukte vanlig vogn til litt over 2 år og deretter sykkelvogn på lenger tur :) sov i vogn til nesten 2,5 år
Jeg ville hatt søskenvogn med den aldersforskjellen, men du kan jo vente å se an til etter fødselen også.

Jeg hadde tvillingvogn som ble mye brukt hjemme, men aldri når vi skulle kjøre først :) brukte mye sjal/sele på em av dem og vogn på den andre:)

Hadde vi fått aå tett måtte vi ha hatt en søskenvogn. Men du om fint da kjøpe en billig fra finn :)

Ja mange pent brukte søskenvogner på Finn. Så kan du likevel beholde enkeltvogna du har nå og bruke når du skal trille bare den ene eller eldste heller vil gå for eksempel :)

15 mnd mellom nr 1 og 2. Vi har brukt vogn lenge, men bruker ikke bil til og fra barnehagen og litt for langt å gå for en liten en (spesielt på ettermiddagen) så hadde ikke klart oss uten. Mine har også alltid likt å sitte i vogn. Jeg ville ha sett på hvor mye dere bruker vogn i dag og hvilke behov dere har etter fødsel, er feks et stå brett et like godt alternativ?

Tenker det avhenger hvor mye du bruker vogn idag og hvor mye du tror du skal dra på begge to etter bgh

Jeg venter en liten en når eldste jenta er 1 år og 6 mnd. Så vi vurderer om vi trenger søskenvogn? Eller klarer vi oss med ståbrett?
Lille er 2år. Fremdeles veldig avhengig av vognen om ikke jeg kan bære henne:)
Kommer ann på hvor lange distanser du skal bruke vognen til og til hvilket bruk. Eks tur, soving osv. De bruker dobbelvogn til alle barna på tur i barnehagen i hvertfall til barna under 3 år.

Kuttet før 2 år, sluttet å sive ved 18 mnd. Min elsket å
Gå, hatet å sitte i vogn, vi lot han gå alt han ville , barnehagen lå 4 km unna men vi gikk eller syklet

Hun på 2 bruker ikke vogn lengre, hun på 4 brukte vogn frem til hun var 2, men kun til å sove i Bhg. Om vi skulle hele gjengen hatt oss en bytur hadde vi kanskje hatt 2åringen i trille, bare for å ha litt kontroll. Vi må uansett kjøre alle plasser vi skal, derfor sluttet vi med vogn til turer å slikt når de var store nokk til å gå selv :)

Hadde valgt søskenvogn. Var 2.5 år mellom nr 1 og nr 2. Nr 1 var ikke klar for å gi opp vogna så endte med gammeldags sete på bagdelen i begynnelsen. Når nr 3 kom så kjøpte vi babyjogger sin tvilling vogn fordi nr 2 var ikke klar enda når han var 3.5 år. Han er nå 5 men burde fortsatt sitte i vogn på lange turer som i parker osv. Han klikker i vinkel når han er sliten. Så er mest for freden sin skyld.

Back
Topp