Hvor lenge bruker barna vogn?

Millus321

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
FebbisBebbis2021 ❄️
Hvor lenge brukte barna deres vogn?

Gutten min er 2,8 når han blir storebror.
Tenker på om det er behov for søskenvogn eller ei.
Jeg tenker det at det kanskje ikke er så dumt?

Kanskje heller ståbrett?? Min er 3 år nå, bruker kun vogn om vi skal gå langtur, men han er ikke spesielt glad i å sitte i vogna :p

Jo kanskje det er en bedre ide igrunn.
Skal jo sies at jeg ikke har lappen da, så her går og bruker vi vogna mye.

Hmm.. Heldigvis god tid igjen på å bestemmer meg ;)

Dette lurer jeg også på.. Jenta vår kommer til å være ca 2,5 år når neste kommer.. Er veldig i tvil angående søskenvogn eller ikke altså...

må vel se an barna litt tenker jeg og som du sier hvor mye du går. vurderer søskenbrett her. min er egentlig flink å gå, i sommer kunne vi gå lange turer uten at vogna ble brukt, det var litt før han fylte 2 år (ble 2 år 8. november) så trenger egentlig ikke vogna sånn sett, men han har blitt lat så tar med trilla f. eks på senteret ofte om vi skal være en stund for han skal bæres og slår seg litt vrang noen ganger om han ikke orker å gå. men bruker den mindre og mindre nå. tar med vogna på tur innimellom pga det samme egentlig...
er jo bare tull, han kan jo fint gå og det langt, gikk jo 3 km og sånn lenge før han fylte 2 år en bortskjemt liten kar som har godt av å få søsken snart tror jeg hehe

Min minste er 3 år om 2 mnd og hun bruker nesten aldri vogn, har ikke brukt det siden i høst.. Hadde søskenvogn når hun ble født, da var eldste akkurat fylt to år, og søskenbrett hadde sikkert passa oss bedre viss ikke veiene her var rett opp eller rett ned og ganske ruglete :p så søskenvogn blei kjøpt ganske snart etter fødselen :)

Hadde nok vurdert ståbrett eller et søskensete :-)

Vi skal skaffe oss søskenbrett, men da er jo hun 4. Hun er 3.5 nå, og det hender vi bruker vogn om morgenen til barnehagen. Ellers sykler eller går hun.

Det lurer jeg på også... min er bare 1 år og mnd når minsten blir født!!!

Vår jente sluttet å sove på dagen når hun var rett over to år, og siden da har vi hatt lite bruk for vogn. Eneste når man skal på ferie eller på lange reiser at vi har brukt vogn til henne pga lange avstander. Sist vi brukte vogn var i sommer når hun var 2,5 år, da var vi på ferie som innebar mye gåing.

Spørs om han sover i vogna fortsatt, for mange så pass store barn liker ikke å sitte stille alt for lenge.. Skal du bare gå langt er det kanskje lurt? men når eldste min fikk en lillebror, da var han 2 år og vi kjøpte bare ståbrett til han. Det funket fint, også når vi gikk lengre turer, han gikk/sto som han orket. men han har vært flink å gå (også langt) siden da (og før)..

Her var det fullstendig vogn-nekt fra Thale var ca 2,5år. Da skulle hun gå helt selv, alltid ;)
Soving på dagtid sluttet hun med da hun startet i bhg, en mnd etter 2årsdagen hennes, så vi hadde aldri behov for vogn i bhg.

Min satt i vogn til han var 2,5 så har vi faste den ut. Hadde han valgt selv hadde han nok sitte i vogn enda! ;)

Back
Topp