hvor lenge bruker barn vippestol?

Hadde tenkt å klare meg uten, men kolikkungen fikk vippestol da han var 4-5 mnd slik at jeg skulle få en sjanse til å spise middag. :p
Var heldig at vi ikke kjøpte før da - de fleste vippestoler holder opp til 9 kg, og det passerte Jr. dagen før han ble 4 mnd. ;)
Så da valgte vi en Baby Bjørn, som skulle holde opp til 2 år og kunne brukes som "kosestol" når man sluttet å bruke "magebeltet" - bare at det var en 13 kg grense også, og den passerte Jr. rett etter at han fylte året, så det ble ikke så veeeldig lang bruksperiode.
Men den var gull verdt rundt 6-12 mnd, når han begynte å bli mer aktiv og jeg ble alenemor til kolikkungen - kunne putte ham i den utenfor dusjen slik at han kunne se meg, men ikke krabbe inn i dusjen, kunne få lage mat og SPISE DEN uten å ha "blekkspruten" i fanget, og kunne noen ganger minske magesmertene hans ved å vippe ham i stedet for å bære rundt på ham for tredje timen i strekk.

Dattern brukte den fra 5 mnd til 6-7 mnd aldern. Etter det ble den svært lit brukt.
Lillebror har brukt den fra 3,5 mnd til ja han bruker den fortsatt (7 mnd). Men det går flere dager uten også. Synes det er litt kjekt å sette han i den om alt annet er litt kjedelig å han skal få litt forandring. Eller at jeg gir han et måltid i stua eller noe.

Jeg skal ha babybjørn fordi jeg tror det er den stolen som kan brukes lengst! Venninna mi hadde det, og den ble brukt helt til barnet ble to år (belte ble fjernet og den ble brukt til kosestol/se på tv stol) :)

Ettåringen min bruker sin babybjørn enda han. Han elsker den og koser seg når han får sitte litt oppi den.

Min har en fra Carena (tror jeg).. Han er snart 18mnd og bruker den enda :p

Skal si at han brukte den fra 1-6 mnd, så tripptrapp for det meste. Men nå bruker han den til å slappe av i/se tv i.. Den kan justeres i ryggen.

Vi har Babybjørn og elsket den :)

Snuppa begynte å sitte i den litt fra hun var 6 uker og brukte den mye fram til hun gikk over til TrippTrapp da hun var rundt 7-8 mnd.

Brukte den fortsatt i stua, til tv-titting f.eks, frem til hun fikk en barnestol i stua da hun var ca. 1 år.

Det som er så fint med Babybjørn er at den beveger seg
ved hver minste bevegelse barnet gjør.

Uunnværlig hvis man skal dusje, spise ol.....

Her bruker vi vippene enda, han er 10,5 måneder.

Vi hadde en vippestol som gikk opp til 12 kg. Hun brukte den fra rundt 3 mnd til 7 eller 8 mnd (husker ikke helt).

Eldste brukte den aldri. Likte seg ikkje der i det heile tatt.

Lille hadde ikkje behovet då ho var baby, ho var veldig fornøgd med å ligge på golvet, og mat åt ho ikkje uansett.

Men ho begynte å bruke den som lenestol då ho var rundt 18 mnd. Heilt supert! Ho Brukte den fram til ho var ca 2 år og 3 mnd, då bikka ho 12 kg.

Til hun var 1 år.

Vi har ikke brukt den noe særlig etter hun passerte 8 måneder, men den kan brukes leeeeenge enda siden den går til 18kg. Fra fisher price.

Vi har ikke brukt den noe særlig etter hun passerte 8 måneder, men den kan brukes leeeeenge enda siden den går til 18kg. Fra fisher price.

Aldri hatt, aldri trengt.

Brukte den vel til ca 6 mnd tror jeg.. Til de kunne sitte selv i spisestol/tripp trapp.

Til 6mnd hvor hun begynte å krabbe ut av den selv. Da begynte vi smått med stol. Hun kunne sette seg opp selv ved 6mnd.

Vår vippestol kunne brukes fra nyfødt til ca 3 år, brukte den vel ( mer som en gyngestol da hun ble eldre) til hun var ca 1,5 år tenker jeg

Vår vippestol kunne brukes fra nyfødt til ca 3 år, brukte den vel ( mer som en gyngestol da hun ble eldre) til hun var ca 1,5 år tenker jeg

Back
Topp