Hvor lenge blør dere etter fødsel?

Chipotle

Elsker forumet
Marsboere 2020
Junilykke 2022
Julibarna2024☀️
Noen som har født for en liten stund siden eller som eventuelt husker fra tidligere fødsler - hvor lenge blør dere?

Jeg mener jeg blødde ca. tre dager sist. Hadde samme opplevelse nå, og gikk da over til truseinnlegg fordi jeg fortsatt hadde en del farget utflod osv. Men så tok det seg plutselig opp igjen noen dager senere. Har blødd litt av og på i styrke etter det, men stort sett holdt med tynt truseinnlegg. I dag er det to uker siden fødsel, og jeg har blødd mer enn på lenge. Måtte oppgradere til litt større bind igjen. Fortsatt ikke voldsomme mengder, og jeg leser jo på nett at det er vanlig å blø 4-8 uker (!) etter fødsel. Men synes likevel det er rart at det går så opp og ned, og at det er så ulikt fra forrige fødsel?
 
3 uker siden fødsel her og blør fra og til. Noen dager er det ikke noe, og plutselig kan det være et par dager det kommer mye. Ikke født før, og har lurt litt på det samme. Hvor lenge blør man liksom :depressed:
 
Eg har kunna gått over til truseinnlegg ganske tidlig, men det varte i ca 5 veker før det var heilt slutt på blødningen denne gongen. Hugser ikkje kor lenge det varte med dei andre men trur det var ca likt då.
 
Noen som har født for en liten stund siden eller som eventuelt husker fra tidligere fødsler - hvor lenge blør dere?

Jeg mener jeg blødde ca. tre dager sist. Hadde samme opplevelse nå, og gikk da over til truseinnlegg fordi jeg fortsatt hadde en del farget utflod osv. Men så tok det seg plutselig opp igjen noen dager senere. Har blødd litt av og på i styrke etter det, men stort sett holdt med tynt truseinnlegg. I dag er det to uker siden fødsel, og jeg har blødd mer enn på lenge. Måtte oppgradere til litt større bind igjen. Fortsatt ikke voldsomme mengder, og jeg leser jo på nett at det er vanlig å blø 4-8 uker (!) etter fødsel. Men synes likevel det er rart at det går så opp og ned, og at det er så ulikt fra forrige fødsel?
Jeg blødde i ca 6 uker sist. Denne gangen har jrg blødd mye ca 3 dager, så har jeg gått over til vanlig bind (bruker nattbind fordi de er større bakover). Ser ikke ut til å gi seg med det første heller, fortsatt en del friskt blod hver dag.

(Husk at skorpen etter morkaka løsner og at det gjerne kommer friskt blod i den forbindelse).
 
12 dager siden fødsel, og har brukt de minste bindene siste uka. Ble brunlig, men nå også litt friskt blod om hverandre. Men må vel oppgradere igjen her og snart, for kommer vel en rikeligere blødning nå, er det rundt to uker etter fødsel når skorpen fra såret i livmoren løsner?

Forberedt på at det hele varer noen uker til :shy:
 
Bruker bare rosa enkle bind fra Libresse nå, men kan sikkert begynne på truseinnlegg snart. 3 uker og 3 dager siden fødsel.
 
Okei, etter å ha hørt fra dere og googlet litt mer, konkluderer jeg med at det jeg opplever er veeldig normalt. Begynner å lure på om jeg kanskje husker feil fra sist gang også :hilarious: Takk for svar, alle sammen:Heartred
 
3 uker siden fødsel. Har kun brukt truseinnlegg i litt under en uke, siden det kommer en liten blødning i ny og ne.
 
Ca 2 uker med bind. 2-3 dager med store sykehusbind på barsel. Gikk over til truseinnlegg etter 2-2,5 uke, blør noe innimellom.
 
7 uker siden fødsel nå og nå har det vært en uke uten noooe som helst blod. Så ca 6 uker med noe form for blod (brunt, men varierte veldig på mengde) truseinnlegg siden uke 2-3.
 
Back
Topp