Hvor lenge benyttet du deg av ammefri?

Klistremerket

Andre møte med forumet
Ammer fortsatt jenta mi på 15 måneder morgen, tidlig ettermiddag og på kvelden. Både hun og jeg er veldig glad for det. Jeg har en god tariffavtale som sier at jeg har rett til inntil to timers betalt ammefri hver dag. Jeg startet å jobbe rett etter sommerferien, og har sluttet litt før hver dag for få få til ammingen på tidlig ettermiddag.

Føler liksom på en måte at det virker rart for de andre på jobben, og jeg føler jeg «skulker». Ingen andre der har ammet så lenge som meg, så de skjønner sikkert ikke den følelsen.

Men jeg har jo rett til det. Ikke sant?
 
Benytter meg fortsatt av ammefri. Jobber i staten, så har derfor 2 timers ammefri til ungen er 2 år (statens personalhåndbok). Ungen er 1 år og 5 mnd. Vi prøver å trappe ned og avslutte ammingen pga neste kommer om få måneder. Holder på ammefrien til vi ikke trenger den mer, vi har jo rett på det. Og ingen har noe med hvor lenge vi ammer. Tror jeg er første som benytter meg av ammefri hos oss, de var ikke helt kjent med reglene rundt ammefri først. Jeg føler ikke jeg skulker, og ammingen er virkelig ikke for min egen del. Jeg vil få til ammeslutt, ungen er ikke helt enig..
 
Til ca 2-årsdagen :) Var ikke hver dag på slutten da, men de dagene det trengtes og mini ville ha pupp før barnehagen liksom :) I starten hadde vi både morgen og ettermiddag, men ettermiddagen ble faset ut etter 4-5 mnd :)
 
Men har man rett på lønnet ammefri etter barnet er fylt ett år?
 
Brukte det i noen få måneder før jeg sluttet i jobben. Fikk også veldig sånn "skulke" følelse.
 
Jeg ammet lenge og kommer til å søke om ammefri så lenge jeg kan, synes ammin MG er viktig og er mitt barn og min familie det handler om, vett ikke om jeg får det lengre enn et år...
 
Back
Topp