Hvor lenge be besteforeldrene være på «vakt» før termin?

Noemie

Glad i forumet
♡Junigull 2016♡
Vi nærmer oss fødsel og siden dette er nr 2, må vi tenke litt på logistikk/hjelp med storesøster når lillebror kommer.
Jeg lurer på om dere har gode tips på hvor lenge før termin vi burde be besteforeldre være på «vakt» og tilgjengelige?

Skal sies at jeg mistet vannet 13 dager sist. Det var min første fødsel så jeg tenker at ting kan skje tidligere enn «planlagt» denne gangen også [emoji28]
 
Her har besteforeldre vært på "vakt" etter første blødning i uke 33 [emoji28] og nå har de fått fri [emoji4]
 
Her tror jeg det må bli fra uke 36, da jeg starter modningsakupunktur da (og fødselen gikk i gang samme ettermiddag med storebroren), og det er -gisp- tre uker til! Så får vi se når hun kommer, det blir vel et par uker frem derfra, men har heldigvis to besteforeldre som stiller opp, og ei venninne som kan ringes på kort varsel, så er ikke så bekymra for den biten.
 
Her stikker besteforeldre på tur to uker før termin og er hjemme termindatoen. Noe vi synes passer dårlig. Nå kom jo nr 1 og 2 på overtid og dagen etter termindatoen, men siden man aldri vet... nå må vi få tak i noen andre.
 
Om de har mulighet så er det jo fint om de holder seg i nærheten siste ukene. Er jo ikke snakk om annet enn at de ikke reiser langt vekk. Regner jo med at dere kan kjøre storesøster dit så de kan jo fint ha venner hos seg, drikke vin og kose seg tross nærstående fødsel.

Her reiser mamma bort 2 dager før termin 1 uke, men har pappa og svigerforeldre mht både kjøring til sykehus og pass av hunden.
 
Ca to uker før, tenker at de må få dra bort om de vil, men at de da gir beskjed i god tid slik at vi kan ha noen andre i beredskap.
 
Back
Topp