Hvor lenge ammet du?

Ammet til 6 mnd. Da ville ikke ungen ha pupp lengre, så da ga jeg til slutt opp. Ingen reaksjoner på det, kan jo ikke tvinge i ungen pupp heller.

Nr 1 ammet jeg til han var 10mndr
Nr 2 ammet jeg til han var 6-7mndr
Nr 3 ammet jeg til han var 8-8mndr
Nr 4 er snart 7mndr og hun ammes fortsatt.

Guttene sluttet av seg selv, jeg kunne gjerne ammet lengre :)

Nr 1 ammet jeg ca 4 mnd. Hun ville ikke ha mer.
Nr 2 ammer fortsatt 1 gang pr dag. Hun er 11 mnd.

Sluttet å amme da han var 14,5 mnd, hadde ikke mer igjen da. Hadde ammet lengre hvis jeg fortsatt hadde produsert. Han sluttet å forsøke å die etter et par mnd, men han er 17 mnd nå og vil fortsatt kose med puppene mine. :rolleyes:

19 og 18 mnd. Skulle gjerne ha amma lille litt lengre, men måtte slutte på dagen pga allergi hos barnet og helsa mi. Trur slutten hadde gått greiare viss vi kunne ta den litt over tid.

Ammet A til hun var 3 månder. Da ville hun ikke mer. Men ammet M til hun var 6 mnd :) ingen negative reaskjoner på tidlig slutt. Men mye skryt for at jeg klarte å amme begge så lenge jeg kunne :)

Måtte stoppe med amming sønnen da han var 4,5 måneder av medisinske årsaker og enormt kalsiumtap. Synes det da var leit slutte å amme, men heldigvis hadde jeg en baby med enorm appetitt som allerede da hadde behov for fast føde. Morsmelkerstatningen ble dermed bare et supplement. :)

Eldste til nesten 9 mnd. Yngste til nesten 11.
Ingen har sagt noe som helst på det

Ammet de 4 første til mellom 14-18 mnd.
Lillemor er nå rett over 11 mnd og virker ikke som hun vil slutte med det første, men stresser ikke med det. De andre har sluttet av seg selv og det gjør nok lillemor og :)

6 uker. Ingen reaksjoner utover at valget var til det beste for både meg og barnet. Full støtte fra alle parter! Den største kritikeren var meg selv og ingen andre.

6 dager... Ble for mye for meg og lille med amming, så pumpet i 3.5 mnd så han kunne få flaske :)

Folk hadde vett på å holde kjeft ;) Jeg viste heller ingen tegn på å ville diskutere det med noen :p

Eldste ammet jeg ett år. Jeg skulle gjerne ammet lengre, andre synes det var perfekt alder. Yngste ammer jeg enda. Hun er 21 mnd nå. Noen synes det er for lenge, hvertfall på natten, sistnevnte er jeg enig i.

Eldste i ca 14 måneder, sluttet selv
Yngste i ca 20 måneder, jeg måtte avvenne han pga at jeg var syk og slet med å få i meg nok næring. Han tok "alt" :-p kunne gjerne ammet han enda lenger, spesielt pga at han da ikke tålte kumelk, og ammingen gav meg trygghet i at han fikk i seg det han trengte!

De to eldste i 2 år og yngste i 15 mnd. Fikk beskjed av hs at jeg måtte slutte å amme på natta da nr 2 var 14 mnd gammel.

Nr 1: 11 mnd. Da var vi begge klar for å slutte ;)
Nr 2 er bare 3 uker gammel, håper å kunne amme han ca like lenge.

Back
Topp