Hvor lenge ammet du barnet ditt?

Husker ikke helt hvor lenge jeg fullammet. Begynte med fast føde i det små fra ca 5 mnd.
Sluttet helt rundt 25 mnd ca.

Klarte aldri å fullamme tvillingene. Delammet i 3 mnd, så gikk det ikke lengre :( håper på bedre lykke denne gangen :)

Fullammet i 6 mnd og ammet til hun var 15 mnd:)

Førstemann måtte jeg slutte å amme, men lillebror ble fullammet til han var nesten fem måneder. Da han rundet ni måneder nektet han å die mer, så da var det slutt.

Førstemann pumpet jeg rundt en måned. Mellomste ble delammet i 4 mnd. Da ble han rett og slett for utålmodig ved puppen, så ble flaske etter det. Minste er snart ett år og blir fortsatt ammet.

Ammet førstemann til han var litt over 12 mnd. Startet med smaksprøver da han var 4 mnd fordi han var så interessert i maten vår. Har planer om å gjøre det samme med lillebror som nå er 3 uker.

Fullammet til 6 mnd/10 mnd.
Ungene ville ikke ha annet enn små smaksprøver med mat før de var rundt 10 mnd så var så og si fullamming til da.

Eldste ble ammet til 12 mnd. Yngste på 2 år ammes enda. Med eldste gikk melkemengden gradvis ned etter nattammingen ble avsluttet ved 10 mnd. Yngste har jeg ammet annenhver/tredjehver time til 2 år. Ser ut til å klare å holde på melken til å kun amme på morgenen og kanskje 1-2 ganger ila dagen.

Lillebror ble fullammet i 5 eller 6 måneder. Sluttet å amme rett før han fylte 2 år.

Fullamma nr 1 til 4 mnd. Delamma til 6.5 mnd.
Fullamma 1 uke med nr 2. Delamma til 2 mnd.

Eldste fullamma eg til 5,5 mnd, amma til 19 mnd.

Vi prøvde å få smaksprøvar i lille frå 6,5 mnd, men ho nekta. Dermed vart det nær fullammig til 10,5 mnd. Amma til 18 mnd.

Fullammet vel i 4-5 mnd. Slutta helt med amming når hun var 14 mnd :)

4,5 måned (måtte slutte grunnet multiple benbrudd som igjen oppstod pga enormt kalsiumtap)

Ammet til 6 mnd, da ville han ikke ha pupp lengre.

Ammer ennå, 19 mnd. Begynte med smaksprøver tidlig. Men begynte først å spise en full porsjon rundt 10-13 mnd.

Fullammet i ca 4,5 mnd begge gangene, og sluttet å amme første da han var 12 mnd og andremann da han var 13,5 mnd - De stoppet av seg selv.

Med første fullammet jeg i seks uker, så delammet jeg til seks måneder.

Andremann er 11 måneder og ammes fortsatt.

Back
Topp