Hvor lenge ammet dere ?:)

KajaSH

Glad i forumet
Jeg hadde bestemt meg for å ikke amme mer en Max 4 mnd, endte med at første gang han fikk noe anmet en morsmelk var han 5 mnd og sluttet da han var 7!
(Må bare legge med dette bildet!):-pVis vedlegget 26383

Eldste ammet jeg til ca 7 mnd, da måtte jeg slutte pga en operasjon jeg måtte ha, og var borte nesten ei uke.

Frøkna ammes fortsatt, er 14 mnd ;)
Og vi slutter ikke enda ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Eldste ammet jeg til hun var 11 mnd. Da ville hun ikke ha mer. Med yngste tilbyr jeg på kvelden fortsatt, men er sjelden han vil ha noe, så er ca slutt der også. Han er straks 13 mnd.

Førstemann ble ammet i 6 måneder, andremann i 4 uker og sistemann i 2,5 måneder :)
Skulle gjerne ha ammet lenger om jeg hadde hatt nok melk..

Ca 9 mnd med begge.. Hadde håpt å nå året med begge, men det var de ikke interessert i :)

Ammet storebror i ca 8,5 mnd. Slutta da han gnagde sånn at jeg fikk svære sår på brystvortene.
Ammet lillesøster i ca 6,5 mnd. Var bare veldig klar for å få kroppen min for meg selv igjen. :rolleyes:
Ho er like glad i flaska som ho var i puppen :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Fullammet til han var 2 mnd, delammet (morgen og kveld) til han var 5 mnd. Jeg sluttet fordi jeg ikke likte det :S

Lillemor ble ikke ammet i det hele tatt.

13 måneder ammet jeg nummer 1. Da var jeg LEI og klar for å få tilbake kroppen min.
Da var hun så stor at hun omtrent ville dra opp t-skjorta mi selv og det var definitivt på tide for meg å kutte ut det ene måltidet vi da hadde.
Nå har jeg en gutt på 4 uker og han ammer jeg så lenge jeg kan, max rundt 12-13 måneder. :)

Jeg ammet (delammet) til han var 2,5 måned. Begynte å gi han tillegg etter bare et par uker. Melkeproduksjonen gikk alt for fort ned og jeg fikk aldri nok melk igjen til å fullamme. De siste ukene hadde jeg nesten ikke melk i det hele, og babyen ble frustrert med det samme jeg la han til puppen. Derfor sluttet vi.

Eldstemann ble ammet i 14 mnd. Måtte slutte for jeg ble alvorlig syk og lå på sykehuset en uk.
Nr 2 ammet jeg i 22 mnd. Da sluttet han selv. Ble sjeldnere g sjeldnere og til slutt var han ferdig.
Minsten er 16 mnd og jeg ammer enda flere ganger om dagen. Har ingen planer om å tvinge han til å slutte enda, men håper han slutter selv før han er 2 år.
Trives med ammingen og det har gått knirkefritt med alle 3. Har selvfølgelig hatt problemer, men de har løst seg med tid og tålmodighet :)

Eldste ble ammet i 14 måneder. Da sov han bedre på natten og det virket som det ble tomt for melk - da ville han ikke ha.
Lillebror er nå 10 måneder og veldig glad i puppen. Håper på å holde på en god stund enda!

Ammer fortsatt morgen og kveld, snuppa blir 1 år på søndag :)

Heldige dere som har fått amme lenge! Dessverre tok melka slutt når vesla var ca 3 mnd :( Med neste SKAL jeg amme lenger!

1. Ammet i 9 mnd
2. Ammet i 6 mnd
3. Ammet i 6 mnd
4. Ammet i 15 mnd.
5. Ammer enda....

Eldste ammet jeg til hun var 17 mnd. Yngste ammet jeg til han var 15 mnd.
Da sluttet de av seg selv.

Back
Topp