Hvor lenge amme?

Snart4kids

Gift med forumet
Hvor lenge synes du det er greit og amme?
Hvor lenge ammet du ?

Jeg ammer ennå, 7,5 mnd. Planen er å fortsette i ca 4 mnd til[:)]

Ammet første 13 mnd, og andre 11 mnd.
Det var greit for oss.
Hva alle andre velger å gjøre tenker jeg ikke så mye på

Jeg ammer enda, han blir 9 måneder om noen dager.
Men tenker jo at det avsluttes da han han begynne og drikke andre ting. Da han er 1 år.

Jeg kommer til og synes det er trist og slutte og amme!

Eg fullammer no, han er 3,5 mnd. Trur det blir amming til han er ca 1 år[:)]

nr 1ammet jeg i 14mnd
nr 2 ammet jeg i 18mnd
nr 3 ammet jeg i  15mnd
nr 4 fullammes enda

nr 1 og nr 3 sluttet jeg pga ny graviditet (slutta da jeg var 3mnd på vei.)

jeg ammet kun i et år. det anser jeg som et minimum siden babyer ikke skal ha kumelk før de er 1 år og morsmelk skal være hovednæringen fram til barnet er 1år, og det er da naturlig at det fortsetter å være en del av kostholdet en god stund ette det. Det er naturlig mat for en barnemage (imotsetning til melk fra en annen dyreart). Dersom man gir morsmelkerstatning skal det være en erstatning for morsmelk - ikke et alternativ.

who anbefaler morsmelk som en del av kostholdet fram til 2 år, fordi barnets imunforsvar er dårlig fram til 2års alderen. Det er lett å tenke at det kun gjelder i uland - men tenk på alle 1åringene som begynner i barnehage og blir utsatt for mye smitte og sykdom.

Gjennomsnittet i verden for amming er 4 år. GJENNOMSNITTET FAKTISK![;)] Og hvis man tenker på hvor mange som slutter å amme leeeenge før den tid, så må det være mange som ammer til barna er ganske store. Så lenge mor og barn er komfortable med det så er det greit. Men mors kropp tilhører mor og store barn skal "få" mat av mamma - ikke "ta" når det selv passer dem. Amming er mer enn bare mat, men når barnet blir stort så bør trøst og nærhet kunne gies uten mat.

Førstemann ammet jeg i 15 måneder, knerten som er 18 måneder ammes fremdeles, en til to ganger pr dag (morgen og kveld).  WHO anbefaler to år, så jeg ser ingen grunn til å stoppe tidligere dersom han fremdeles ønsker pupppen

Ammer enda, og hun har vært svært lite syk, så håper det har hjulpet[:)]

Ammet i ca 14-15 uker.. Hadde så vondt i puppene å småen la aldri på seg [:(] Så da ga jeg opp

hva som er greit er individuelt mener jeg... første ammet jeg til hun var 19 mnd, men da var det nok for både meg og henne...[;)] min andre ammer jeg enda [:D]

Ville hun hatt pupp fortsatt, skulle hun fått pupp fortsatt. Hun gav seg da hun var ca 13-14 mnd, jeg synes det var for tidlig. Skulle gjerne ammet henne fortsatt [:)]

sluttet da hun var 15 mnd, og det syntes mora egentlig var helt greit, kjente da at JEG ikke lenger syntes det var så greit å dra fram puppen overalt.

jeg bryr meg ikke om hvor lenge andre velger å amme.

Jeg ammet første i 9 mnd. Hadde sett for meg 1 år, men det ble ikke slik.
Nr 2 kommer snart, så får vi se hvor lenge hun er interessert.

Så lenge barnet vil.

Bryr meg ike noe om hva andre gjør. Selv ammet jeg til han var 1 år, da ble det en naturlig slutt. Han fikk mme i ca et halvt år etterpå.

Jeg var først bestemt på å amme 1 år.
Jeg klarte å amme 11,5 mnd og mista melka.
Det var litt trist der og da, men hun kunne gå og var ingen baby lenger, så sånn sett var det greit.

Hadde føltes rart å amme henne senerer for hun var så stor. Føler ikke for å amme en 2 åring, da får ho heller få melk på ett glass.

Med andre mann håper jeg det samme.
Spennende å se åssen det går framover.

Jeg personlig synes det er litt ekkelt å sette seg til med en svær unge til brystet som fint kan drikke av kopp.Vi koser oss på andre måter nå.
Føler vel at grensa for meg går senest til 18 mnd +-

Hva andre gjør er ikke mitt problem[:)]
Nyt amminga så lenge en kan.
Jeg er i allefall glad for at jeg har kunnet amme begge mine.

Back
Topp