Hvor lenge amma du?

  • Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet
Nr 1... brå avslutning få dager før han fylte 2 år pga hypermessis og dehydrering hos meg i svangerskap nr 2.

Nr 2... avslutta sjøl da ho var nærmere 2 år.

Nr 3... Sen MA, fødte 15+1 el 2.... lakk melk et par dager ca 4-5 uker etter ... men var ingen baby å gi...

Nr 4... er ca 1.5år nå og ammes fortsatt. Koser oss med amming ca 2 g pr døgn

[emoji1][emoji1][emoji1]
 
3 mnd bare [emoji13] brukte skjold og produksjonen gikk stadig nedover ettersom lille la på seg dårlig og jeg måtte gi tillegg... delammet til til like over nyåret men nå er all melka borte... håper på lenge amming neste gang [emoji173]
 
10 mnd.
Han sluttet selv, til tross for at vi prøvde å holde det gående leeenge, med alle triksene i boka.
Legene tror muligens en kraftig ryggskade hos meg, som resulterte i store mengder stresshormoner gjorde at han ikke ville ha melken.

Hvis vi er så heldige å få flere barn, skal de ammes til naturlig ammeslutt inntreffer. :)
 
12 mnd med eldste.
2 år og 8 mnd med yngste.
 
Nr 1 i 6mnd, nekta å ta pupp
Nr 2 i 3 mnd, nekta å ta pupp
Nr 3 i snart 10 mnd, still going strong, kose amming et par ganger i døgnet, helst ved leggetid og extra mye nå som han er syk. Han blir faktisk sinna fordi det IKKE er nok melk i puppen.
 
21 måneder med førstemann:) Trappet ned gradvis fra uke 18 for å starte på medisiner for kronisk sykdom.

Venter nr to i mai og håper å kunne amme omtrent like lenge:) Men må se an med tanke på oppstart av medisiner igjen.
 
Ca 12 måneder. Hun ville ikke ha noe på dagtid fra ca 9 mnd, sluttet selv å etterspørre på natt da hun var ca ett år.
 
10 mnd med første. Da hadde det gått gradvis nedover siden hun var 7 mnd. Kombinasjon av mindre interesse hos henne og at jeg var gravid på nytt.

Rakk bare 5 uker med nr 2 før han ble syk, men planen var å amme så lenge han ønsket. Pumpet meg hele tiden mens han lå på sykehuset, så han fikk morsmelk hele tiden ihvertfall ♡
 
8 mnd, da var det en stund siden den lille ville amme. Prøvde å pumpe å gi med flaske ei stund.

Jeg hadde ammetid paragraf 12-8 i arbeidsmiljøloven 1time lønnet fordelt på to halvtimer per arbeidsdag som var på minimum 7timer. Grunnet mye arbeidspress og stress stoppet melken en liten stund etter at ammingen opphørte...

Mvh Undre.
 
Ammet første i 14mnd før jeg måtte gi meg på grunn av kronisk såre brystknopper og blødende sår som varte gjennom hele ammeperioden.

Nr 2 er snart 13mnd og ammingen går som smurt, så tenker å holde på så lenge han ønsker :)
 
6 mnd med nr 1. Hun ble introdusert for fast føde fra 4 mnd og melkeproduksjonen begynte gradvis å bli dårligere ettersom hun stadig viste mer interesse for fast føde. Hadde nok slutta å amme rundt de tidene uansett, for hun tulla så fælt ved puppen at ammingen ble mer pes og mas enn det ble kos.
Nr 2 skal også få fast føde fra 4 mnd og jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å amme noe særlig lenger enn 6 mnd denne gangen heller.
 
Nr 1: 6 uker, var ingen som ga meg noen råd eller støtte til amming, ble anbefalt flaske fra helsepersonell..

Nr 2: han er snart 18 mnd, ammer enda, men nå begynner melken å forsvinne siden jeg er 20 uker på vei med nr 3, så han er ikke sp interessert lenger :p
 
Storesøster var litt over 13 mnd da vi sluttet. Frem til da ammet vi enda ganske mye. Slutten kom ganske brått, for hun begynte å bite etter å ha fått antibiotika og jeg hadde prøvd å amme for å fjerne smaken og holde medisinen nede. Ble til at hun bare beit hver gang jeg prøvde å amme henne, og ikke viste hun noen interesse heller, så det var bare en knapp uke før det var over.
 
2 mnd med førstemann pga sykdom hos meg. Med nr 2 måtte jeg gi litt tillegg fra ca 2 uker og sluttet med amming når mini var 4,5 mnd. Denne gangen får vi se hvor lenge det blir. Holder på så lenge jeg har melk. Hun klarer ikke å holde seg våken gjennom måltidene så jeg må pumpe og gi flaske i tillegg.
 
Back
Topp