Hvor langt vil dere si?

Lillemy96

Blir kjent med forumet
Hei!

jeg var på tidlig ul forrige tirsdag, var da etter egne ( og fastlegens) beregninger 7+6. Men når gynekologen så på eSnurra og i forhold til fosterets lengde regnet han at jeg da var 8+3?

det jeg lurer på er: hvilke av disse ville dere forholdt dere til? Jeg vet når jeg hadde mensen sist, og har vært litt uregelmessig før jeg ble gravid. Men jeg skjønner ikke helt hvilken av disse jeg ska forholde meg til? Hva ville dere forholdt dere til?

Samme her. Jeg vet når mensen kom sist men utifra leges regning er termin flyttet 4 dager fram. Jordmor sa 3 dager fram som jeg regnet ut selv også.:facepalm::banghead:

Jeg ble flyttet frem på tidlig ultralyd. Jeg forholder meg til min termin ut i fra el frem til ordinær ultralyd.

Jeg har nok hatt sein el og er nok kortere på vei enn hva jeg er om jeg regner etter mens. Men når jeg skal til lege og jm så kommer jeg til å si når mens startet å de må forholde seg til den. Termin vil nok uansett bli flyttet på oul. Men på appen min feks så er jeg i regning etter sein el :)

Jeg går foreløpig ut ifra mens-termin. Ble målt til 2 dager kortere i uke 8. Mulig jeg «endrer» termin etter ultralyd i uke 12/14, får se hva jeg blir målt til der først :)

Jeg vet eksakt dato for EL og blir alikevel stadig målt til å ligge 3-5 dager forran på UL.
Forholder meg til EL-termin og lengde frem til OUL.

Hei!

jeg var på tidlig ul forrige tirsdag, var da etter egne ( og fastlegens) beregninger 7+6. Men når gynekologen så på eSnurra og i forhold til fosterets lengde regnet han at jeg da var 8+3?

det jeg lurer på er: hvilke av disse ville dere forholdt dere til? Jeg vet når jeg hadde mensen sist, og har vært litt uregelmessig før jeg ble gravid. Men jeg skjønner ikke helt hvilken av disse jeg ska forholde meg til? Hva ville dere forholdt dere til?
Vet du hvor mange millimeter babyen var målt til? De gjorde en feil når de målte for meg. Det skjedde hele to ganger! En gang feil pga. innstillinger på ultralydmaskinen og en gang feil pga. snurrehjulet.

Vet du hvor mange millimeter babyen var målt til? De gjorde en feil når de målte for meg. Det skjedde hele to ganger! En gang feil pga. innstillinger på ultralydmaskinen og en gang feil pga. snurrehjulet.
Babyen var målt til 15mm, vet du hva det vil si?

Babyen var målt til 15mm, vet du hva det vil si?

Da stemmer det med 7+6. Se bildet jeg la ved. Denne har vært riktig for meg hele veien. Vi ble målt på TUL tre ganger nå og babyen har hele tida vokst likt ift. det første TUL skulle si. Ift. menstermin skulle jeg vært 6 dager lengre på vei, men siden TUL har gitt samme svar tre ganger (sist 13+2), velger jeg å gå etter TUL-termin for min egen del. Men når jeg er hos lege eller jordmor nevner jeg begge deler fordi de setter uansett ikke endelig termin før OUL. Jeg kommer sikkert til å nevne dette på OUL også hvis de prøver å sette meg mer tilbake.

Vedlegg

• 61F47DB0-5300-4C91-B275-241841F8C05C.jpeg
    61F47DB0-5300-4C91-B275-241841F8C05C.jpeg
    21,4 KB · Visninger: 15
Bare ett spørsmål. Men og regne etter siste mens burde vell i seg være mer ‘usikkert’ enn hos gyn som kan måle lengden på fosteret? Siden egget bruker 2-7 (?) dager etter eggløsning til og feste seg?
Eller tar jeg helt feil?:hilarious:

Back
Topp