Hvor langt var du på vei da navnet til babyen ble bestemt?

Tok endelig avgjørelse noen dager etter fødselen. Men hadde bare to alternativer de siste månedene. :)
 
31 uker :) Da hadde vi stirret lenge på 3D bildene og valget føltes endelig.
Vi har dog er backup navn, hvis hun absolutt ikke skulle passe navnet etter fødsel :)
 
Alternativ ble lansert julaften sånn litt før ni, på vei på sykehuset på kontroll pga vannavgang. Det ble diskutert igjen mellom pressriene samme kveld, og konkluderte før navlestrengen var kuttet.
 
Er i uke 29, og vi ble nettopp enige for noen dager siden :) Hadde 4 navn vi sto mellom lenge, men jeg ville ha et navn å forholde meg til fremover! ;)
 
Med første var det bestemt veldig tidlig. Type før ultralyd. Men nå med nr to så er det ti dager igjen, og fortsatt ikke bestemt 100% :)
 
Ingen av mine har fått endelige navn før etter fødselen. Eldste var ca 6 uker når vi bestemte oss og yngste fikk når hun var 2 dager gammel.
 
Før graviditeten. Følger navnetradisjonen fra landet der mannen min er fra, noe som er greit, fordi jeg er uoppfinnsom med navn :D Med en norsk mann hadde vi/jeg nok valgt et tradisjonelt norsk navn, ettersom jeg ikke liker "moderne" navn.

Tradisjonen er at en sønn får navnet til farfar, mens ei datter får navnet til farmor eller mormor
 
Vi hadde et jentenavn og et guttenavn klart til ordinær ultralyd :)
 
eldstegutten: ca uke 20

minstejenta: 7 år før hun ble født ;) Var vel en av de første tingene jeg og samboeren ble enige om med en gang vi møttes :p
Og sånn ble det ;)
 
Første var bestemt før han var til.
Nr to fikk navn først 3 mnd etter fødsel
 
Back
Topp