Hvor langt unna ligger barnehagen?

-Nymphadora-

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Hvor langt unna hjemmet deres ligger barnehagen deres?

Her er jeg fortsatt hjemmeværende, men den barnehagen vi kunne tenkt oss å søke inn på ligger 5 minutters kjøretur unna. Og jobben min ligger 5 minutters kjøretur unna i motsatt retning. Så jeg må legge av ca. 30-40 minnuter kun på kjøring om morgenen (rushen her er helt forferdelig). 

Ligger også en barnehage rett ved jobben, er ikke så veldig begeistret for den da jeg kun har hørt negative ting om den.

What to do?

Hvor langt unna ligger barnehgaen deres? Og hvor langt tid bruker du på å droppe og dra på jobb?

Har ikke bil jeg da, men siden du etterlyste svar så =)

Vi går og jeg bruker ca 20 minutter på å levere eldsten på skolen og ynsgten i barnehagen =)

Vi bor ca 30 m unna skolen og ca 400 m unna barnehagen =)

Vi bruker 1.5 timer til barnehagen med kollektiv fra der vi bor, men jeg jobber 10 min unna bhg hennes. Vi bruker så lang tid fordi vi nettopp har flyttet og har ikke fått bhg plass der vi bor.

Vi bruker ca 6-7 min å gå til barnehagen. Til jobb har jeg 45 min reisevei (med tog) + 5min kjøretid til stasjonen, sambo har 1 time reisevei (med bil). Vi pleier å gå frem og tilbake til barnehagen, før vi begir oss på reiseveien til jobb.

Vi har 2 mil til barnehagen.. Skolen min ligger 4-5 mil unna hjemmet, men jeg må kjøre rundt på en måte; først 2 mil til barnehagen, så til skolen..
Så må beregne hvertfall 45 minutter hver morgen, med kjøring og levering i bhg.. Og da er det liksom akkurat så jeg rekker skolen med 5 minutter +/-..

Jeg har for øyeblikket ikke jobb, men barnehagen ligger 100 meter herfra. om vi går snarveien over haugen tar det 3 minutter, får vi en litt bedre vei tar det 10 minutter å gå.. så er det 5 minutter å gå til nærmeste bussholdeplass.

Jeg har ikke bil eller lappen, så er beina og bussen som er mine alternativer for å komme meg på en eventuell jobb.

Jeg likte ingen av bhg nær oss, så vår ligger 10 min med bil om det ikke er kø :)
Kan ikke gå dit, for det er langt :s

(det jobbes visst med å fikse signaturen min)

ca 2 mil unna hjemmet, og det som er kjedelig er at jobben min ligger ved hjemmet vårt så jeg må kjøre 2 mil bort og 2 mil tilbake så det er kjedelig o samme når jeg skal hete bruker ca 1 time på henting og levering :( vi har søkt overflytting til en som er 2,5km unna hjemmet men det er helt fullt der

Her er barnehagen og skulen (og ungdomsskulen, legekontoret, helsestasjonen, matbutikkane, banken, posten, bilbutikken, "hotellet" og bensinstasjonen) fire-fem km unna. Brukar vel kanskje seks-sju minutt til barnehagen/skulen (smal og dårleg veg, men lite trafikk).

Jobben min er 15 min frå barnehage/skule, alt ligg "riktig" plassert i forhold til kvarandre. Køyrer heimefrå 8.10, leverer lille i barnehagen 8.20, følger eldste til skulen 8.25, går frå skulen og køyrer til jobb 8.40 og er framme 8.55 fem minutt før eg begynner.

Barnehagen ligger 6-7minutters kjøring herfra, i feil retning i forhold til jobb. Angrer likevel ikke på valget av barnehage. Man blir raskt vant til den tida ekstra man trenger.
Tidligere gikk ungene i en barnehage som var lengre unna der vi bodde og i enda mer motsatt retning i forhold til jobb, gikk i grunn helt fint det og :)

Barnehagen ligger rundt 5 min kjøring fra huset vårt og blir nesten garantert på vei mot jobb da jeg bor innerst i ei bygd og må ut av den og forbi barnehagen for å komme meg til hovedveien og en aktuell arbeidsplass.

ca 7min

Her er barnehagen 1.1km unna. Kjører henne i barnehagen, kjører tilbake til togstasjonen (tar like lag tid som å kjøre hjemmefra til bhg) og setter igjen bilen der for så å sitte på tog i over 1 time! 

er vel ca 1 km til bhg, ville ha den bhg da vi flytta hit fordi den er så nærme. har vist seg at det ikke er verdens beste bhg, så skulle gjerne ha brukt en annen bhg pga det. har søkt overflytting, men har ikke fått annen plass så nå blir vi der ut dette bhgåret. dette er siste året hans i bhg, men hadde han hatt igjen flere år hadde jeg tatt han ut fra bhg i høst før vi hadde fått noe annet. helldigvis bedre akkurat nå så håper det holder seg ut bhgåret

I fjor hadde vi eldste i nærmeste barnehage, 800 meter unna boligen vår, og mellomste nesten 2 km borte i motsatt retning fra jobben. Det tok meg ganske lang tid å levere... nå har vi begge i samme barnehage 2 km unna, men jeg er hjemme foreløpig. Gruer meg til neste høst, når jeg skal levere tre unger i barnehagen og rekke å komme på jobb i tide...

VI har to barnehager ca 10 min i gangavstand unna, hver sin retning... Må se an litt hvem jeg eventuellt velger. Den ene har jeg allerede kjennskap til, men den andr virker også fin :-) Heldigvis har jeg laaang tid på meg til å sjekke ut alternativene.
Må uansett bruke beina for å levere...

Tre kvarter - en time til barnehagen. 15-20 minutter derfra til jobb.
Har ikke bil, så må ta buss/buss+lokaltog og trikk til barnehagen, trikk til jobb, og trikk til barnehagen, trikk, buss/lokaltog+buss på hjemveien.

På papiret skal vi kunne klare hjem-barnehage-jobb på 1 t 15 minutter, men det stemmer aldri - på gode dager bruker jeg 1 1/2 time hjemmefra og til jobb.
På hjemveien (med en superkjapp tur innom matbutikken) bruker vi i underkanten av to timer - jeg drar fra jobb ca. 16, og vi er hjemme 17.50 om alt klaffer...

Slitsomt.

P.S. Vi har valgt barnehage i sentrum fordi pappan til Jr. bor og jobber der, og jeg jobber der selv. Om han hadde hatt barnehageplass lokalt hadde jeg alltid stått i fare for å hente for sent (rushtid!) og han kunne ikke hatt så mye samvær med pappa som han har nå; ukedagene hadde blitt helt umulige.

Back
Topp