Hvor langt sykehusopphold?

ChrisC

Flørter med forumet
Førstegangsfødende får jo bli på sykehuset i flere dager, husker jeg syns det nesten ble for lenge da jeg fikk snuppa.. Hun kom natt til lørdag og vi dro hjem tirsdag.. Jeg har hørt at det er betraktelig kortete opphold når man får 2 mann. Er det noen som husker hvor lenge det er snakk om?

Hm, er det ikke to døgn denne gangen (mot tre døgn første gang?)
Er litt usikker jeg også...

Dette kommer nok ann på hvor du føder. Hvis fødselen går fint uten komplikasjoner osv. "hiver" de ut førstegangsfødene også på KK i Bergen ;-) Vi var på sykehuset fra onsdag til lørdag sist pga. komplikasjoner. Håper på et kortere opphold denne gangen :-)

Jeg var i 2 dager..men hadde mulighet til aa vaere en 3.dag..siden jeg svmte av etter fodselen hi hi..Beklager mangler de rette bokstavene paa denne pc-en

Trodde ikke man fikk kortere opphold, her mener jeg det er 3 døgn uansett.. Jeg trivdes ikke på sykehuset sist, stod å gaulte hver gang mannen reiste hjem om kvelden, samtidig følte jeg for å være der, siden det var føste unge.. Vet ikke helt åssen det blir denne gangen, men det er jo greit å være på sykehuset frem alle prøver og diverse er tatt, så enn slipper å kjøre frem og tilbake..

Mener det er 3 døgn her, uansett. Men man kan reise tidligere hvis man føler for det. Og hvis alt er som det skal.
Jeg vil nok helst bli til den blodprøven er tatt. Har nemlig ikke mulighet for å reise fram og tilbake så mye.

Med nr 1 dro jeg hjem dagen etter. 

med nr 2 fødte jeg søndags formiddag og dro hjem onsdag ettermiddag :) ble så lenge for å slappe av før jeg skulle komme hjem å være tobarnsmor for en nyfødt og en på 2,5år :P

Jeg reiser gjerne hjem dagen etter hvis alt er ok!

I Trondheim er det slik: (sakset fra nettsiden til barselhotellet på St.Olavs):

"Vanlig barselopphold for førstegangsfødende er 60 timer. For flergangsfødende er oppholdet 48 timer. "

Her kommer det ann på hvor du havner etter fødsel.
Du kan jo reise hjem med en gang etter fødsel så og si, og det praktiseres vel over alt trodde jeg. Så fremst alt er fint og normalt med mor og barn.

På barselhotellet her er det 2 netter.

Med første mann var jeg ut tiden på barselhotellet, dvs to netter etter fødsel. 
Med andremann var jeg en natt etter fødsel.
Denne gang blir det nok og bare en natt max. Kommer ann på når jeg føder på døgnet.

3 dager her. vil nok hjem tidligere nå

Sist gang fødte eg søndags morgen og fikk reise hjem torsdagen.. Hadde en helt fin fødsel og var egentlig klar til å reise hjem mandagen men fikk ikke lov .. Håper eg slipper unna med 2 netter på sykehuset denne gangen :)

Jeg var der i 3 dager etter fødselen sist. Denne gangen blir jeg nok ikke så lenge, hvis alt er bra. Da kanskje vi drar hjem dagen etter.

I Drammen var det iallfall 3 døgn ved vanlig fødsel og 5 ved keisersnitt. Vet ikke hvordan det er med flergangsfødsel. Jeg hadde keisersnitt med førstemann og reiste hjem etter 4 dager, hadde egentlig mest lyst til å reise etter 3.. Denne gangen tror jeg ikke at jeg kommer til å bli så lenge.

angara skrev:
Hm, er det ikke to døgn denne gangen (mot tre døgn første gang?)
Er litt usikker jeg også...

Sånn mener jeg det er i Trondheim også

I Stavanger er det sånn: dagen du føder regnes som nullte dag. Så får en være i 3 dager etter det. Jeg fødte på en tirsdag (dag 0) og så reiste hjem på fredag :) Denne gang blir jeg like lenge :) Må få igang ammingen og ta den blodprøven 3 dag :)

Back
Topp