Hvor langt ser baby 3 mnd?

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Leste vel at der var 20-30 cm ved fødsel. Men nå?
Syns jeg må så nærme han før han viser at hsn kjenner meg igjen...
 
Virker som hun ser meg på lengre avstand nå. Ligger å kikker på meg når hun ligger i stua og jeg er på kjøkkenet i hvertfall og da får vi øyekontakt :) det er noen meter.
 
Min ser etter meg når jeg går fra stuen til soverommet eller kjøkkenet. Det er et stykke begge veier. Han følger meg helt til jeg kommer ut av synet, så vil si han ser nokså langt
 
Tror de skal ha samme/like skarpt syn som oss når de runder tre mnd, og se alle farger, men er ikke sikker. Ikke sikkert det stemmer, men mener jeg leste det på babyverden.
Barnelegen sa det til meg også. Vi var på ekstra sjekk angående skjeling, og da sa hun at synet til babyene var normalisert etter ca. 10-12 uker.
 
Barnelegen sa det til meg også. Vi var på ekstra sjekk angående skjeling, og da sa hun at synet til babyene var normalisert etter ca. 10-12 uker.
Da er det noe galt med synet på min:(
Får høre på helsestasjon til uka
 
Vi fikk beskjed på 6 ukerskontrollen at skjeling var ingenting å beskymre seg for før fylte 6 måneder
 
Da er det noe galt med synet på min:(
Får høre på helsestasjon til uka
Kan være at de små trenger litt lengre tid for å kjenne folk igjen kanskje? At det ikke nødvendigvis er synet det er noe galt med. :)
 
Da er det noe galt med synet på min:(
Får høre på helsestasjon til uka
Det trenger jo ikke bety at noe er galt, kan være at han trenger mer tid på å gjenkjenne? Vil tro det er stort slingringsmonn på hva som er normalt selv om de sier ca 3 mnd :)
 
Lille var inne for skjeling pga mistanke om grønn stær, men i den forbindelse så forklarte hun om spedbarn og syn.

Ok. Jeg fikk i hvertfall beskjed om at skjeling var normalt frem til 6 mnd av legen ved 6 ukerskontrollen. Her er det ingenting annet som tyder på at boe er i veien med synet. Øynene går bare litt innover avogtil spesielt hvis vi er nærmt. Jeg gjorde også det til jeg var 6 måneder ca. Så orker ikke beskymre meg for at det er noe gale før 6 mnd når det er det jeg har fått beskjed om;)
 
Ok. Jeg fikk i hvertfall beskjed om at skjeling var normalt frem til 6 mnd av legen ved 6 ukerskontrollen. Her er det ingenting annet som tyder på at boe er i veien med synet. Øynene går bare litt innover avogtil spesielt hvis vi er nærmt. Jeg gjorde også det til jeg var 6 måneder ca. Så orker ikke beskymre meg for at det er noe gale før 6 mnd når det er det jeg har fått beskjed om;)

Ja, vet det. Det legen som var bekymret, ikke jeg ;) Nå viste det seg at alt var normalt, så det var ikke grønn stær og skjelingen er borte.
 
Back
Topp