Hvor langt reiser dere vekk 3 dg før termin?

Ronja

Blir kjent med forumet
Har litt beslutningsvegring her.. Svigermor vil gjerne passe jenta vår på 2,5 i helga, og jeg vet at hun koser seg masse hos de. Svigerforeldre og tanter og søskenbarn bor alle samlet ca 1,5 t fra oss. Og da ca 1,5 t fra sykehuset. Greia er at vi må hente henne på søndag, og er da invitert på middag/kaffe/kake, hele pakka. Det er 3 dager før termin.

Jeg er vant til å bo 5 min fra sykehus og er redd noe skal skje.. men for all del, jeg vet jo det er mange som har såpass kjøretid til fødeavdelingen!

Hva hadde dere tenkt?
 
Last edited:
Så lenge jeg ikke hadde hatt noen murringer eller sånn hadde jeg dratt :)
 
De siste ukene holdt jeg meg hjemme, og godt var det, da babyen kom 3 uker før termin, og vi måtte på sykehuset fort. (Til tross for at det tok over 60 timer å få ham ut. :p)
Jeg fikk null forvarsel før vannet gikk.

Det er jo flott at svigermor vil passe, men kan hun ikke heller gjøre det etter babyen har kommet, når dere kan trenge litt tid alene med den nye verdensborgeren? :)
Godt for eldste å få litt oppmerksomhet alene også. :)
 
Hadde ikke sett problemet med det.. Men så bor jeg selv en times kjøring (på veldig dårlig vei) fra sykehuset da..
Tenker at om ting plutselig går fort, så er det flere herfra som har møtt ambulansen på veien dit og født i den :)
 
De siste ukene holdt jeg meg hjemme, og godt var det, da babyen kom 3 uker før termin, og vi måtte på sykehuset fort. (Til tross for at det tok over 60 timer å få ham ut. :p)
Jeg fikk null forvarsel før vannet gikk.

Det er jo flott at svigermor vil passe, men kan hun ikke heller gjøre det etter babyen har kommet, når dere kan trenge litt tid alene med den nye verdensborgeren? :)
Godt for eldste å få litt oppmerksomhet alene også. :)

Det er sant, men de bor enda 1,5 t fra sykehuset og oss og må komme seg hit før fødselen, det er kun de vi har til å passe eldstemann.. :p så er jo litt trygt å ha henne hos dem! meeen er usikker, er jo det momentet "hvis noe skjer"..
 
Hadde ikke sett problemet med det.. Men så bor jeg selv en times kjøring (på veldig dårlig vei) fra sykehuset da..
Tenker at om ting plutselig går fort, så er det flere herfra som har møtt ambulansen på veien dit og født i den :)

Hehe, det er det jeg hører fra de som er mer vant med å bo et stykke fra :p Det er jo bare meg som er innstilt på alltid å være noen minutter unna! Svigerinna mi som bor 1,5 t unna måtte jo inn til samme sykehus, men så fødte hun omtrent i døråpningen også..!
 
Hadde vært like i tvil som deg...
Men kan ikke de møte dere på halvveien evt komme å hente jenta?
 
Det er sant, men de bor enda 1,5 t fra sykehuset og oss og må komme seg hit før fødselen, det er kun de vi har til å passe eldstemann.. :p så er jo litt trygt å ha henne hos dem! meeen er usikker, er jo det momentet "hvis noe skjer"..
Og om noe skjer så kjører dere til sykehuset, ikke verre enn det. De fleste fødseler tar tid. Bor selv noen timer i fra sykehuset.
 
Hadde vært like i tvil som deg...
Men kan ikke de møte dere på halvveien evt komme å hente jenta?

De har ikke bilsete med seg da de tar toget ned. Kan jo selvfølgelig bare sende mannen om jeg ikke føler meg bekvem med det på søndag
 
Og om noe skjer så kjører dere til sykehuset, ikke verre enn det. De fleste fødseler tar tid. Bor selv noen timer i fra sykehuset.

Helt sant. Vet ikke hva det skulle være, men henger meg litt opp i dersom noe akutt skulle skje.
 
Jeg ville ikke planlagt tur så nært termin, men jeg hadde styrtfødsel med første. Så her holder jeg meg så nært sykehuset som mulig fom uke 37.. :)
 
Jeg ville ikke planlagt tur så nært termin, men jeg hadde styrtfødsel med første. Så her holder jeg meg så nært sykehuset som mulig fom uke 37.. :)

Det forstår jeg godt! Jeg hadde 40t med første, så forventer liksom ikke akkurat styrtfødsel her... men jeg aner jo ikke! Ingen i min familie har hatt en "normal" andregangsfødsel, det har enten vært igangsetting eller hastesnitt.
 
Jeg har hatt raske fødsler så jeg hadde ikke reist noen plass som helst så tett opp i termin :p
 
Sist gang kunne jeg fint gjort det tror jeg. Nå har jeg fått beskjed om å komme meg raskt til sykehuset når det skjer, så nå lar jeg være.

Tenker det er greit å følge magefølelsen egentlig, og så lenge man ikke kjenner at noe er på gang så går det vel gjerne bra. Og om det skulle skje noe og du kjenner på kroppen at du ikke vil rekke frem, kan du jo ringe og be dem møte deg med sykebil :)

Det har jeg fått beskjed om å gjøre, men skal vel litt til for at jeg ikke rekker frem da jeg kun bor 8-10 min unna sykehuset.
 
Back
Topp