Hvor langt på vei?

Missy95

Elsker forumet
Julikulene 2020
Blir plutselig veldig usikker på hva som er riktig her. Første dag i siste mens var 1/10 og termin er da 9 eller 10 juli. Flo sier jeg er 5 + 1 (egentlig bare forholdt meg til den, men måtte jo laste ned flere apper som plutselig sa noe annet). Preglife sier 5 graviduke (4+1). Og to terminkalkulatoren på nett sier 4 uker.

Jeg har helt glemt hvordan denne regningen og tellingen foregår så gjerne fortell hvordan det funker :hilarious:

(Nå ser jeg også at jeg driver å spammer forumet her inne og skal prøve å slutte :hilarious:)
 
Men hvorfor sier Flo og preglife også 5 da? Har KO akkurat samme data, vet du om jeg kan endre det på noen måte i Flo? o_O
Det er forskjelluge måter å telle på, men leger og jordmødre i norge teller annerledes enn på amerikansk vis, altså antall fulle uker +dager

Amerikansk vis er at man teller uken man har startet på.
 
Som hun over sa; amerikanerne har jo egne systemer og tellemåter for det meste :wtf: så de teller graviditet fra uken du har startet på og antall dager ut i den uken. Som da altså blir 5+0/1. Mens vi i resten av verden teller fullførte uker og antall dager. Du kan endre på dette inne på både flo og preglife slik at de teller riktig. Velg «vis antall fullførte uker» så blir det riktig i forhold til norsk standard :)
 
Back
Topp