Hvor langt på vei

Flisaflisa

Flørter med forumet
Himmelbarn
Hei

Jeg testet for første gang i mitt liv svakt positiv med flere teststrimler, også gravid 2-3 uker med clearblue digital på lille julaften. Veldig hyggelig julegave.
Jeg sliter med å finne ut hvordan beregne hvor langt jeg er på vei da ulike kalkulatorer sier ulike ting.
Første dag i siste mens var 15.11. Har normalt 28 dagers sykluser men mellom okt og nov var det hele 40 dager.
Dersom man regner kun basert fra første dag i siste mens er jeg etter mine beregninger 6+0, men kalkulatoren her på babyverden viser 3+6 når jeg legger inn første dag av siste mens, 15.11, og 40 dager syklus. Hva stemmer? Og skal man legge inn den faktiske syklusen på 40 dager eller gjennomsnittet?
Takknemlig for innspill.

Hos fastlegen blir det regnet ut fra første dag i siste mens, evt ultralydtermin blir prioritert - min erfaring er at ultralydtermin beregnet i uke 12 trumfer den tatt rundt uke 18.

Så da får du vel egentlig termin i slutten av august.

Hvis du vet ca når du hadde EL kan du legge til 2 uker på den og da får du «svaret» på hvor langt du er på vei. Aner du ikke når EL var så må du nok vente i spenning til tidlig UL

Ville skrevet 28 dager dersom det er normalen din

Okay, takk for svar. Ved å legge til 2 uker på EL blir det ca likt som fastlegen måte og betegne på og med 28 dagers syklus.

Back
Topp