Hvor langt på vei ?

Bkno0620372

Andre møte med forumet
litt nyskjerrig hvor langt dere er og hvordan dere har opplevd graviditeten frem til nå?
Jeg har ikke kastet opp men strevd med maten og ikke klart å fått i mwg noe særlig ! Har derimot blitt veldig god på å drikke mye vann som plutselig er veldig godt ! Merker jeg ikke lenger er like trøtt heller ! Tror virkelig ikke jeg skal klage altså! Er 12+3 idag :)
Har vært kvalm hver gang jeg spiser , det sitter enda i men ikke på samme måten :) klarer ikke halvparten av middagsporsjonen engang enda
 
Er 14+2 i dag og fortsatt like trøtt :banghead: Har vært litt kvalm tidligere, men ingen oppkast, det er heldigvis over nå :)
 
Jeg er 12+2 i dag. Så langt har graviditeten vært laaaaang. Konstant kvalme, oppkast og null matlyst. Greier ikke helt å glede meg over at jeg er gravid.

Helt enig med deg at vann er godt. Eneste jeg er frustrert over er at når jeg er skikkelig tørst og har lyst på masse vann, så må jeg drikke små slurker. Heller jeg i meg kommer det rett i retur. Gleder meg til å kunne drikke et glass vann normalt igjen.
 
13+1 i dag:) har vært mye kvalm, så lite mat som er blitt spist. Men nå har det begynt å bli bedre:) spiser litt mer enn før vertfall, ikke like dårlig etter. Enda mye trøtt, og ryggen verker. Men ellers topp:woot:

Føler jeg får syre av vann til tider, gjør det værre når syren er der fra før ogsåo_O men drikker nå likevel
 
Last edited:
12+2 idag. Hadde uke 9 og 10 hvor jeg var veldig trøtt, dårlig og spydde opp det meste.. Nå er det bedre med kvalmen, og håper at energien er på vei oppover igjen:happy: Har gått fra å ikke orke tanken på mat til å være sulten hele tiden:p
 
Jeg var kvalm et par uker og kastet opp 2 ganger. Ellers veldig trøtt frem til ca uke 12-13. Etter det har jeg ingenting å klage på [emoji1] Føler meg topp og har heller ikke mage enda. Er nå 16+1
 
15+3 og har vært i god form hele tiden [emoji38] var litt trøtt fra uke 10-13, men nå er energien ok igjen
 
Jeg er 12+2 i dag. Så langt har graviditeten vært laaaaang. Konstant kvalme, oppkast og null matlyst. Greier ikke helt å glede meg over at jeg er gravid.

Helt enig med deg at vann er godt. Eneste jeg er frustrert over er at når jeg er skikkelig tørst og har lyst på masse vann, så må jeg drikke små slurker. Heller jeg i meg kommer det rett i retur. Gleder meg til å kunne drikke et glass vann normalt igjen.
Hei! Syns det var godt å lese om fler enn meg som har hatt en lang graviditet til nå! Jeg har heller ikke den store gleden av å være gravid.. har vært lite her inne fordi jeg egentlig er litt lei... ihvertfall av alt dette med kvalmen og oppkast.. så godt å vite at vi er fler
 
12+2 idag og kjempetrøtt. Kvalm, men ikke sånn spy-kvalm, bare kvalm, heeele tiden.
Føler meg ganske lat, orker ikke noe, men så mye som skulle vært gjort.
Og sliter med mye luft, magen er skikkelig ballong og lekker den ut bør ingen være for nærme :hungover:
Gubben er allefall særdeles lite fornøyd med mine nye plager:D
 
Hei! Syns det var godt å lese om fler enn meg som har hatt en lang graviditet til nå! Jeg har heller ikke den store gleden av å være gravid.. har vært lite her inne fordi jeg egentlig er litt lei... ihvertfall av alt dette med kvalmen og oppkast.. så godt å vite at vi er fler
Her har det bare blitt verre de 2 siste dagene. Har ikke sjans til å komme meg på jobb. Brekker meg konstant. Til og med første skoledag i dag for jenta mi på 6 år ble med bismak. Måtte hive meg i bilen etter åpningstalen fra rektor og hang over spyposen jeg har der. Vi skal på TUL på fredag, så jeg håper det gir meg en liten motivasjon i dagene etterpå.
 
Her har det bare blitt verre de 2 siste dagene. Har ikke sjans til å komme meg på jobb. Brekker meg konstant. Til og med første skoledag i dag for jenta mi på 6 år ble med bismak. Måtte hive meg i bilen etter åpningstalen fra rektor og hang over spyposen jeg har der. Vi skal på TUL på fredag, så jeg håper det gir meg en liten motivasjon i dagene etterpå.
Uff, så fælt [emoji26] jeg har fått Phenergan av legen. Det hjelper veldig! Selv om det fortsatt er slitsomt og jeg fortsatt kaster opp skjer det kun på kvelden og om dagen et alt mye bedre. Verdt å ta en titt på det kanskje?
 
Uff, så fælt [emoji26] jeg har fått Phenergan av legen. Det hjelper veldig! Selv om det fortsatt er slitsomt og jeg fortsatt kaster opp skjer det kun på kvelden og om dagen et alt mye bedre. Verdt å ta en titt på det kanskje?
Har ikke vært noe tema overhodet når jeg har vært hos verken fastlegen eller vikarlege i forhold til å få noe som demper kvalmen. MÅ man ligge på knærna å be om det? Er sikkert fordi jeg greier å holde vekta. Tvinger i meg mat hver time. Jeg skal til legen nå kl 14.30 for må forandre sykemeldingen min fra 50% til 100%. Jeg kommer til å grine når jeg kommer dit etterpå. Grein hos akupunktøren i går. Hun vil ikke behandle mer, da det ikke fungerer og hun ble sint for at jeg fortsatt presser meg til å jobbe. Ho sendte meg hjem med hjemmelekse om å se meg i speilet, la tårene trille og si: jeg trenger 100% sykemelding i 14 dager. :D Akuounktørdame med tæl og som snakker rett fra levra. ;)
 
Har ikke vært noe tema overhodet når jeg har vært hos verken fastlegen eller vikarlege i forhold til å få noe som demper kvalmen. MÅ man ligge på knærna å be om det? Er sikkert fordi jeg greier å holde vekta. Tvinger i meg mat hver time. Jeg skal til legen nå kl 14.30 for må forandre sykemeldingen min fra 50% til 100%. Jeg kommer til å grine når jeg kommer dit etterpå. Grein hos akupunktøren i går. Hun vil ikke behandle mer, da det ikke fungerer og hun ble sint for at jeg fortsatt presser meg til å jobbe. Ho sendte meg hjem med hjemmelekse om å se meg i speilet, la tårene trille og si: jeg trenger 100% sykemelding i 14 dager. :D Akuounktørdame med tæl og som snakker rett fra levra. ;)
Oi! Heia akupunkturdama! Jeg fikk det uten å spørre en gang. Han spurte om jeg var mye kvalm, svarte da at jeg spydde opptil 5 ganger om dagen og sliter med å spise... jeg gikk endel ned, men han så ikke på vekta. Spør om det da vel? Fortell at du sliter, og tårer hjelper alltid. Ikke fordi de synes synd på deg, men fordi de da forstår alvoret! [emoji173] good luck! Du trenger 100% [emoji4]
 
Er 13+5 i dag. Sliter med kvalme når jeg er sulten. Men samtidig sliter jeg med å få i meg mat for føler meg mett hele tiden [emoji849] Så er vel egentlig kun kvalm om morgenen.. sliter med smerter i magen så er 100% sykmeldt ut måneden [emoji17] Men like greit med tanke på hva jeg jobber med egentlig. Håper tiden kan gå litt fortere snart og at jeg får mer energi snart.. konstant trøtt [emoji44]
 
16+3 idag, og formen er ingenting å skryte av [emoji26] Vondt hodet hver dag, stuptrøtt, kvalm og svimmel.
 
Greide meg uten tårer, men passa seg sånn at det var noen eplebiter som skulle opp akkurat i det jeg satt på kontoret hos legen. Så han skjønte nok greia når jeg hang over søppelbøtta hans. :p

Håper at de kvalmedempende pillene hjelper litt. Kanskje jeg kan jobbe litt igjen etterhvert.
 
Greide meg uten tårer, men passa seg sånn at det var noen eplebiter som skulle opp akkurat i det jeg satt på kontoret hos legen. Så han skjønte nok greia når jeg hang over søppelbøtta hans. :p

Håper at de kvalmedempende pillene hjelper litt. Kanskje jeg kan jobbe litt igjen etterhvert.

Hehehe.. Uff! Bra det ordnet seg da:) Krysser fingrene for at pillene har god effekt!
 
13+4 idag. Har vært mye kvalm og spydd en del men den biten er bedre nå. Nå er jeg bare kvalm når jeg er sulten. Har også vondt i magen og ryggen og har allerede fått en veldig tydelig gravidmage. Er 50% sykemeldt da jobben er veldig fysisk og jeg har veldig lite energi, men det verste er magen og ryggen. Overraska over hvor tidlig jeg kjente det i ryggen
 
Back
Topp