Hvor langt på vei?

Ugle<3

Glad i forumet
Jeg var på UL forrige onsdag, da jeg etter mine beregninger skulle vært 7+0. Tok kun utvendig, og fikk se et bankende hjerte.
Når jordmoren målte lille prikk, så mente hun at jeg var nok heller i begynnelsen av uke 6. Hun spurte om vi skulle ta innvendig UL for å få et bedre mål, siden bilde var veeldig uklart, men det viktigste for meg var bare å få se hjerte, så jeg takket nei. (Kan jeg slippe å få den staven oppi der så er jeg glad for det liksom!)

Problemet er at jeg treger litt nå...

Jeg fikk antydning til positiv graviditetstest 10 DPO. Er det ikke litt rart om den hadde vært positiv da, hvis jeg bare var 5-6 DPO? (Den var veeeldig svak da, men positiv digital 12 DPO.)
Første dag i sist mens var 5. august, EL ca. 21.-22. august, og sykluser på alt fra 30-35 dager (det var de lange syklusene som sannsynligvis var grunnen til at jeg var kortere på vei enn det jeg hadde regnet meg frem til mente hun).

Skal jeg bare gå tilbake en uke sånn som jordmoren mente, eller skal jeg holde på menstermin og uke nr? Tenker på når jeg skal bestille time hos legen.. Han ville ha meg inn i uke 12. Jeg vil også ha en ny UL i uke 12.

Hva hadde dere gjort?

(Beklager veldig rotete innlegg... :P )

Altså du mente du var 7+0 (uke8)mens UL viste 5+1/2/3 (uke6)? Det er jo veldig stor feilmargin da!

Kan man se hjerte banke så tidlig da?

Jeg ville nok bestilt meg en tidlig utvendig ultralyd sånn uke 10-11 et sted og få en ny vurdering.

Er du sikker på EL så må du jo gå ut fra den enn så lenge.

Nei, ser det kan misforståes litt. Jeg mente 7+0, mens hun mente 6+0 eller i alle fall tidlig i 6+ ett eller annet. :P

Altså du mente du var 7+0 (uke8)mens UL viste 5+1/2/3 (uke6)? Det er jo veldig stor feilmargin da!

Kan man se hjerte banke så tidlig da?

Jeg ville nok bestilt meg en tidlig utvendig ultralyd sånn uke 10-11 et sted og få en ny vurdering.

Er du sikker på EL så må du jo gå ut fra den enn så lenge.
Glemte å trykke svar... :P

Nei, ser det kan misforståes litt. Jeg mente 7+0, mens hun mente 6+0 eller i alle fall tidlig i 6+ ett eller annet. :p
Åja så bare noen dager feil altså

Du får kjenne litt på det, du MÅ jo være minst 12+0 når BP tas pga rhesus antistoff målingen, så ville kanskje venta til 13+0 etter menstermin sånn at du er sikker på at blodprøver tas på riktig tidspunkt?

Åja så bare noen dager feil altså

Du får kjenne litt på det, du MÅ jo være minst 12+0 når BP tas pga rhesus antistoff målingen, så ville kanskje venta til 13+0 etter menstermin sånn at du er sikker på at blodprøver tas på riktig tidspunkt?
Ok. Ja, da er det nok best å vente til uke 13, for jeg er rhesus negativ... Da er det vel litt viktig å få den prøven riktig.

Man sier jo at man skal følge menstermin frem til oul, da det er vanskeligere å måle de når de er så små❤️.

Høh.. må du være minst 12uker? Her vil de ha gravide inn mellom uke 8 - 12.. og helst ikke over 12 uker.. vet ikke hvorfor da ;)

Back
Topp