Hvor langt på vei?

Knøtt

Gift med forumet
Marslykke 2016
Julibarna 2019
Novemberbarna 2021
Hei!

Jeg er ny, både her og som gravid. Jeg lurer mest på hvordan man regner ut hvor langt på vei man er :) Jeg har nemlig gått på minipille i flere år, og sluttet med denne i slutten av mai/begynnelsen av juni. Deretter fulgte et par dager der jeg hadde noen blødninger (kan dette regnes som mensen?) I såfall var første blødningsdag 4.juni. Vi begynte å prøve allerede da. På mandag tok jeg en cb-digitaltest som viste at jeg var 1-2 uker på vei. Er jeg da 1-2 uker på vei, eller er jeg allerede 4+2? Dette var vanskelig å finne ut av for en nybegynner, altså! Håper dere kan hjelpe meg :)

Hvis du hadde siste mens 4.juni, så er du litt over 4 uker ja ;-) cb digital med ukeindikator viser jo antall uker siden befruktningen og ikke fra siste mens, så alt i alt stemmer jo begge deler :)

Åja! Så det er sånn det funker altså.. Og her har jeg gått rundt og trodd at jeg bare var to uker på vei... :) Spørsmålet er jo om blødningen 4.juni var menstruasjon, for den varte mye kortere enn den bruker, og jeg blødde mye mindre, men man gjør kanskje det rett etter at man har sluttet med minipille? Utrolig overrasket over at det gikk på første forsøk også :)

Jeg hadde ingen blødning etter slutt på cerazette! Altså minipille. Fikk første mens 2 mnder senere! Og gravid 3 måneder etter pilleslutt! :-) hadde eggløsning 13.juni og fikk "Gravid 2-3" nå på onsdag og "Gravid 1-2" på fredag uka før :-) så tror alt stemmer helt jeg :-)

Jeg brukte også Cerazette! Jeg satser på det, får ikke time hos lege før til august uansett. Tar utgangspunkt i 4+2 nå, også får han (legen) korrigere meg siden hvis det ikke stemmer :)

Jeg brukte også Cerazette! Jeg satser på det, får ikke time hos lege før til august uansett. Tar utgangspunkt i 4+2 nå, også får han (legen) korrigere meg siden hvis det ikke stemmer :)
Er visstnok sånn det skal være! Har time 19.august selv! Da et jeg i uke 11/12 tror jeg :-) har bestilt tidlig ul i slutten av juli da, fordi vi er så ille nysgjerrige på vårt føste lille spire :-)

Hvordan gjorde dere det? Det kunne jeg også tenke meg!!

Bestilte på privat klinikk! Koster jo litt, men synes liksom det er verdt det ;-) her vi bor er det volvat som er beste alternativ, så vi bestilte på nettet her om dagen! 3 uker igjen til den første ul'n nå :-D

Supert! Da skal jeg undersøke det :) Takk for tips!

Back
Topp