Hvor langt på vei er jeg?

Arktis

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei folkens!

Nå som jeg endelig er sikker på at jeg nok er gravid på ordentlig, så lurer jeg på om noen har noen tips rundt hvordan jeg kan vite hvor mange uker jeg er på vei.

Jeg har hatt veldig uregelmessige sykluser siden pilleslutt i november, og første dag i forrige mens var 6. mai... (fikk positiv test CD76) så jeg kan jo ikke regne graviditet fra denne dagen.
Jeg slutta å tempe og teste da egget aldri slapp, men jeg begynte å få ømme brystvorter 6. juli, og jeg tror dette kan ha vært eggløsningen. Jeg har forresten bare rukket å ha tre sykluser siden november, og da har lutealfasen aldri vært mer enn 11 dager.

Når befruktningen skjedde, vet jeg jo ikke. Hvordan skal jeg regne? Jeg er veldig redd for spontanabort (eller tror vel egentlig kjemisk akkurat nå, heh) og hadde funnet trøst i å kunne telle uker. Babyverdens kalkulator gir meg termin 1. april når jeg bruker 6. juli som berfruktelsesdato, men det har mest sannsynlig skjedd senere?
 
Vanskelig å si noe om hvor langt du kan være på vei, men ville bare gratulere deg med spiren! :D
 
Vanskelig å si.. hadde tatt utganspunktet i 1 april, og prøvd å fått en henvisning til tul for å finne rett termin:)
Jeg skal prøve på det selv, da min mens var sist 11 mai.. regner med jeg får ul fra legen min uansett, da hun lovet meg det da jeg mistet sist:)
 
Tusen takk for lykkeønskningene :)

Jeg har en litt vond følelse av at det kanskje ikke blir noe av, jeg blør friskt blod i dag selv om testen var blitt sterkere. Har dog ikke noe vondt, vanligvis har jeg KJEMPEvondt første dag av mensen :p Håper det er er godt tegn!

Reiser på ferie i morgen, så får ikke dratt til noen lege før om to uker. Hvis testene fortsatt er positive da, så ringer jeg til legen og spør om han kan se ta en titt :) Krysser alt som er å krysse, selv om jeg har en dårlig følelse nå!
 
Lykke til! Håper testene holder seg positive[emoji4] god ferie da, håper du klarer å slappe av og kose deg[emoji5]
 
Jeg ville bedt om henvisningen til TUL for å være sikker :) Håper blødningene gir seg og at alt går fint!
 
Jeg oppdaterer i tilfelle noen lurer på om spotting er er godt tegn: for meg var det ikke det. Det var visst dømt til å gå dårlig fra starten, dette! I dag blødde jeg ut det som hadde festet seg, begynte å få menssmerter i går ettermiddag. Naturlig nok litt skuffet, ettersom vi har prøvd en stund. Håper ikke det tar like lang tid neste gang :)

Jeg tror jeg kommer til å vente med testingen neste gang mensen er forsinket, så jeg kan tenke at det er forsinket mens, og ikke bli oppglødd for tidlig av en positiv test...
 
Back
Topp