Hvor langt? Hvordan rekner dere?

Smil90

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Jeg blir litt forvirret, like forvirret som sist i dag er jeg i graviditetsuke 9 men også 8+1 i følge ene appen og uke 8, 8+1 i en annen app.

Hvordan rekner dere det?

Jeg er fullgåtte 9 uker på vei. Derfor er jeg begynt på uke 10, 9+0 i dag, 9+1 i morgen.

Jeg blir litt forvirret, like forvirret som sist i dag er jeg i graviditetsuke 9 men også 8+1 i følge ene appen og uke 8, 8+1 i en annen app.

Hvordan rekner dere det?

Teoretisk sett er 0+1 for eksempel i begynnelsen av første svangerskapsuke, dermed blir 1+1 begynnelsen av andre uke, 2+1 tredje uke, og dermed 8+1 niende uke. Blir lett rot når begrepene blandes.... du er på en måte i uke åtte - dog i din niende svangerskapsuke - if that makes sense :) (jeg er forøvrig 8+2 i dag :P)

Hvordan rekner dere det?

Du er 8 fullgåtte uker, men inne i din 9. uke nå. Ser mange er forvirra av dette, men skjønner faktisk ikke at det er så forvirrende, jeg :D

Det er veldig enkelt. Tallet før + betyr fullgåtte uker, altså uker du er ferdig med. Tallet etter + betyr hvor mange dager du er inn i neste uke.
Jeg er 9+1 det vil si ferdig med uke 9, og en dag inn i uke 10

Hvordan rekner dere det?

Elsker at d bare ikke er jeg som er forvirret *ler*
Jeg har så lite lyst til å si feks 9+3, så jeg svarer til venner : "tja- er vel sånn ca 9-10 uker vel".... :-p

Det er veldig enkelt. Tallet før + betyr fullgåtte uker, altså uker du er ferdig med. Tallet etter + betyr hvor mange dager du er inn i neste uke.
Jeg er 9+1 det vil si ferdig med uke 9, og en dag inn i uke 10

Jeg er 11+0 imorgen, vil det da skal at jeg er egentlig i uke 12 da om jeg forstod det riktig?

Back
Topp