Hvor langt har dere kommet?

kate10

Betatt av forumet
Hvor mye har dere gjort/står klart til bebisen kommer? Hva med innkjøpene? Har dere begynt å skylle opp klær f.eks? Er vogna klar osv? :)

Mangler bare å kjøpe og montere en kommode, samt vaske og sortere klær. Ellers småting som flere vaskekluter og sånt. Ser ut som vi får arvet/kjøpt brukt det meste vi manglet ellers, vogn er vel det eneste som ikke er offisielt avgjort, men regner med vi får kjøpe fra samme vi arver resten hos. Ellers hadde vi mye selv fra første.

Har fått tak i alt eg trenger av ullklær. Vogn og skinn ligger på ett rom klart til å finnes frem. Nå må eg hente klær som står lagrer hos familie og starte med å gå gjennom. utstyr står også lagret andre steder.
Regner med at alt utstyr blir funnet frem og plassert på plass i starten av desember etter julevasken før pynten kommer frem. Vasker vel opp klærne og i starten av desember.

Det vi arvet har jeg vasket og skal pakke i vakum poser. Så slipper å stresse senere da det er en del. Store ting arver vi og henta ikke ennå. Har kjøpt senga og bestille bil stol. Vi har også kjøpt en del klær og litt små ting, de skal vaskes etterhvert. Har laget en liste hva vi trenger, så har litt oversikt. Rommer er ikke ordnet, vi må bli kvitt sofa tv benk og en del ting for å ha plass til baby ting.
Føler noen ganger vi er treige, men så noen ganger tenker kanskje vi er for raske hehe

Føler vi har ganske god kontroll. Har vogn, sprinkelseng, vugge og masse klær. Er en masse dill vi skal ha, men tenker å ønske meg dette til jul. Tripp trapp stol får vi og bilstol er typ 90 % sikkert. Prøver å roe ned shoppingen litt nå :) Men jeg er ikke klar selv, så han har å bli inne til neste år hehe

Vi har jo det meste fra forrige gang, så det er mye mindre stress med forberedelser denne gangen. Skal ha en service på understellet på vogna og ta fram babytøyet etter storebror og se hva vi trenger til lillejenta. Og så tenkte vi å kjøpe en vippestol, for den vi lånte sist, er blitt solgt i mellomtiden.

Eg har vaska klær underveis når eg har arva/kjøpt og puttet i kommoden :) Bilstol, seng og vogn er også i hus så nå begynner vi å bli klar :) går inn i 3. Trimester i morgen :-D

Har også vogn fra før som jeg holder på å rense og fikse (bl.a morkent strikk i regntrekket) 4 år er den jo, senga og vugga monterer jeg ikke sammen enda, men har ordnet med en kommode og lurte på om det er tidlig å skylle opp klærne å putte i den !? :) Men ser ut til at det er noen som har gjort det. Er alltid så ute i siste liten, så lurer jo på om jeg har begynt crazy tidlig ;) Men ser ut til at de fleste av oss er ca like langt i forberedelsene❤️

Har lest en plass at man burde vaske klærne tidligst rundt 3 uker før? Stemmer det..?

Men ja.. ang hva som står igjen.. det meste tror jeg..? :eek: Fått tak i litt klær, stellebord og bedside crib. Stopper litt på økonomien når man er student :oops::(

Vi har ikke no felles bosted engang, så har ikke fått gjort så mye mer enn å handle inn ting her og der.

Forhåpentligvis får vi oss leilighet innen november !

Last edited:
Må finne babynest, få på plass klær og pakke fødebagen ;)

Kjøpte kommode i går, og så snart jeg får skrudd den sammen ska jeg begynne å vaske klærne vi har fått og arvet så jeg får en oversikt over hva vi har. Gleder meg :-)

Det meste av innkjøp er gjort. Av dyre ting som må på plass så mangler vi babycall. Babynest skal svigers prøve å lage, håper de får det til, ellers så blir det å kjøpe det også.
Mangler lekegrind og babygym, men det er det ingen hast med. Også må vi kjøpe litt flere pysjer og strømpebukser til baby.
Fødebrev, fødebag og sånt har jeg ikke begynt å tenke på enda.

Vogna,bilstolen og nesten senga (mangler madrass) - kjøpt brukt og på tilbud ettersom det har passet :)
Har også endel klær og annet småting klart :)

Her mangler vi senger, madrasser og vogn :) tenkte vi skal bestille vogn til uka :) men ellers så har vi det meste som jeg kommer på nå :)

Vi har så og si alt, men det ligger godt gjemt nede i boden.. termin 7 januar, tar det vel opp i midten/slutten av desember.. :D

Mangler babycall og vaske opp klærne :p (som jeg kommer på nå ) gikk litt bananas for noen uker siden,så er så å si i mål :)

Bilstol og bagdel er hos besteforeldre. Vi venter på chicco next to me som er i Stavanger nå. Vi har ikke montert lekegrind og ikke funnet frem bagdel til hoved vogn. Storebror bruker vognen fremdeles. Men vi har i grunn alt til baby men ikke funnet de frem enda. De fleste klærne har vært vasket men har noe nytt som må vaskes

Vi venter på å kunne søke nav om engangsstønad i uke 27 (3 uker igjen) så vogn med tilbehør, seng, babycall, bæretøy, madrass o.l avventer til den er i boks. Ellers så var det jo nettopp tilbud på prinsess så fikk kjøpt gasskluter/frottekluter, laken til vogge/vogn.
Låner vippestol, baby gym, vognpose, og ammepute. En del klær er i boks også :)
Fødebaggen har jeg ikje begynt å tenke på

Back
Topp