Hvor langt har dere kommet i prosessen?

lmk

Flørter med forumet
God kveld alle sammen![:)]
Kjeder meg litt ja...hehe, tenkte kanskje det var litt morsomt med en tråd hvor vi skriver hvor langt vi har kommet i prosessen babyutstyr og forberedelser [:D] Veit ikke om det er en slik tråd fra før jeg men..[:)]

En "liten" liste over hvor langt vi har kommet i prosessen. Er vel sånn ca i mål tror jeg, hehe litt småting her og der kanskje, men det kommer [:)]

Ting som er kjøpt:
Vogn -Emmaljunga Edge Duo Pro Coffee                                                   Ting som skal kjøpes: 
Myggnetting                                                                                          
Termometer                                                      Regntrekk                                                                                              Solskjerm til bilen
Stellebag som hører til vogna                                                                   Bæresele
Dyne og dynetrekk til vognen                                                                  
Oversiktsspeil til bilen
Sprinkelseng  - brio sleep                                                                        Lammeskinn
Vugge - Troll                                                                                          Vognpose
Bilsete med base - akta graco                                                                  Neglsaks
Sakkosekk/vippestol                                                                               Babycall
Stellekommode fra brio                                                                           Vognteppe
Klesskap fra skeidar                                                                               Vognteppe
Vegghyller fra Oliver funiture                                                                    Ammeinnlegg
Bokhylle fra Ikea                                                                                    Videokamera
Lekegrind                                                                                              Biteringer og leker
Stellematte                                                                                            Ny bil, hehe =P
Sammenleggbar Badebalje
Reiseseng
Uro til sengen fra sebra
Tåteflasker fra Dr. Brown
Smokker med og uten navn
Bleiebøtte
Ammepute
Madrass til seng
Madrass til vugge
Laken til seng/vugge
Sengehimmel+ stativ til både vugge og seng
Sprinkelbeskytter
Diverse sengetøy til begge str
Tisselaken
Stellehåndklær
Vaskekluter
Gulpekluter/gaskluter
Smekker
Badehåndklær
Helsetepper
Fleeceteppe 
Hentesett
Bodyer
Bukser
Sparkebukser  
Luer
Stømpebukser  ull+bomull
Bleier
Natusan produkter
Weleda produkter
A-creme
Amme BH 1 stk
Brystvortekrem 

oish.. oversikt du har da.. hehe!!

Nei her mangler det å vaske babyklærne, kjøpe bleier og hente vugga som skal på rommet vårt. Står hos svigers [:)]

Ellers er det ikke no jeg kjem på. Jo vaske trekket på bilstolen [8D]

wow..følte jeg manglet en god del ting..

Heldigvis kommer mor på besøk slutten av neste uke og skal hjelpe meg å gå gjennom alt vi har og det som mangle skal bli kjøpt [:)][;)]
Men av store ting mangler jeg vogn og madrass [;)]

Hehe, nå følte jeg meg dårlig forberedt her [8D]

Her har vi det meste i hus, men det må vaskes. Mangler sengemadrass, som vi skal kjøpe til uka, det er vel det mest kritiske.

Ny bil hadde også gjort seg [:D]

skal vi se, har ikke gjort noenting[8|] jo, har bestilt meg ny bæresele, men det er vel det eneste og[;)]

nå har vi jo det meste fra storegull da, men alt skal jo vaskes, barnerommene må ordnes, er endel småting som må kjøpes inn..
godt det er et par måneder igjen for å si det sånn[8D]

øhm, hva har jeg i orden[8|][8|]
jau, har noen babyklær klar i skittentøyskurven[8D]

mangler det meste...siden vi solgte alt etter martin...

Ting som er kjøpt:
Vogn -TFK twinner twist duo                                                   Ting som skal kjøpes: 
Ammepute                                                          BHG vogn til sofie så jeg kan bruke simoen hjemme
Smokker                                                            Muligens brystpumpe
Dyne
Fleecepose til bil og vogn
2 kommoder
Ammebh
1 helseteppe

Har noe klær fra Sofie......ellers trengs jo ikke så mye i begynnelsen:)
Også har vi lånt bilsete med base da....

hmm, skal vi se.. Vognen er bestilt og kommer i mars en gang, bilstol er kjøpt, klær er kjøpt, vognpose og dyner har vi, noen smokker, en tåteflaske er kjøpt, vippestol har vi, lekegrind har vi, sengetøy har vi men kjøper kanskje er helt nytt sett også, termometer og stelleprodukter er kjøpt, ammebh er kjøpt, hentesett holder bestemoren på å strikke,

Mangler madrass til senga, overmadrass til vugga som forøvrig står på hytta, flere tåteflasker og smokker, må kjøpe litt mere klær i 50-56, yttertøy mangler, himmel til senga, brystpumpe (skal ha medela swing), noen nye håndduker og sikkert litt mer som jeg ikke kommer på i farta:)

Noen som vet om en fiiin rosa himmel?? Har liksom ikke funnet den perfekte enda [:-]

Klær (Får tilsendt 2 pappesker fra ei kusine i sverige etter sønnen hennes[:D])
Seng, madrass, sengetøy, gardiner..
Kremer jeg har fått prøve på
MASSE bleier etter hamstringa før nyttår[8D]
Vogn
Bilsete
.....
Skal kjøpe stellebord i slutten av mnd og diverse andre ting.

Kjempebra med liste:) Vi skal snart spise hjemmelaget pizza, så rekker ikke å føre opp min. Men lmk, hva slags produkter kjøper du fra Natusan og Weleda? Trenger man solskjerm i bilen når det er en skjerm på bilstolen? (Maxicosi) Og hva med amme bh? Kjøper dere en nå, og flere etter dere har født? Puppene kan vel bli litt større etterhvert? Vi har kjøpt tisselaken til sengen, trneger man tisselaken i vognen? Førstegangsfødende - JA

Ellers elsker jeg lister [:)] Ha en fin kveld, alle sammen [:)]

Å jøss, få meg stressa ja[8D]

Nei du og du, jeg har nok ingenting klart... Har vogn, bilstol og slikt fra da Julia var lita... Har ikke oversikt overhodet over hva jeg skal kjøpe[:-] Nå ble jeg stressa... Må vel ta meg en kveld og skrive ned alt det vi mangler...[:)]

oi så flink du har vært!!! ehh.. ja hva har jeg i orden!? ingenting så og si.. har fått handlet vogn da, men forsatt mangler jeg alt av tøy.. føles så rart å handle rosa [8D] må vell få gjort noe nå snart[:D] har det meste av det andre utstyret etter guttene.. så det er bare å ta ned fra loftet[:D]

ORIGINAL: lmk

God kveld alle sammen![:)]
Kjeder meg litt ja...hehe, tenkte kanskje det var litt morsomt med en tråd hvor vi skriver hvor langt vi har kommet i prosessen babyutstyr og forberedelser [:D] Veit ikke om det er en slik tråd fra før jeg men..[:)]

En "liten" liste over hvor langt vi har kommet i prosessen. Er vel sånn ca i mål tror jeg, hehe litt småting her og der kanskje, men det kommer [:)]

Ting som er kjøpt:
Vogn -Emmaljunga Edge Duo Pro Coffee                                                   Ting som skal kjøpes: 
Myggnetting                                                                                          
Termometer                                                      Regntrekk                                                                                              Solskjerm til bilen
Stellebag som hører til vogna                                                                   Bæresele
Dyne og dynetrekk til vognen                                                                  
Oversiktsspeil til bilen
Sprinkelseng  - brio sleep                                                                        Lammeskinn
Vugge - Troll                                                                                          Vognpose
Bilsete med base - akta graco                                                                  Neglsaks
Sakkosekk/vippestol                                                                               Babycall
Stellekommode fra brio                                                                           Vognteppe
Klesskap fra skeidar                                                                               Vognteppe
Vegghyller fra Oliver funiture                                                                    Ammeinnlegg
Bokhylle fra Ikea                                                                                    Videokamera
Lekegrind                                                                                              Biteringer og leker
Stellematte
                                                                                            Ny bil, hehe =P
Sammenleggbar Badebalje
Reiseseng
Uro til sengen
fra sebra
Tåteflasker fra Dr. Brown
Smokker med og uten navn
Bleiebøtte
Ammepute
Madrass til seng

Madrass til vugge
Laken til seng/vugge
Sengehimmel+ stativ til både vugge og seng
Sprinkelbeskytter
Diverse sengetøy til begge str
Tisselaken
Stellehåndklær
Vaskekluter
Gulpekluter/gaskluter
Smekker
Badehåndklær
Helsetepper
Fleeceteppe 
Hentesett
Bodyer
Bukser
Sparkebukser  
Luer
Stømpebukser  ull+bomull
Bleier
Natusan produkter
Weleda produkter(vi har den fødselsforbredende oljen)
A-creme
Amme BH 1 stk (har 3 jeg)
Brystvortekrem 

oisann skal si du har det meste klart, markerer i teksten din over med tykk skrift det vi har jeg og vi er helt ferdig da, har alt vi trenger å mere enn det. la merke til dette med førstefødte at vi ikke hadde trengt alt vi hadde

tja... har vel igrunn det meste nå!
Har vogn (emmaljunga city cross med city bag) hentet den i går:) -med stelleveske og trekk til sportsdelen
vugge og sengesett til den
Har fått låne sprinkelseng, men mulig vi kjøper ny. -har madrass, overmadrass, sengesett, tisselaken og kant
-bilstol og speil til bilen
-diverse klær men kjøper stadig mer[8D] prøver å ikke kjøpe for mye heller, siden man gjerne får noe. Har fått låne litt også.
-litt stelleprodukter, har fått prøver på en del, har kjøpt stelleunderlag bleier, engangskluter, kluter, q-tips og nesesuger
-fått vippestol og babygym
-brystpumpe og 2 flasker
-ammepute
-lammeskinn
-gulpekluter
-et par rangler
-fått 3 sutter i gratispakker
-2 dundyner, en til vogn og en til seng
-badebalje
-hånduker
-bestilte babycall i dag
-helsetepper
-ammeinnlegg i ull, skal kjøpe engangs.
-amme BH

Så kommer brodern hjem til påske, og da tar han med seg stellekommoden som jeg har kjøpt på IKEA, vognposen som jeg lå i da jeg var lita og så får jeg låne maduca bæresele fra dem[:)]

Tja, det jeg kommer på i alle fall! Må vel ha termometer, neglsaks og paracet. Ellers skal jeg se an hva jeg trenger når babyen kommer, føler jeg har det viktigste og vel så det til starten i alle fall[:)]
Så skal vi flytte 1 mnd. etter at ungen har kommet, så det blir ikke å fikse noe barnerom i huset vi bor nå. Så det orker jeg ikke kjøpe inn til heller.

Angående stelleprodukter vil jeg anbefale å sjekke gronnhverdag.no for oversikt over produkter uten parabener og hormoner. Weleda sine produkter er ikke anbefalt. Men natusan har skjerpet seg på noen av produktene; blant annet zinksalve og babyolje.. Ellers kom neutral sine produkter godt ut i test, samme med babyline :) Ammebh er greit å ha på forhånd ja, hvertfall en.. Men du må regne med en eller to str større enn det du bruker til vanlig..
Hva angår tisselaken i vognen vet jeg ikke helt, vi har ikke brukt det til våre. Vi brukte gaskluter under dem for å unngå søl, og det holder egentlig. Så slipper du at det blir så tett i vognen..

Dette skulle være et svar til "saltvann" [:)]

ORIGINAL: Saltvann

Kjempebra med liste:) Vi skal snart spise hjemmelaget pizza, så rekker ikke å føre opp min. Men lmk, hva slags produkter kjøper du fra Natusan og Weleda? Trenger man solskjerm i bilen når det er en skjerm på bilstolen? (Maxicosi) Og hva med amme bh? Kjøper dere en nå, og flere etter dere har født? Puppene kan vel bli litt større etterhvert? Vi har kjøpt tisselaken til sengen, trneger man tisselaken i vognen? Førstegangsfødende - JA

Ellers elsker jeg lister [:)] Ha en fin kveld, alle sammen [:)]

Fra natusan og weleda har jeg kjøpt zinksalve, olje og sånn badesåpe :) Ikke så mye man trenger i førsten med sånne såpeting vel :) Jeg har bare kjøpt en ammebh, litt større enn jeg vanlig bruker...tenker fler får komme siden :) Førstegangsfødende jeg også, så tar imot alle råd :P Skjermen på stolen vår tror jeg ikke dekker all sol (etter det jeg har blitt fortalt), så tenkte bare på sånn enkel med sugekopp på ruta vettu? :)  Har heldigvis en del venner som akkurat har vært gjennom denne prosessen så får mange gode råd der :)
Håper pizza'n smakte godt!! [:D]

ka vi har :
emmaljunga edg duo hva vi mangler
bilstol vippestol
stellebord kremer
vugge såper
sprinkelseng ammebh
kommode flasker
nattdrakter
bodyer
strømpebukser
sett (bukser og gensre
utedresser
luer
sjerf/smekker
sokker
sengetøy
dyner
ammepute
bleier
smokker
gazkluter
håndkler
helsetepper og andre tepper
babygym

Vi har :
Vugge med madrass, dyne, sengekant og sengehimmel.
Vogndyne.
Gulpekluter.
Vaskekluter.
Håndklær.
Laken til både vugge og seng.
Helsetepper og kosetepper.
Vognteppe.
Leketeppe.
Pose til bilstol.
Div. leker.
Flasker.
Brystpumpe.
Ammepute.
Amme Bh'er.
Ammeinnlegg Ull.
Ammeinnlegg engangs.
Melkoppsamler.
Neglesaks.
Badetermometer.
Baby Bjørn bæresele.
Badeolje.
Zinksalve.
Bleier.
Badekar.
Badestol.
Har det meste klær i str 50,56 og 62.

Mangler:
Vogn, som vi får av svigermor. Får den nærmere fødsel.
Bilstol, som vi skal leie gjennom IF. Får nærmere fødsel.
Stellebord, skal vi kjøpe snart.
Brystvortekrem.
Nesesuger.
Vippestol.

Hmm? Noe jeg har glemt nå?

Hehe, merker jeg tar ting mye roligere denne gangen enn første gang.
Har ikke skrevet ei eineste liste men har kjøpt det meste av det vi må ha, så har sån høvelig kontroll.
Mangler litt klær, stelleprodukter også vil jeg ha nytt bæretøy..vil ha noe som ikke må knytes[:)]

Takk for det [:)] Jeg kjøpte litt Dr. Greve produkter idag, blant annet olje og sink krem. Brukte dere gaskluter på madrassen i vognen, altså mellom f.eks madrass og lammeull?
ORIGINAL: rosa og blå hva nå?

Angående stelleprodukter vil jeg anbefale å sjekke gronnhverdag.no for oversikt over produkter uten parabener og hormoner. Weleda sine produkter er ikke anbefalt. Men natusan har skjerpet seg på noen av produktene; blant annet zinksalve og babyolje.. Ellers kom neutral sine produkter godt ut i test, samme med babyline :) Ammebh er greit å ha på forhånd ja, hvertfall en.. Men du må regne med en eller to str større enn det du bruker til vanlig..
Hva angår tisselaken i vognen vet jeg ikke helt, vi har ikke brukt det til våre. Vi brukte gaskluter under dem for å unngå søl, og det holder egentlig. Så slipper du at det blir så tett i vognen..

Dette skulle være et svar til "saltvann" [:)]

Back
Topp