Hvor langt har de kommet i utviklingen?

lillefixen

Gift med forumet
Jeg har en gutt født 27. desember 2013. Han har brukt rulling en stund for å komme seg dit han vil, men nå har han begynt å åle seg fremover. Føler det er litt tidlig i forhold til storebroren? Eller husker jeg feil?

Hvor langt har de andre desemberbabyene kommet?
 
Her har han begynt å åle seg framover å bakover i 2 uker :) Han er født 02.januar (termin 25.desember).

Barn er SÅ forskjellige motorisk, så er nok ikke for tidlig :) noen begynner tidligere enn andre, noen bruker lengre tid og det er bare slik det er :) Noen lærer jo å gå før de krabber for eksempel :p Jeg er helt fascinert over hvor forskjellige og flinke de små er :D
 
Gutten min er født 1 januar, termin 25 desember. Han hverken åler eller ruller enda. Men han spinner rundt sin egen akse, og flytter litt på seg på den måten :)

*tapatalk*
 
Frøkna mi er født 1. januar, termin 26. desember (rimelig likt deg mamela ;) ) - men verken snur seg, ruller, åler eller spinner :) Men nå har du akkurat begynt å vise interesse for å røre på seg, så hvem vet. Kanskje snart :)
 
Gutten min er født 1 januar, termin 25 desember. Han hverken åler eller ruller enda. Men han spinner rundt sin egen akse, og flytter litt på seg på den måten :)

*tapatalk*

Min er født 18.desember, termin 8.desember , og min er lik din Mamela! Nettopp begynt å åle seg litt rundt sin egen akse!:) ruller fra side til side og! blitt og veldig oppmerksom på dyrene rundt seg og følger de og vil ta på de!:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Min hadde en rask utvikling i 3-4 mnd alderen, men nå har det stått stille en stund. Han ruller rundt, prøver iherdig å komme seg framover men spinner bare rundt seg selv. Han er utrolig "klåfingra" og skal ha tak i alt han ser! Utrolig morsomt hvordan personligheten begynner å bli mer og mer tydelig :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Født på termin 24. Desember og hun åler seg forover men mest bakover ruller masse og spinner og mye plutselig så er hun midt på stuegulvet i stedefor på leketeppet :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Gutt født 17 desember (termin 8 desember), han har rulla rundt i ett par mndrs tid, åler seg fremover i ei rasende fart, pirker på alt ;)
 
Termin 24.12, født 02.01.
Snur seg, spinner rundt..
Han har ålet seg fremover i 3 uker. Han sitter selv, men støtter seg med armene - litt som ei ape.
Og jeg syns han sier " hei"... ;)
 
Oi, han rullet fra rygg til mage og tilbake i søvne nå!!:0 skal si han er akrobstisk når han sover:p haha!:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her ruller hun begge veier, spinner og vil sette seg opp, virker mer som hun gjør ''set ups'' men klarer ikke helt å sette seg opp. Født 21. Desember med termin 11. desember.

Sent from my 1038QCW using BV Forum mobile app
 
Så flinke bebiser det er her!! Min er født 21/11, med termin 3/12, har rullet fra rygg til mage i 3 måneder nå, og beveget seg rundt sin egen akse nesten like lenge.. Løfter på baken masse og var et sekund oppe i krabbestilling idag. Men åling e d lite av, kommer seg litt vekk fra matten på et vis men åler ikke rett fremover eller bakover..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
snuppa her snudde seg fra rygg til mage når hun var 3mnd. en god uke før hun fylte 4 mnd. siden har hun likt seg best på magen. veldig ulik storesøster. nå åler hun seg bakover og spinner rundt sin egen akse...forflytter seg hvertfall fort og dit hun vil hvs hun strever en del :) løfter opp rompa og krabbetlling, men framkroppen er ikke med enda.
 
snuppa her snudde seg fra rygg til mage når hun var 3mnd. en god uke før hun fylte 4 mnd. siden har hun likt seg best på magen. veldig ulik storesøster. nå åler hun seg bakover og spinner rundt sin egen akse...forflytter seg hvertfall fort og dit hun vil hvs hun strever en del :) løfter opp rompa og krabbetlling, men framkroppen er ikke med enda.
Akkurat det samme her. Men han hadde akkurat fylt 4 mnd. Nå ligger han kun på ryggen når han sover (da er det så trangt at han ikke får snudd seg), ellers er det rett på magen. Dytter seg raskt rundt fra side til side og rundt egen akse, og dytter seg litt bakover. Bruker tærne for å "holde" seg på gulvet og løfter rompa rett til værs, men da går stort sett fjeset rett i bakken, haha! Storebror her snudde seg ikke fra rygg til mage før han var 8 mnd. Men til gjengjeld klarte han å stå alene og holde seg fast i noe da han var 6 mnd. Minstemann er ikke interessert i å stå i det hele tatt. De er rare...:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp