Hvor langt er jeg på vei?

tweety78

Elsker forumet
Hei jenter!
Høres kanskje helt rart ut med den overskrifta der, men det har seg sånn at jeg faktisk ikke har hatt mensen siden 2 januar, og etter å ha testet positivt i dag sitter vi egentlig og klør oss i hodet her [:D] he he, for når har vi termin? Nå skal dere høre...

For snart tre uker siden,natt til torsdag 13/4 for å være presis, fikk jeg rosa utflod på papiret når jeg tørket meg, og var jo overlykkelig for jeg trodde det var tanta som var på vei ( siden jeg ikke hadde sett ho på lenge og vi prøver ble jeg jo glad, he he, for jeg vil jo ha EL!). Men dette forsvant like fort som det kom så det ble med det. Kan dette ha vært rosa utflod i forbindelse med EL? Testet ikke pga psyko syklus, he he...

Så på mandag morgen, 17/4, fikk jeg en liten blødning hvor det var rødt på papiret, klart og tydelig, men ikke sånn at det dryppet i wc skålen. Dette gikk også bort igjen etter denne ene gangen, så jeg følte meg rimelig lurt ja![:D] he he, men da gikk turen til London så det gikk fort over, he he. Men kan dette ha vært en evt festeblødning?

Så forrige mandag tok jeg både EL test og grav test, bare for å sjekke, og det kom til syne skyggestreker på begge to, men etter å ha hørt med flere som har erfaringer med disse så kan det være sånn som kommer tilsyne hvis man har ventet for lenge med å avlese resultatet ol. Men i dag slo de ut kraftigere![:D]Pluss en CB test med et nydelig kryss på... Har vært helt i hundre her! Er såååå lykkelig! Har tatt blodprøve og greier i dag, så jeg venter litt med å slippe jubelen løs. Men det jeg og forloveden tenker på er jo når vi evt har termin?

Håper noen orker å lese dette lange skriveriet mitt, for jeg blir så veldig glad for alle svar jeg kan få![:)] stor stor takk til alle sammen!

Det er nok ganske vanskelig og si, Tror at du må vente på en ultralyd, Eller høre med ei jordmor eller en lege...
Men uansett:
Grattis, Og velkommen hit... [:D]

Tusen takk! [:D] og ja, den tanken har slått meg også at jeg bare må smøre meg med tålmodighet. Har time den 11 mai til GU så da får jeg nok vite mer [;)] Er så glad![:D] Ei annen her inne regnet ut sånn ca at jeg kan være hele 6 uker på vei, og det kan jo forsåvidt stemme rimelig bra... Men men, hjertlig for svar![:D]

he he, å neida neida, DET glemte jeg jo å skrive. Jeg har både vært til GU og har testet negativt siden 2 januar altså![:D] Sist jeg testet negativt var den uken jeg fikk det første rosa på papiret, etter det har jeg ikke testet noe før forrige uke.
He he, så søt! he he, men var utrolig dumt av meg å ikke nevne det[:D]
KLEM

En test kan jo vise falsk negativ en god stund. Og det er ikke
alltid man kan se noe på UL tidlig.
Så jeg tipper at du er mellom 7-9 uker på vei jeg.

Seriøst???? Det var da mye... men ville ikke...nei jeg har jo vært så dårlig til å teste EL også pga evighetslang syklus som har gjort meg noen kroner fattigere for å si det mildt, he he. Fant ut etter samtale med gynekologen at å bruke EL tester ville koste meg for mye i lengden med de syklusene jeg har. Så derfor har jeg heller ikke testa. Og jeg hadde jo så utrolig halsbrann før jeg dro til London også... du dæven...he he, sorry ordbruken[:D]
NÅ går tiden sakte til GU 11 mai nå! he he[:D] Er så spent![:D] Takk for svar!

Jah, he he, og DET fatter jeg ikke hvordan går an![:D] he he... Men det er i allefall ikke sånn i mitt tilfelle[;)] Jeg tror vel i grunn ikke på at jeg er gravid enda heller, he he... venter med å feire til blodprøvesvaret til uka[:)] Selvom alt tilsier jo at jeg er det...herregud.. blir helt matt jeg. Er nok i sjokk enda tror jeg. Ett ord som stadig går forbi inni hodet mitt er FØDSEL! he he...

Men hvis jeg hadde el den natten jeg hadde rosa da, natt til den 13/4...si liksom bare..så er jo min fruktbare periode mellom den 11 og den 16 april, og ut fra kalkulatoren da har vi termin den 7 januar...?[:D]

Beregnet fra den datoen du hadde rosa utflod..

Beregn ut fra første blødningsdag i siste menstruasjon
Beregn ut fra unnfangelse
Beregn ut fra termin

Dag: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31  Måned: Januar Februar Mars April Mai Juni Juli August September Oktober November Desember  År: 2005 2006 2007

Sykluslengde:    dager
(28 dager er gjennomsnittet, dersom du er usikker på hva din syklus er)
En syklus varer fra og med den første blødningsdagen i en menstruasjon til og med dagen før neste menstruasjon begynner. Gjennomsnittlig sykluslengde er 28 dager. Du kan lese mer om beregning av syklus [link=http://www.babyverden.no/templates/Article.aspx?id=494]her[/link].

Terminkalkulator
Du er nå 2 uker og 1 dager på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring:
27. april, 2006

Hjertet begynner å slå:
22. mai, 2006

Embryoet beveger seg:
15. juni, 2006

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:
22. juni, 2006

Alle indre organer er ferdig formet:
22. juni, 2006

Risikoen for spontanabort avtar:
6. juli, 2006

Kvalmen avtar for de fleste:
13. juli, 2006

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):
20. juli, 2006

Fosteret svelger og tisser:
3. august, 2006

Tid for ultralyd:
10. august, 2006

Du kan kjenne fosterets bevegelser:
17. august, 2006

Fosteret begynner å få et søvnmønster:
31. august, 2006

Fosteret begynner å høre:
21. september, 2006

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:
19. oktober, 2006

Mange fostre legger seg med hodet ned:
23. november, 2006

Svangerskapspermisjonen begynner:
28. desember, 2006

Antatt termindato:
20. januar, 2007

Prøv selv[:D]

[link=http://www.babyverden.no/templates/Calculator_Period.aspx?id=635&day=13&month=4&year=2006&cyclus=28&f=t]http://www.babyverden.no/templates/Calculator_Period.aspx?id=635&day=13&month=4&year=2006&cyclus=28&f=t[/link]

GRATULERER MED SPIREN DA[;)]

Tusen takk! Denne hjalp meg faktisk veldig! [:D] Tror jeg har kunnet regnet det ut rimelig nøyaktig nå og da må jeg nok hatt EL den 13, siden jeg har vært bortreist og sånn uten kjærsten min.. og hadde jeg hatt EL etter den turen hadde det nok neppe slått ut streker forrige uke alt. Etter beregnelser ser det ut til at jeg er 4 uker og 1 dag på vei[:D] stoooor klem!

Hei hei! Og gratulerer så mye selv![:D] Så artig om vi da kan følge hverandre litt![:D] Ut fra det jeg har regnet ut har jeg termin den 7 januar, noe som gjorde samboer lykkelig, he he, han ser for seg angst hele jula, he he[:D] Han er så søt nå! Blir helt nyforelska igjen jeg bare av å se hvordan han har reagert siden i dag tidlig[:)]

Tror jeg ville bedt om en ul for å få vite termindato![:D]
Men grattis

man kan faktisk se ting ganske tidleg på ul,eg var på ul i ca 4 uke og da såg vi mye!!![:D]

Oj! He he, hadde du lang ventetid før du fikk timen da eller?[:D] Da var du jo i den sikre perioden og alt da joh! Så heldig a..  Jeg gleder meg så utrolig til de 12 første ukene har gått og at vi kan fortelle det til alle![:D] Jeg har time hos gynekologen min den 11 mai så da blir det UL der, og vi gleder oss så ille! hi hi.. Og da får vi nok endelig riktig termindato også[:)] Fram til da tar jeg ikke så hardt i og tror at jeg er 4 uker og 3 dager på vei i dag[:)]

Men er det sånn at samboer kan være med inn da? Noen som vet? Vil så gjerne at han skal få bli med på alt som foregår nå, han er så stolt...hi hi! Og desto mer vakker i mine øyne... SMELT!

Han kan du ta med på ul[;)]

Å du dæven... da skjønner jeg deg godt. Huff da... Enda godt du ikke valgte det da, for du er jo så flott på bildet atte![:D] Nå gleder jeg meg bare mer og mer! [:D] hi hi!

Back
Topp