Hvor langt er jeg på vei?

M-40603631

Første møte med forumet
Jeg og min samboer klør oss på hodet og blir ikke kloke på hvor langt på vei vi er.

Litt info om vår reise:
Jeg sluttet med ppiller i september 2023. Og har hatt 3 uregelmessige menstruasjoner siden.
- Første dag sist menstruasjon var 21.januar 2024.
- Fikk positiv eggløsningstest 8.februar.
- Negative graviditetstest de neste ukene.
- Tok en blodprøve 28.februar som viste at hcg var 0. Fortsatt ikke fått mensen selv med symptomer
- Testet negativ for eggløsning 5.mars
- Testet positiv på eggløsning 7.mars
- Hadde en gynekologisk avtale på sykehuset i forbindelse med konisering 11.mars og tok for sikkerhetsskyld en nye graviditetstest da jeg fortsatt ikke hadde fått mensen. Testen ble positiv! Ytterligere 2 tester som viste positiv.
- Fikk tatt en ny blodprøve etter samtale med gynekolog:
11.mars - hcg 1128
13.mars - hcg 2666
15.mars - hcg 7152

Hva betyr dette? Er jeg i uke 8 ettersom jeg hadde sist mens i januar? Men da er hcg litt for lav til å være uke 8. Eller fikk jeg sen eggløsning...? Men hvor langt på vei er jeg da?

Jeg har snakket med jordmor per telefon. De er også usikre. Første svangerskapskontroll hos fastlegen er ikke før 3.april... Krysse fingrene for at jeg blir henvist til UL.

Har noen opplevd lignende? Har det gått bra?

Hilsen en som blir suuuuper takknemlig for svar ❤️
 
Har du hatt regelmessige sykluser?
I sånne situasjoner tar gjerne fastlege og sender henvisning til ultralyd for å finne ut hvor langt man er på vei.
 
Med eggløsning 7. mars ville jeg beregnet ca. 2 uker før det, altså ca. 22 februar. I såfall er du i starten av uke 5. Men så kan man jo bli gravid utenom eggløsning også, syns du fikk positiv test ganske tidlig, så kan hende du ble gravid tidligere.
Pga. uregelmessige og lange sykluser ville jeg ikke bergnet fra første dag i siste mens - den metoden funker best når man har stabil syklus på 28 dager :)
 
Back
Topp