Hvor langt er jeg på vei?...

Førstegangeren

Blir kjent med forumet
Hei! Fant ut for to uker siden at jeg er gravid:happy: Var til legen samme dag for samtale og GU. Siste ordentlige menstruasjon var 24. januar, men hadde en blødning på 1-2 dager 28.februar, som jeg trodde var mensen. Fra ca 16 mars har jeg hatt typiske symptom med kvalme, ømme pupper, og tretthet. Kvalmen har avtatt nå.
Legen tror jeg er 6+2 eller 11+2. Har fått dato for TUL 27. april,noe jeg synest er veldig lenge å vente:hilarious:
Tok HCG prøver mandag og onsdag for å prøve å finne ut bedre hvor langt jeg er på vei. 182 000 mandag. Har ikke fått svar på onsdagens prøve.... Blir ikke klok på det jeg leser om HCG på internett:arghh: Noen som har peiling? :scratch

Er umulig å si hvor langt du er på vei ift hcg :) det er så individuelt, og så høy hcg du har nå så kan man ikke se på stigning lenger heller.

Eneste måten å vite er UL!
Lykke til :)

Kan ha vært festeblødning du opplevde i slutten av februar.
«Festeblødning (engelsk: «Implantation bleeding») er en normal, mindre blødning, som kan oppstå når et egg fester seg til livmorens slimhinne 10-14 dager etter befruktning (1). Tidspunktet gjør at en eventuell blødning kan forveksles med neste menstruasjon, selv om en festeblødning normalt er en langt mindre blødning. Nyere forskning har stilt spørsmål ved om denne mindre, normale blødningen under tidlig graviditet, virkelig skyldes implantering av egget. En studie fant at tidspunktet for blødning var nærmere neste menstruasjon enn tidspunktet for implantasjonen (2).» Fant dette ved å Google festeblødning.

Lykke til på TUL :)

Tenker det var festeblødning i februar! Om du ikke vil vente til da så kan du jo bestille privat? Om det er åpent i disse tider da.. gratulerer!

Dersom du ikke vanligvis har så korte blødninger så tenker jeg at det er 24.jan som er siste mens :) i forrige graviditet så hadde jeg en kort mens etter at jeg ble gravid, akkurat på det tidspunktet jeg skulle hatt mensen igjen! Eller så kan det være festeblødning, men slik jeg har opplevd den så er det mer som litt brunlig utflod :) men kan jo være forskjellig for alle da :) lykke til!

Jeg har også 24 jan. Da jeg var 6 uker var streken på graviditetstestene svakere enn det de er nå i uke 11 :-) men, er jo ikke mulig å få et sikkert svar ut i fra noe annet enn ultralyd.

Back
Topp