Hvor langt er jeg på vei?

Martec91

Blir kjent med forumet
Jeg tok 4 graviditetstester for 2 uker siden som alle visste positive, følte på kroppen at jeg måtte ta en test. Jeg hadde sist «mensen» i mars, mensen startet da 5 mars, men den varte bare i 1,5 dager. Kan jeg kalle det mensen da å regne termin utifra det eller hva skal jeg gjøre? Sist ordentlige mensen igjen var 4 uker tilbake igjen i feb. Føler meg veldig gravid. Hovne pupper, magen er ganske stor, er ikke luft men den er bare hoven, eller jeg føler den presser seg utover Også murrer det veldig nederst i magen og i korsryggen Hvor langt tror du jeg er på vei? Er også endel svimmel. Legger ved bilder. Jeg har vanligvis flat planke mage, veier 50 kg ☺️

Vedlegg

• B11B04C0-5F18-4A68-A626-AAED2631ABC7.jpeg
    B11B04C0-5F18-4A68-A626-AAED2631ABC7.jpeg
    16,1 KB · Visninger: 129
  • 788CF793-2B57-4A9B-A057-0895124D7F65.jpeg
    788CF793-2B57-4A9B-A057-0895124D7F65.jpeg
    13 KB · Visninger: 130
Vil kanskje tro at første dag i siste mens er i februar :)

Var nok en festeblødning eller en mellomblødning den du hadde i mars! Så jeg ville regnet fra første dag i menstruasjonen i februar.
Men kom deg til legen og be om tidlig ul siden du ikke vet hvor langt du er på vei!

Ut fra det du skriver så er du 9-10 uker på vei og har termin i November :p

Hvis dette er ditt første barn så vil jeg ut fra bildene gamble på tvillinger - men det er bare vill gjetting!
Gratulerer :):) og som de andre sier - en tur til ultralyd vil fortelle deg nøyaktig hvor langt du er på vei. Hadde vært morsomt å få svaret etterpå :D

Jeg tok 4 graviditetstester for 2 uker siden som alle visste positive, følte på kroppen at jeg måtte ta en test. Jeg hadde sist «mensen» i mars, mensen startet da 5 mars, men den varte bare i 1,5 dager. Kan jeg kalle det mensen da å regne termin utifra det eller hva skal jeg gjøre? Sist ordentlige mensen igjen var 4 uker tilbake igjen i feb. Føler meg veldig gravid. Hovne pupper, magen er ganske stor, er ikke luft men den er bare hoven, eller jeg føler den presser seg utover Også murrer det veldig nederst i magen og i korsryggen Hvor langt tror du jeg er på vei? Er også endel svimmel. Legger ved bilder. Jeg har vanligvis flat planke mage, veier 50 kg ☺️
Jeg fikk ikke slik mage før jeg var ca 16 uker på vei:hilarious: kanskje du går med tvillinger?
Alle graviditeter og mager forskjellige altså men tipper du kan gå utifra siste mens i februar.

Ta en tidlig ultralyd så får du i hvertfall ordentlig svar :)

Noen kan jo få mage tidlig, men ville tippet 12+ uker.

Altså jeg var super oppblåst før selve «magen» kom og da så jeg ofte veldig mye mer gravid ut enn ej faktisk var.

den store forskjellen merket jeg når jeg lå på ryggen, når jeg var bare «oppblåst» så forsvant den gravid lignende magen, men etterhvert når jeg lå på ryggen og livmoren vokste så var magen der som en «hard» kul, selv når jeg lå på ryggen.

Ville som de andre sier reist til legen og bedt om å få en ultralyd for å finne mer riktig termin beregning:-)

Her er min mage og jeg er 15 uker :hilarious:

Ville nok sjekket på en ul hvor langt du er på vei. Kan være at du bare er skikkelig oppblåst også altså ;)

Vedlegg

• photostudio_1586671411169.jpg
    photostudio_1586671411169.jpg
    15,9 KB · Visninger: 52
Altså jeg var super oppblåst før selve «magen» kom og da så jeg ofte veldig mye mer gravid ut enn ej faktisk var.

den store forskjellen merket jeg når jeg lå på ryggen, når jeg var bare «oppblåst» så forsvant den gravid lignende magen, men etterhvert når jeg lå på ryggen og livmoren vokste så var magen der som en «hard» kul, selv når jeg lå på ryggen.

Ville som de andre sier reist til legen og bedt om å få en ultralyd for å finne mer riktig termin beregning:)
Samme her! Jeg er førstegangsgravid med tvillinger og fikk ikke ordentlig mage før uke 17-18. Men var veldig oppblåst uke 8-12, så ble magen mindre igjen før den kom i uke 17-18.

Blødningen i mars høres ut som en vanlig mellomblødning som mange gravide får i tidsrommet hvor mensen skulle ha kommet. Altså ikke mensen, bare en blødning.
Så jeg vil si at du minimum ble gravid i februar. Men ut fra magen virker det som du kanskje er enda lengre på vei. Kanskje blødningen i februar også bare var en slik mellomblødning?
Jeg tipper du er i andre trimester, og vil si at du virkelig burde få deg eg UL snarest. Kontakt fastlege på tirsdag og forklar at du ikke aner hvor langt du er på vei, men at du har fått mage. Da vil du nok bli henvist ganske raskt til en UL for å få en avklaring.

Blødningen i mars høres ut som en vanlig mellomblødning som mange gravide får i tidsrommet hvor mensen skulle ha kommet. Altså ikke mensen, bare en blødning.
Så jeg vil si at du minimum ble gravid i februar. Men ut fra magen virker det som du kanskje er enda lengre på vei. Kanskje blødningen i februar også bare var en slik mellomblødning?
Jeg tipper du er i andre trimester, og vil si at du virkelig burde få deg eg UL snarest. Kontakt fastlege på tirsdag og forklar at du ikke aner hvor langt du er på vei, men at du har fått mage. Da vil du nok bli henvist ganske raskt til en UL for å få en avklaring.

Takk for svar :Heartred Får ultralyd denne uken. Blir spennende!! :wav

Har du vært på ul? :Heartred

Jeg lurer også på om du har vært på ul?

Back
Topp