Hvor langt er jeg på vei?

håpet

Andre møte med forumet
Hei. Jeg forstår ikke utregning på hvor langt man er på vei. Jeg forstår at man skal gå utifra forrige mensen. Men alle utregninger og eksempler går ut i fra 28 dager i syklusen. Jeg har 33 dager (har hatt alt mellom 30 og 34). Jeg har lastet ned tre forskjellige apper, men alle sier forskjellig. Hvis man er 5+4 feks. Er man i uke 5 eller i uke 6 da? Jeg hadde start på siste mens 24.november og eggløsning 12.desember. Kan noen hjelpe meg?
 
Mener på at du på babyverden.no kan regne ut i fra eggløsningsdato/befruktelsesdato? Det gjorde jeg da jeg visste at menstermin ikke stemte pga rar menssyklus den gangen:D
 
Mener på at du på babyverden.no kan regne ut i fra eggløsningsdato/befruktelsesdato? Det gjorde jeg da jeg visste at menstermin ikke stemte pga rar menssyklus den gangen:D

Ja, jeg har prøvd flere forskjellige kalkulatorer, men ingen gir samme svar... Siden syklusen er lengre enn vanlig, så blir der forskjellig svar når man legger inn eggløsningsdag og første mener at også.
 
Hvis det står 5+4 er jeg da 5 uker på vei eller 6 uker?
For i den ene appen jeg har som heter preflife så står det uke 6, 5+4.
Og det forstår jeg ikke.
Du er da 5 uker og 4 dager på vei, men inne i svangerskapsuke nr 6. Altså, når man er 5+0 til 5+6 er man i uke 6 fordi man har begynt på den sjette uken. Jeg syns det er enklest å forholde meg til uker og dager. Så i ditt tilfelle ville jeg bare forholdt meg til 5+4 :) Det er det legene forholder seg til også.
 
Du er da 5 uker og 4 dager på vei, men inne i svangerskapsuke nr 6. Altså, når man er 5+0 til 5+6 er man i uke 6 fordi man har begynt på den sjette uken. Jeg syns det er enklest å forholde meg til uker og dager. Så i ditt tilfelle ville jeg bare forholdt meg til 5+4 :) Det er det legene forholder seg til også.

Okei, sier man da at man er 5 uker på vei eller 6 uker på vei?
 
Jeg er 5+2 med siste mens 28 november. Jeg har 28 dagers sykluser. Med eldste hadde jeg 35 dagers sykluser og sjekket kun en gang og tullet ikke mer med det. Bommet med kun 1 dag i forhold til oul termin. Med nr 2 så traff jeg på dagen med mens termin og oul termin og hadde da 28 dagers sykluser. Sjekker kun mens termin på babyverden.
 
Back
Topp