Hvor langt er jeg på vei?

ariel

Har en liten spire i magen:-) septemberbarn <3
Har snart googlet meg ihjel:arghh:

På appen min står det nå at jeg er i graviditetsuke 6, jeg er 5+5. Men så er fosteret 4 uker og jeg er 6 uker. Så kjønner ikke hvor langt jeg egentlig er på vei. Er jeg 4, 5 eller 6 uker på vei? Greit å vite med tanke på lege, jordmor og når jeg eventuelt skal si noe til familien.

Tusen takk for svar:):)

Du er 5+5. Vi regner termin etter første dag av siste blødning, men befruktning skjer ca 2 uker etter. Dermed er fosteret ca 2 uker etter din regning. Dette er den mest presise måten å regne ut termin før ordinær ultralyd.

Du er 5 fullgåtte, og du har begynt på den 6. :)
Det blir jo regnet fra 1. dag i siste mens, som vil si ca 2 uker før eggløsning og før egget er befruktet. Derfor er fosteret 2 uker kortere enn deg ;)
Med tanke på lege og jordmor, så vil de regne ut fra 1. dag i siste mens og en gjennomsnittelig syklus på 28 dager.

Du er i graviditetsuke 6. I morgen går du over i uke 7, og du er 6+0 (hvis jeg ikke husker tellinga helt feil). Altså 6 fullgåtte uker.

Fosteret ligger to uker etter deg fordi svangerskapet telles fra første dag i siste mens, og fosteret ikke blir laget før ca to uker senere.

Men dette regner lege/jordmor ut selv ;-)

Så da vil det altså si at når jeg er 12+0 så er jeg over abort perioden. Å kan fortelle at jeg er gravid? Så er nå 5+5, på tirsdag 6+0 å i min 7 graviditetsuke?? Å kan bestille tid hos legen fra jeg er 9+0?

Tusen hjertelig takk for svar, setter stor pris på det:)

Så da vil det altså si at når jeg er 12+0 så er jeg over abort perioden. Å kan fortelle at jeg er gravid? Så er nå 5+5, på tirsdag 6+0 å i min 7 graviditetsuke?? Å kan bestille tid hos legen fra jeg er 9+0?

Stemmer det :-)
Man har ingen garantier, men sjansen for spontanabort er veldig liten etter at man når den milepælen.

Gratulerer og lykke til :)

Stemmer det :-)

Lykke til :-)
Din første?

Gratulerer og lykke til :)

Gratulere! :)Ballet med det samme her:wideyed: hehe! Da er vi like langt på vei (5+3 her). Spennende med septemberbarn(og ekstra spennende med barnehageplassen...:nailbiting:)

Masse lykke til! :-)

Gratulere! :)Ballet med det samme her:wideyed: hehe! Da er vi like langt på vei (5+3 her). Spennende med septemberbarn(og ekstra spennende med barnehageplassen...:nailbiting:)

Masse lykke til! :-)

Takk, er 6+0 i dag:) gratulerer til deg og:) ja blir spennende ang barnehageplass. Er heldig å jobber i barnehage, så har litt prioritet der. Men krysser fingrene uansett;) lykke til til deg:)

Back
Topp