hvor langt er jeg egentlig på vei???

malrodien

Gift med forumet
jeg lurer på noe og håper at noen kan hjelpe meg med svar. var til jordmor i dag på min andre kontroll. hun ramset opp de forskjellige undersøkelsene som kom til å forekomme på mine neste kontroller deriblandt å kontrolere å høre på hjertet til fosteret. siden jeg hadde fått hørt hjertet på min første kontroll til legen, da jeg var 12 uker på vei. lurte jeg på om jeg kunne få høre den igjen. men jordmoren ble overasket over at jeg hadde kunne hørt den på min første kontroll og mente at det egentlig var for tilig å kunne høre hjertet. men hunn sjekkket like vel og hørte det klart og tydelig. da påsto hun at jeg antagelig var lengre på vei enn jeg trodde jeg var. det syntes jeg var rart. for en uke etter at jeg egentlig skulle ha mensen viste graviditets testen min negativ 2 ganger. men 3 uker etter det igjen viste den plutselig positiv. så jeg har hele tiden trodd at jeg er mindre på vei enn jeg er, ikke mer!

Vanskelig å si, du får nok ett mer nøyaktig resultat på UL tenker jeg. [:)]

Vanskelig å si, men eg fikk høyre hjertelyden samtidig som det du gjorde hos legen, og legen sa ingenting om at eg var lenger på vei..

hmm...jeg fikk også høre hjertelyden i uke 12, og jeg har ikke blitt flyttet jeg heller. Jeg hadde gått ut ifra den terminen du har nå jeg, eller den du kommer til å få på ultralyden[:)]

jeg fikk høre hjertelyden når jeg mente jeg var 12 uker, men terminen ble flyttet på ul, så da var jeg faktisk bare 11+4 dager når jeg fikk høre hjertelyden...[:D]
Så det tror jeg ikke har så mye å si..Blir uansett spennende på ul da, kanskje terminen ikke blir flyttet i det hele tatt [:D]

jeg hørte hjertelyden da jeg var 11 uker på vei, så det går an å høre den så tidlig, men det er ikke vanlig. kan også nevne at jeg ut fra ultralyden er to dager mindre på vei enn menstermin, så egentlig hørte jeg hjertet i uke 10!

Jeg hørte hjertelyden første gangen i det jeg trodde var uke 11, men etter at terminen min ble flyttet på ultralyden så vil det tilsi at jeg hørte de fanastiske små dunkene i slutten av uke 8....[:-]. Men nå må jeg tilføye at jeg ikke er helt enig i ultralyd terminen da. Vi får se, babyen kommer når den er klar håper jeg[&:]

da vet jeg at det ikke er så unormalt å høre hjertet så tilig.. [;)] det er i alle fall helt fantastisk å høre at det donker et lite liv inne i seg selv.

Hey...[:)] Jeg hørte hjertelyden i uke 11, legen var litt usikker på om han kunne finne den, men prøvde, og fant klar og tydelig hjertelyd. Tok til og med pulsen på han, og den var perfekt!! Deilig!! [;)]

Back
Topp