Hvor langt er jeg egentlig på vei?

Engel

Forelsket i forumet

Jeg er i følge babyverden i uke 22 +1, mens i følge sykehuset når jeg ringte å snakte med de på søndag sa de jeg var i uke 21 + 5, mens jeg i følge babyverden da var 21 + 3.

Hva er riktig? Termin er 20 oktober:)

Om den offisielle terminen er 20.oktober, så er det vel den du skal forholde deg til?

Og det er snakk om to dager forskjell, uansett

Stemmer:) Har ikke så mye å si egentlig med de to dagene, men jeg går med masse kynnere å jubler for hver uke, så derfor jeg lurer.

Lagde meg en lilypie for moro skyld utifra 20.oktober, og jeg får 21 + 6.
I dag.

Hmm, det var rart for etter babyverden er jeg 22 + 1, men mener de tickerene viser ett par dager feil? Hmm, får spørre jordmor:)

Jeg ville nok alltid stolt hakket mer på sykehuset enn babyverden, må jeg ærlig innrømme.

Helt sant! Jeg ble bare litt paff, for trodde babyverden stemte med slik de alle teller. 

Men kom på i farta her at norske svangerskap varer 2 dager lengre enn i utlandet.  Ikke at det var til hjelp, men en liten rettelse til lilypie-en min (som er engelsk).

no er det vell 3 dager feil på utenlandske tickere? siden det no i norge blir rekna som 40+3 som fullgåttt svangerskap.    det er litt varierende ka leger og jordmødre bruker ennå. er iallefall det eg har fått inntrykket av. for hos jordmor så er eg alltid en dag lengre på vei enn her på bv og hos legen.    jaja, så lenge det bare er ett par dager som er "feil" så går det jo greit. hadde vore verre viss det var snakk om flere uker, som enkelte her inne har vore borti. 
babyen kommer jo som regel når det passer den( eller legen) og ikkje når datoen er der

Beregningene er forskjellige. Jeg følger jordmor på sykehuset sin, utfra trrmindatoen hun satt da. Tickeren min stemmer derfor med hvor langt keg er på vei, men jeg måtte stille termin 3 dager før den egentlige datoen :-p

hvis du er så langt på vei så har du vel vært på ordinær ul? fikk du termin da satt til 20 oktober så er det den man går etter.

22+3 i dag, om man regner med 40+3 som fullgått. 

Back
Topp