hvor langt er jeg egentlig på vei??

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Blir så forvirra jeg .. alle steder sier jo forskjellig..

Ifølge Lilypie er jeg 7+4
Ifølge Babyverden er jeg 7+6
I følge en lapp fra UL er jeg 7+5
[8D]

og da har jeg termin 21.09 på alle tre stedene

såå.. hva er riktig??

Lilypie: regner svangerskapet som 40+0 (amerikansk)
BV: regner svangerskapet som 40+2 ("gammel" norsk)
UL: regner tydeligvis svangerskapet som 40+3 ("ny" norsk)

Noen steder i Norge bruker 40+2, mens noen har gått over til 40+3. Siden din lapp fra ul regner 40+3, er det den du skal gå utfra.

Hvis du vil at tickeren din skal vise riktig antall uker, må du taste inn termindato 3 dager før du egentlig har. [:)]

ORIGINAL: Fjärild

Noen steder i Norge bruker 40+2, mens noen har gått over til 40+3. Siden din lapp fra ul regner 40+3, er det den du skal gå utfra.

Hvis du vil at tickeren din skal vise riktig antall uker, må du taste inn termindato 3 dager før du egentlig har. [:)]

men hvis 7+5 er riktig så skal jeg jo bare ta termindato 1 dag forskjell.. ikke 3? er jo 1 dag som er forskjellen[:-]

dytt

ORIGINAL: mine2skjønne

Veit ikkje kva som er det riktige her, men når det er så få dager det er snakk om har det jo igrunn ingenting å sei[:)]

gratulerer med spire!

nei men det irriterer meg[8D]

ORIGINAL: Qualitas

ORIGINAL: Fjärild

men hvis 7+5 er riktig så skal jeg jo bare ta termindato 1 dag forskjell.. ikke 3? er jo 1 dag som er forskjellen[:-]

Skjønner ikke helt hva du mener, men det Fjärild sier stemmer - iallfall. Og det stemmer vel med forskjellen du får på bv og ul.

Back
Topp