Hvor langt er du på vei i dag?

Før 5+0 regnes svangerskapet som kjemisk, fordi man kun kan påvise svangerskapet kjemisk i blod eller urin (måle hcg). Etter 5+0 regnes svangerskapet som klinisk fordi man kan påvise svangerskapet klinisk (ultralyd, etter hvert hjertelyd, bevegelse, symfyse-fundus-mål osv.) :)

Om man mister i SA før 5+0 kalles aborten derfor gjerne for en kjemisk graviditet.

Aaah :)))! Trodde kanskje du allerede hatt UL.
Takk for svar :)

Nei, skal ha neste onsdag. :)
Feiret bare første milepæl i svangerskapet. :D

Noe spesiell grunn til at du skal så tidlig? Eller bare nysgjerrigheten? Jeg selv tar det bare fordi jeg er utålmodig og usikker på hvor langt jeg er på vei. Tror jeg er 6+0 i dag. Veldig lyst å framskynde timen til denne uken[emoji23] vet ikke om det kan bli bortkastede penger?

Noe spesiell grunn til at du skal så tidlig? Eller bare nysgjerrigheten? Jeg selv tar det bare fordi jeg er utålmodig og usikker på hvor langt jeg er på vei. Tror jeg er 6+0 i dag. Veldig lyst å framskynde timen til denne uken[emoji23] vet ikke om det kan bli bortkastede penger?

Jeg får offentlig pga. IVF og habituell abort. Hadde ikke tatt så tidlig om jeg ikke hadde en sånn grunn, nesten ingenting å se så tidlig og risikoen for abort er jo nokså lik selv om hjertet slår, siden det er såpass tidlig. :) Jeg er mest spent på UL etter 10+0. Da er embryoet blitt foster og om alt er riktig da så er abortrisikoen svært lav.

5+5. Synes det går en smuuuuule sakte. Hatt fri siden natt til søndag og da går det bare supersakte. Gleder meg til jobb igjen på torsdag.

I dag er det blitt 5+3:)

5+0 i dag[emoji169]

5+0

4+6 var det visst i dag :)

Back
Topp