Hvor langt er dere kommet i forberedelsene?

Newbieme

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Vippestol, stellebord, vogn er på plass.. må fortsatt få summa meg til å finne frem lekegrind, sprinkelsenga og brystpumpa.. Alt av tekstiler er kjøpt inn/ funnet frem men ikke vasket det enda...

må en vaske ny dundyne til lille?

Må få kjøpt stellebag, bilsete, myggnett, uro, amme bh, amme inlegg, brystsalve, såper, lotioner, oljer og bleier... tenkte å kjøpe spritlapper til navlen til lille.. og nytt febermål.. frysebegere til melk..

babycallen med video virker typisk ikke.. så må vel ha den ny også..

Vurderer sterkt å fryse ned middager til den første uka hjemme med lille evt noen kaker til besøkende...

Er mye som skal på plass.. Hvor langt er dere kommet?

Vi er midt oppe i rydde/rote kaos nå. Jeg måtte ommøblere på soverommet mitt for å få plass til babysengen og et nytt klesskap. Dette startet en kjedereaksjon der det ene rommet etter det andre måtte omgjøres, samtidig som vi driver og maler og legger nye tepper i gjestehuset. Så akkurat nå står ting på hodet her, men om få dager bør alt være på plass for da får vi sommergjester fra Ungarn. Etter det er alt klart til å ta frem alt jeg har av babyklær og utstyr, få det vasket og lagt på plass. Nesten ingenting jeg trenger å kjøpe, så det er bare snakk om å pakke ting frem og finne plass til det. Egentlig deilig å gjøre mest mulig litt tidlig, og ikke utsette det til slutten da man er på det tyngste.

Vi har alt av klær, sengetøy, dyner osv stående i kasser på "babyrommet", vugga er hos mamma, bilsete er i orden.. Har vogn og stelleveske, vognpose og alt sånt.

Mangler kun stellebord, og ellers småtteri som bleier osv..

Vi er midt oppi tidenes oppussingskaos. Måtte rive nesten hele leiligheten da den ikke var i nærheten av barnevennlig. Kjøkkenet er nå bygget opp igjen og ny innredning er på plass, mangler bare benkeplate, gulv/taklister og nytt elektrisk. Stua har vi malt, lagt nytt gulv og mangler å fikse pipa og nytt elektrisk. Soverommet må det bygges en vegg i, isolere, male alt og legge nytt gulv og lister + elektrisk. Badet er delvis revet og skal rives helt og bygges opp igjen - også med nytt elektrisk. Gangen må isoleres både i tak og vegger og males.
Vi har kjøpt inn alt vi trenger av klær til snuppa og barnevogn og bestilt bilstol. Har arvet utrolig mye fra min fantastiske tante (som har tatt vare på ting i 7 år kun med tanke på meg <3). Så det eneste vi mangler er "alt til meg" og stellebord + alt av tilbehør.
Termin er om 64 dager så her er det ordentlig tidsnød :p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har det meste klart, men mangler å montere, vaske og settes på plass :P
Vi holder på å bygge på et ekstra soverom til leiligheten nå, så venter til det meste er ferdig der for det blir mye støv når det må sages i murene for å få vindu og dør inn til rommet :)
Ellers så er det bare noen småting som må handles inn til stelleplassen som mangler :)

Her har jeg ikke gjort noen ting klart enda :P

Fikk omsider gått igjennom klærne vi har etter gutten vår i går og siden vi ikke vet kjønn har jeg sortert ut str. 50 og 56 i to kasser. En med kjønnsnøytralt tøy og en med guttetøy. Vi har jo det meste fra før, men alt må jo klargjøres. Vogna må vaskes over, bilsetet og vuggen låner søsteren min så det må hentes og ses over. Stellebordet står jo klart, men må nok kjøpe inn litt flere kluter og filler samt små bleier. Kommer også til å kjøpe litt nytt guttetøy og litt jentetøy også må jo alt vaskes og brettes klart i komoder. I tillegg holder mannen på med siste finish på soverommet til gutten vår, så når det er klart skal det males og flyttes inn i.

54 dager til termin i dag så bør vel komme i gang snart :P

Har det meste av klær og store ting :) mangler baby call og stelleveske.. Ellers noe å ha på når baby er ute f.eks i vognen. Hva kan vær lurt av yttertøy i midten av september? Har voksi pose.. Tenkte å kjøpe en baby utedress som han kan ha litt senere i høst/vinter, men trenger noe som passer i september (som han sikkert har vokst i fra etter 1-2 måneder). Noen tips? Mangler ellers ting til meg selv og badeolje/stelleprodukter til lille.. Og må kjøpe lampe og teppe til barnerommet :)

Har kjøpt det meste av baby utstyr og klær :) hadde jo ingenting fra før av, da dette er min første baby :) mangler sånne små ting som bleier, såper, termometer og slikt. Begynte faktisk idag med å vaske sengetøyet til den lille :) greit å få det gjort nå når det er så varmt og fint vær og man kan tørke det ute :)
Ellers har vi ikke gjort noe spesielt med barnerommet, er hvitfarge på veggene, så skal kjøpe noen fargerike gardiner og slike ting å pynte opp med, men vet ikke kjønn enda, så blir ikke gjort før den lille kommer til verden :)

Sent from my iPad using BV Forum

Her er det ingenting som er klart, da det drives med byggearbeider her enda.... :-p Har det meste etter 4-åringen, men har ikke fått sett gjennom hva vi har eller vaska eller gjort klart noe som helst.... Bilstol får vi overta etter guddattera vår som blir 1 år nå snart, skal bruke vogna, vognposer og sengetøy o.l. etter 4-åringen (men det trenger nok en vask først). Har kjøpt brukt sprinkelseng (som står i deler uti uthuset) og ny madrass til den. Stelleprodukter og slikt har jeg ikke begynt å tenke på enda...... Og venter i spenning fo rå se hva som finnes i kassene... Tror jeg har det vi trenger, men husker jo ikke, så kan vel bli noe panikkhandling på slutten i verste fall........ :-p

Har kjøpt

Vogn
Bilstol
Vugge
Sengesett
Dyner
Klær
Fått bleier til første ukene
Tepper
Stellekommode
Slynge/sjal
Vognpose
Vippestol
Babycall
Håndklær

Reiseseng og grind til hytta

Trenger:
Seng
Madrasser
Saueskinn
Stellesaker
Bilstolpose og speil
Babynest
Stellepute
Regntrekk og myggnett til vogna
Badekar
Termometer
Svak lampe til stellebordet for nattstell

Jeg trenger ammebher, topper og bind.

Men jeg har også shoppet etpar sånne dilldallting da, som etpar skilt og veggdekaler :P Men det må jo til når man gleder seg..

Har laget liste over hva vi trenger, elsker å krysse ut når ting er ordna :) Nå er faktisk de største tingene i boks: vogn, stellebord, bilstol, seng, madrass, kurv til å sove i på dagen, vippestol og mye klær.
Trenger fortsatt babycall, stelleting, sengetøy, badebalje, ammetøy, tåteflasker, kluter og en del småting til.
Har bestemt meg for å vente med brystpumpe til vi ser om det trengs. Men har bestemt merke og vist den til mannen hvis jeg må sende ham på handletur!
Det er jo en stund igjen heldigvis.

Har vel det meste tror jeg..
Søskenvogn, sovevogn, kombivogn, sportstrille, duovogn.. tror 5 vogner skal klare seg :p
bilstol
vognpose
seng,dyne osv fra storesøster tenkte jeg skulle hive madrassen i fryseren (stor fryser) bankes og luftes. og ha en overmadrass over..
fått flere tepper og klær pluss litt fra søskenene både store små ull og fleece, helsetepper og lappetepepr.. har egentlig et skap fullt ;)
har også vippestol og ikea stol til ho blir større og skal mates..
og så har vi trappegrinder fremdeles oppe så det er kjekt ;)
stellekommoder 2 stk
saueskinn
badekar

Mangler:
lekegrind
lekematte type "yogamatte" Må ha ny den gamle ble ødelagt.. :/
bilstol pose, har lyst på. litt usikker på om vi skal investere i det.. kjører svært lite bil..
gulpekluter
bleier
smokker og flasker hvis det evt blir nødvendig
overmadrass til senga og lekegrind
bæresjal, usikker på hvem som funker best ;)
babynest, veldig lyst på, ikke noe krise, har aldri hatt det før ;)
sprinkelbeskytter, en som ikke blir slerkete etter 1 vask!

mangler til meg:
ammebh og engangsammeinnlegg, har 3 i ull fra forrige gang så det trenger jeg ikke flere av nå. og evt pumpe, men det venter jeg med.
baby call tror jeg ikke vi får bruk for (veldig lytt hus) og babyen sover i nærheten av meg ;)

Nå er straks alt i hus.
Hadde så mye i fra før.
Men har kjøpt ny vogn, ny bilstol, madrass, lammeskinn, dyne, klær, smekker, kluter, hånkler, sengetøy, Sprinkelsengbeskyttelse, smokker, og noe anna småtteri. Amme bh og ammeinnlegg til meg. + Bleier og stelleprodukter..
Tror jeg snart har alt..! :D

Mangler å få senga på plass. Og lekegrinda og vippestolen. Må vaske alle klærne. Sengetøy, kluter og håndklær er vaska.
Synes det er godt med alt som er ordna. For nå begynner alt å bli tungt.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hadde alt klar innen uke 26. Det var kun en bivirkning av å gå sykemeldt, og kjedet livet av meg. Hadde aldri orket å gjort alt klart hvis jeg hadde gått 100 % på jobb.

Samboern tror baby kommer tidligere enn termin, så han skal sette opp senga i morgen så den blir klar.. blir uke 34 i mårra :p

Har kun å vaske klærna, pakke min og hennes fødebag og å ta ned stellekommoden fra loftet :p

Back
Topp