Hvor lang ventetid?

håperpåettmirakel

Glad i forumet
Om mannen skulle ombestemme seg og går med på prøverør, hvor lang tid tar det da fra gyn henviser til det skjer noe?

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Det varierer veldig hvor raskt man får komme inn til forsamtale, både fra klinikk til klinikk og gjennom året. De offentlige klinikkene har sommerstengt i juli og det medfører press både før og etter sommeren. Da er det gjerne også et etterslep av de som ikke kom igang før sommerferien som skal i gang samt de som skal ha nye forsøk. Tiden mellom forsamtale og oppstart av forsøk vil også variere veldig, så det er i grunnen umulig å si noe som helst. Undersøk sykehuset dere i såfall vil tilhøre, men vær oppmerksom på at det kan skje store endringer i ventetid på kort tid. Om dere er helt ferdig utredet, begge to, slipper dere i hvert fall ventetid på undersøkelser.

Etter at søknaden fra gyn var sendt så gikk det et par uker til jeg mottok brev om at de hadde mottatt søknaden. Deretter tok det 7 mnd til jeg mottok nytt brev om at jeg hadde fått time ca en mnd fra brevets dato. Så ca 8 mnd da. Men vi droppet offentlig pga lang ventetid, så vi gikk rett til privat og der var vi igang med en gang:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Etter at søknaden fra gyn var sendt så gikk det et par uker til jeg mottok brev om at de hadde mottatt søknaden. Deretter tok det 7 mnd til jeg mottok nytt brev om at jeg hadde fått time ca en mnd fra brevets dato. Så ca 8 mnd da. Men vi droppet offentlig pga lang ventetid, så vi gikk rett til privat og der var vi igang med en gang:)

Hva koster privat i forhold da?

Det er dyrt. Vi har kjøpt pakke på 3 forsøk (3 innsett), og det koster 60.000 pluss medisiner. Det er icsi kontract da. Pakkeprisen er 3 for 2. Hvert forsøk er ca 28.000. Dyrt, men det går raskt da. Hvis vi ikke klarer det nå så går vi offentlig.

Det er dyrt. Vi har kjøpt pakke på 3 forsøk (3 innsett), og det koster 60.000 pluss medisiner. Det er icsi kontract da. Pakkeprisen er 3 for 2. Hvert forsøk er ca 28.000. Dyrt, men det går raskt da. Hvis vi ikke klarer det nå så går vi offentlig.

Såpass ja. Det kan jeg nok glemme og få han med på. Han synes 20 er dyrt han. He he.. Men så har vi det travelt da siden mannen er 40 og mini er 3 allerede. Ikke lett.

Vi sendte inn søknad (var ferdig utredet og hadde tatt alle prøver etc) i september, fikk time til forsamtale i januar, oppstart i mars. så ca 6 mnd på oss. Dette var på Riksen i 2012 :)

For oss tok det 2 mnd fra innsendt søknad til forsamtale og 2 mnd etter forsamtale var vi i gang :) så 4 mnd totalt.

Sent fra min SM-P600 via Tapatalk

Vi tilhører Riksen og det tok 6 mnd fra henvisning sendt til første forsøk. Riksenspire i magen nå:-) Lykke til!!!

Back
Topp