hvor lang var

Fra 4 cm åpning til ho var ute tok det 13 timer.. Endte i haste ks til slutt da ..

Er førstegangs å bruke 19 timer fra første rie.. den var ikke så vond!
jeg var så fjern på lystgass at jeg husker bare små klipp fra fødseln, så vet ikke hvor lang ti det tok fra så så mye cm åpning osv :P

ORIGINAL: Merri24

Synes det er vanskelig å vite hvordan jeg skal regne, men begge gangene reiste jeg på sykehuset når riene begynte å gjøre ganske vondt. Men første var jeg der 6,5 time før hun blei født, med andre 2,5 time. Så gikk litt kjappere denne gangen!

Enig, vet ikke helt når jeg skal regne ifra. Ikke vonde kynnere fra kl 23 gikk over til maserier utover natta, som så gikk over til vondere rier utover morgenkvisten. Snuppa kom kl 13.40 dagen etter de første "regelmessige" kynnerne var i gang, så om jeg skal regne helt fra start tok det vel rundt 13-15 timer. Men om jeg skal regne fra de vonde riene startet tok det 7-8 timer. Vannet ble tatt på sykehuset bare noen tak før snuppa kom.

Fra 2 cm åpning brukte jeg 5 timer[:)]
Er førstegangsfødende[:)]

første fødsel gikk det 8 timer fra første rie til han var ute..
denne gangen har jeg ikke fdt enda[;)]

Første gang fødte jeg etter ca 2 døgn.
med nr 2 ble jeg satt igang og når fødselen først startet gikk det ca 1,5 t fra vannavgang. Rienen begynte ved vannavgang.

Denne gangen fødte jeg tvillinger og ble igjen sattigang. Det gikk under ca en time fra riene startete for fult. Fra jordmor kom på fødsstuen og fikk sjekket meg første gang (8cm)og til tvillingene var uten tok det ca 35 min.

Fra riene starta tok det 16 timer.. men var vel ikke i ordentlig fødsel mer enn 8 timer.

Brukte litt tid på å ta seg ordentlig opp..

denne gangen venter jeg i spenning[:)]

1.mann brukte jeg 26 timer fra første rie - var i aktiv fødsel de siste 6 timene
2.mann brukte jeg 06 timer fra første rie - må ha gått over i aktiv fødsel temmelig raskt etter de første riene, da det hele gikk temmelig fort.

Med 1 mann 4,5 time
Med nr 2, 3 timer etter jeg ble satt igang! [:)]

Back
Topp