Hvor lang var fødselen din?

Fra vannet gikk til han var ute var det 16 timer. Fra jeg fikk føderom og 3-4 cm åpning til han var ute var det 8 timer. Pressa i 45 min.
 
Slimproppen gikk kl 04, kjente i løpet av formiddagen at noe var igjære! Halv fem var vi på sykehuset -2cm åpning- fikk beskjed om å gå en tur, og da tok riene seg opp skikkelig. Kom på fødestua -prinsesserommet som de kalte det- halv seks. Da hadde jeg 3 cm fram til halv ni.. Med grusomt intense rier, nesten uten pauser... De tok vannet mitt da, og fra 21 til 22 åpna det seg gitt. (Jeg pressa fra 7 cm, og jm stod og tøyde oppi der, hadde ikke sjans å holde igjen). 22.03 kom han susende ut med litt vakuumhjelp :) Så jeg vil si 16.30 til 22 - 5,5 t!

Hva med deg selv? :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Fra vannet gikk til han ble tatt med hastekeisersnitt, kikk det rundt 16 timer. Var rundt 6 timer med sterke rier, høy feber og stagnasjon før nok var nok.
 
Fra riene startet til hun var ute (med hastekeisersnitt) gikk det ca 29 timer (med rier hele tiden). Hadde 5 cm åpning når hun ble hentet ut.
 
Fra vannet gikk og første rie kom, til han var ute gikk det 25 timer. Men i papirene står det at fødselen varte i 8 timer. Selv om jeg var på sykehuset i 23 timer. De regner vel med fra 4 cm da :p
 
Fra da de skrev meg inn på sykehuset, tok det underkanten av 2timer før vesla ble født:) De ville egentlig ikke ta meg imot når jeg kom, og sa med en gang at det ikke blir noe fødsel på meg i dag. Men så sjekket hun meg...hun så litt sjokket ut og sa, "du må rett opp på føden! "

Hadde ringt mange ganger tidligere på kvelden, og sa at riene kom så så ofte.. men ut i fra jeg beskrev og at jeg ikke hadde smerter mente de at det ikke kunne være en fødsel igang. Så neste gang skal jeg dra med en gang jeg kjenner noe som helst annerledes!=P Synes fødselen gikk veldig bra, og var virkelig ikke så grusomt som jeg hadde forventet etter alle skrekkhistorier jeg har lest!
 
Fra vannet gikk og første rie kom, til han var ute gikk det 25 timer. Men i papirene står det at fødselen varte i 8 timer. Selv om jeg var på sykehuset i 23 timer. De regner vel med fra 4 cm da :p
De regner fra man er i aktiv fødsel ja. De satte meg som i aktiv fødsel kl.20.00 (da var jeg vel egentlig bare 3 cm, men de syntes så synd på meg at de sa jeg var i aktiv fødsel) og da hadde jeg hatt vonde rier i 22 timer. Så sånn sett varte fødselen bare i 6 timer og 45 minutter :p

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Uff.. Det er lenge nok det hvertfall. Ikke minst slitsomt å ha voonde rier når de ikke gjør stor nytte :/
Jeg sov mellom hver rie da. Klarte ikke å holde øynene oppe om jeg prøvde engang. Er litt glad for det altså. Da fikk jeg samlet krefter, og tiden gikk litt fortere :p
 
Uff.. Det er lenge nok det hvertfall. Ikke minst slitsomt å ha voonde rier når de ikke gjør stor nytte :/
Jeg sov mellom hver rie da. Klarte ikke å holde øynene oppe om jeg prøvde engang. Er litt glad for det altså. Da fikk jeg samlet krefter, og tiden gikk litt fortere :p
Ja, var tøft å høre at riene ikke hjalp stort. :/
Hørtes deilig ut å kunne sove mellom riene. Man trenger alle de kreftene man kan få gitt.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Fra vannet gikk til Frøken var ute, så gikk det 12 timer og 20 minutter. Men selve fødselen, fra 4 cm åpning til hun var ute, var litt over tre timer - så ble nesten en styrtfødsel..
Supervonde rier HELE tiden, mellom 2 og 7 minutter mellom hver og de varte mellom 1 og 2 minutt.. Men de var i det minste effektive, hehe.
 
Jeg hadde rier i hele 87 timer til jenta var ute! Mye på grunn av at de ikke ville ta vannet mitt, noe jeg tryglet og ba om da de alltid har gjort det på min mormor, mor og søster fordi de nettopp trengte hjelp fordi kroppen ikke klarer å "fullføre" løpet selv!! Så etter fire dager med intense og sterke rier så kom det en eldre og mer erfaren jordmor som sa at jeg hadde 2cm åpning og at det var fødsel på gang, noe alle de andre jordmødrene sa det ikke var. "slapp helt av, er bare maserier/tullerier... Så det var fødselen som hadde startet, noe jeg selv viste, (og kjente for den del) veldig godt. Da vannet ble tatt brukte jeg fire timer på og få 4cm åpning, og fra 4cm åpning til full åpning og pressrier i 45min, brukte jeg 2 timer! Så... kroppen min var klar for å føde, men vannet ville bare ikke gå av seg selv. Det var vannet som gjorde at pulsen til jenta i magen lå på 180 også i alle disse timene med rier før vannet ble tatt.
 
Her ble det hastesnitt... fra jeg ringte samboern min på jobb til mini var ute tok det 2 timer....
 
87 timer med rier alt fra 2min til 15min mellom... fødselshistorien min har jeg delt her på babyverden :) fikk faktisk høre at dette var skrekkopplevelse av folk som leste den... trist :-( fødselen var jo grei etter de tok vannet. Det aller værste var at jeg fikk rift ut fra helvete! Menmen, jenta er ute og jeg gleder meg til å føde igjen, bare det og oppleve å få barnet på brystet, da følte man seg virkelig som supermann :-D
 
Kan tenke meg at det ikke var noen drømmesituasjon å gå rundt med rier så lenge, uansett hvor bra det gikk etterpå ;-) Synes du er flink som klarer å se så positivt på det i etterkant. Men som jeg sier til alle som mener jeg var så tøff; man har jo ikke så mye valg :p
 
Ja, det er jo som du sier, man har jo ikke så mye valg!:) barnet må jo ut
 
Her merket jeg at noe var i gjære i 13 tiden på torsdagen. Første telefon til føden ble tatt i 16 tiden, men den er ikke registrert. Gikk i dusjen i 20 tiden, og den hjalp på smertene. Så vi la oss rundt 22.30. Men i 3 tiden våknet jeg med kraftige rier (hadde nok rier mens jeg sov også). Rundt kl 6 ringte jeg føden igjen, men de ville ikke ha oss inn (tror faktisk ikke de registrerte denne telefonen heller jeg). Jeg måtte vente for de hadde stor pågang. Kl 7 satt vi i bilen, og da ringte mannen. "Nå kommer vi uansett hva dere sier. Vi er i bilen og der om ca 15 min." Vi ble spurt om hvorfor vi ikke ringte før, og da ble mannen sint og fortalte at vi hadde ringt for en time siden og at vi viste godt om at de hadde vaktskifte, men at det ikke hjalp når jeg skalv kontinuerlig. (Min mamma jobber på et annet sykehus, og derfor vet vi jo når vaktskiftene er :D ) Når jeg kom inn hadde jeg 6 cm, og alt jordmorstudenten klarte å si var: "Hun skal hvertfall ikke hjem." Vannet gikk under undersøkelse på 7 cm ca kl 10 og kl 13.14 var han født uten at jeg kjente pressrieene. De bedøvde meg nok litt for godt når jeg endelig fikk bedøvelsen. Sykehuset skrev at fødselen startet kl 3 i min journal. Altså 10 timer, Jeg regner nok 24 timer selv.
 
Back
Topp