Hvor lang var din fødsel?

Isis

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
Jeg starta med halvannet døgn minus en time før vi dro til sykehuset og fikk beskjed om nesten fem cm. Derfra tok det elleve timer.

7 timer på natta hjemme hvor riene starta svakt og ble sterkere og sterkere! Så 8,5 time på sykehuset fra 4 cm:)

12 t fra jeg ble lagt inn til mini kom. Teller jeg fra når vannet gikk blir det 9t men riene frem til da var helt grusomme så nekter å bli med på at det ikke var en del av fødselen ;)

10,5timer fra første rie. Av de var 7 timer hjemme og 3,5t på sykehuset. 3,5t aktiv fødsel, altså fra 4cm :)

3 timer fra jeg kom inn på sykehuset uten åpning... 5 timer fra riestart. :-(

Last edited:
Startet med litt uregelmessige rier, men så gikk vannet, og derfra gikk det ca 14 timer

Våknet av vonde rier rundt 03:00 (så ikke på klokka før utpå morgenkvisten) og baby var født klokken 23:42

Ble lagt inn klokka 12:00 i aktiv fødsel :)

Gikk med rier i 48 t, ingen søvn (trodde det var vonde kynnere, mensensmerter). Kom til sykehuset 06.00 med 4 cm åpning - vannet ble tatt kl 15.30 & jenta mi ble født 17.11! :)

Måtte settes i gang før tiden Pga høyt BT. Var ganske moden da de satte inn ballongkateter. Merker ingenting til det. Neste morgen ville de ta ut ballongen og starte med tabletter. Det trengte de ikke. 4 cm. Tok vannet og 6,5 t så var hun ute ☺️

Fikk ballongkateter onsdag på dagen, lå da hjemme med rier som ga seg til kvelden. Inne på Riksen kl 18 på torsdag, der tok de vannet, skjedde ikke så mye mer. Så fikk jeg epidural og så satte de på dryppet.. Kl.13.55 fredagen var frøkna ute. Hard fødsel, og det ble vurdert keisersnitt flere ganger.

Starta kvelden før med rier som jeg trodde var litt sterke kynnere:-P dro på sykehuset kl 10 dagen etter. Alt stoppa opp når jeg ble lagt inn. Hadde 2 cm åpning som jeg hadde hatt i 1 uke. Vannet gikk delvis fra kl 17.15. Var i aktiv fødsel i 1 time og 15 min. Så vi hadde styrtfødsel :-) var ute kl 22.55:-)

Vannet gikk to dager før riene starta. Fra første rie til hun var ute, tok det ca 1,5 døgn

Fra første til rie til hun var ute tok det 1 time og 20 min. Parkerte bilen ved sykehuset kl. 04.05, kl. 04.25 var hun ute...

Vannet gikk dagen før så hadde time på KK klokken 9 eller 10 dagen etter hvor jeg tok sparketest. Har glemt dette allerede jeg :O uansett. Gikk fra 3-10 cm mens jordmor var til lunsj. Presset vel en timestid etter det.

Det gikk hvertfall så fort at det er skrevet lite i diagrammet mitt så vet ikke helt klokkeslett for de forskjellige tingene

Her begynte pressriene på 4 cm, og etter 20 min var han ute. Fra 0-4 cm gikk det vel 2-3 timer tror jeg ...

Fikk første stikkpille for igangsettelse klokken 11:00 sirka etter 2t på CTG, hun hadde veldig høy hjertefrekvens! Etter mye overvåking og flere stikkpiller tok de vannet mitt ved 2cm åpning, hjertefrekvensen var høy med store fall etter hver ri, og fostervannet var sterkt misfarget. Ble da sendt avgårde til keisersnitt, og lillemor var ute 16:04!

Startet hjemme kl 00.30. Kom på sykehuset i kl 05.30 tiden med 6 cm åpning.
Kl 20.19 var hun ute jeg regner 19 timer fra første rie hjemme. De var såpass kraftige. Var trolig raskt i aktiv fødsel. Sykehuset regner vel fra jeg kom og da blir det 15 timer.

Starta på natta me rier. Kl. 08.30 for vi til føden. Kl. 09.00 hadde æ 3 cm åpning å kl. 15.03 va han ute i den store værden :)

Vannet gikk kl 19.30, første ri kom 00.30. Tette rier igjennom hele natta. Inne på sykehuset kl 6. Lilletuppa ble født 17.46. Så litt under et døgn gikk det fra vannavgang til hun var født :)

Back
Topp