Hvor lang tid...?

fisken

Forelsket i forumet
Lurer på hvor lang tid det tar før brystvortene ikke er så jxxxxxxxxxxla såre[:(]. Holder på å dø her! Det er sikkert veldig individuelt, men har dere vondt enda? Har jo holdt på med dette amme styret i 3 uker nå så en sku jo tro at de var litt herdet [:'(]

uff ja... Føler med deg... Nå har jeg bare amma i 2 uker da, men er så sår på det ene brystet (har faktisk fått et sår der og),også begynner den andre å bli litt sår.... Idag har jeg ptøvd sånne bryst skjold....så får jeg se om det hjelper! Ellers så smører jeg brystvortene inn med morsmelk etter hver amming.

Har også kjøpt grønnsåpe. Tenkte å la puppen bade i det for å se om det tar bort såret..

Vet ikke hvor lang tid det tar før de er herda.. men håper ikke det er lenge til...

Mine var ille de første dagene de!! Da var de helt blodige og jævlige!! Au! Fikk sånne brystskjold og skjell på fødestua som jeg brukte, og det hjalp.
Så etter en ukes tid var det greit. Var bare første uka det var vondt egentlig..

Hadde litt vondt når hun sugde for et par uker siden, men lurer på om det ikke var noe trøske-greier, for puppen var helt rød-flammete.

Håper de blir herda snart da puppene deres, for jammen er det vondt når de er såre!! Huff! Ikke moro når man gruer seg til å amme.. [&:]

Har skjell ja, og de hjelper jo litt... Men det er bare vondt, vondt, vondt!!! Pumper dere? Jeg gjør det om morgenen etter hun har spist for å tømme skikkelig og det gjør noe sinnsykt vondt det også! Mulig jeg er en skikkelig pyse[8|].

Jeg pumper ikke... Har bare pumpa hvis jeg har hatt skikkelig spreng og snuppa ikke har ville ha pupp. Men synes ikke det er noe godt å pumpe jeg heller nei... så gjør det helst ikke! også tar det så langt tid synes jeg. mulig jeg ikke har på nok styrke,men da blir det vondere....

ORIGINAL: Jordbæret

Jeg pumper ikke... Har bare pumpa hvis jeg har hatt skikkelig spreng og snuppa ikke har ville ha pupp. Men synes ikke det er noe godt å pumpe jeg heller nei... så gjør det helst ikke! også tar det så langt tid synes jeg. mulig jeg ikke har på nok styrke,men da blir det vondere....

Jeg har aldri våget å skru opp styrken jeg - så mye pingle er jeg! Haha [:D]

Jeg har håndpumpe fra Avent! Den er kjempegod, og jeg kjenner nesten ikke at jeg pumper engang. Gjør ikke vondt!!

Pumper veldig sjelden, kun hvis jeg har sinnsykt spreng! Men det er toppen en gang i uka!

Men GoUngen- du vet at til mer du pumper deg til mere melk får du?? [:)]

ORIGINAL: GoUngen

ORIGINAL: fruluna

Men GoUngen- du vet at til mer du pumper deg til mere melk får du?? [:)]

Jepp jeg veit .. men jeg fikk nesten brystbetennelse,¨å da var det visst veldig viktig at jeg tømte meg helt! skjønner ingen ting jeg ..

=)

Å ja.. he he nei det er visst ikke alt man skal skjønne.. Noen sier det, andre sier det helt motsatte.. Man kan bli lettere forvirret av dette her.. he he [:D]

Jeg pleier aldri pumpe meg etter amming jeg :s Har gått bra hittil...

Er mange ganger hun ikke tømmer brystet, og noen ganger tull-spiser hun bare. Er suttebehovet og ikke sulten hun skal mette. Har gått inn for smokk ikveld, og hun sover søtt. Tidligere idag spiste og spiste hun, også gulpet hun, spiste mer, gulpet... til slutt fikk hun smokk. Det var visst det som skulle til :s

Jeg har en håndpumpe som heter Pigeon. Synes den funker bra.. men nå har jeg ingenting å sammenligne med da...!!

ORIGINAL: fisken

ORIGINAL: Jordbæret

Jeg har aldri våget å skru opp styrken jeg - så mye pingle er jeg! Haha [:D]

Godt å  høre at det ikke bare er meg som er pysete!! [;)]

Back
Topp