Hvor lang tid tok prøving med neste barn kom til verden?

Hvor lang tid tok det å få beste barn?

  • 1-6 måneder

    Votes: 10 27,8%
  • 6-12 månder

    Votes: 8 22,2%
  • 12-18 måneder

    Votes: 3 8,3%
  • 18-24 måneder

    Votes: 5 13,9%
  • 2-3 år

    Votes: 6 16,7%
  • 3-4 år

    Votes: 0 0,0%
  • 5 år +

    Votes: 3 8,3%
  • Ble aldri flere

    Votes: 0 0,0%
  • Prøvde aldri på flere

    Votes: 1 2,8%
  • Har gitt opp

    Votes: 1 2,8%
  • med hjelp

    Votes: 6 16,7%
  • uten hjelp

    Votes: 7 19,4%

  • Antall som har svart
    36

dagosi

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberbarna 19
Hei! Jeg er veldig nyskjerrig på hvor lang tid det i snitt har tatt folk her å bli gravid etter å ha plagdes med å bli gravid tidligere. Vet det ikke finnes noe fasit svar, men så blir det likevell litt trøst om det er en del som får det til i løpet av noen få år. Og at de som faktisk har ønsket flere har fått det til. Kan jo ikke lage 100 alternativer, så om det ikke stemmer helt, så skriv gjerne hvorfor i kommentarfeltet.
 
Med nummer 2 tok det to år og måtte ha hormonstimulerende medisiner. Men tok også en væskesonografi og fant en liten polypp som jeg fjernet, det skulle egentlig ikke ha noe å si for fertiliteten, men hadde gått på samme medisiner uten hell i over 1 år før operasjonen, men etter den så ble jeg gravid på første PP. Og ble også gravid igjen 6 måneder etter fødsel (det var ikke planlagt da). Så føler jo at det kunne vært årsaken til at jeg slet med å bli gravid. Hadde aldri trodd at det vi skulle få 3 barn. Tok flere spontanaborter og mislykket Ivf-forsøk og over 3 år med prøving før vi endelig fikk vårt første barn
 
Vi strevde med nummer 2, uten å egentlig vite helt hvorfor. Jeg har kanskje pco, og vi var på vei inn i behandling på privat klinikk da jeg ble gravid på "siste" forsøk på egen hånd, i pp 19. Nummer 3 kom etter å ha hatt en menstruasjon siden fødsel med nummer 2, og på "et forsøk". Jeg vet ikke helt hvor jeg passer inn, følte meg absolutt som en som strevde da vi prøvde og prøvde på nummer 2, men nå har jeg 3 barn som alle er lagd på egenhånd, så mulig jeg ikke passer helt inn her.
 
Vi strevde med nummer 2, uten å egentlig vite helt hvorfor. Jeg har kanskje pco, og vi var på vei inn i behandling på privat klinikk da jeg ble gravid på "siste" forsøk på egen hånd, i pp 19. Nummer 3 kom etter å ha hatt en menstruasjon siden fødsel med nummer 2, og på "et forsøk". Jeg vet ikke helt hvor jeg passer inn, følte meg absolutt som en som strevde da vi prøvde og prøvde på nummer 2, men nå har jeg 3 barn som alle er lagd på egenhånd, så mulig jeg ikke passer helt inn her.

Vell selv om man ikke har plagdes på alle svangerskap, så har man jo erfaringen fra å plages. Og er jo en super ting at du faktisk slapp å plages på alle barna.
 
Vell selv om man ikke har plagdes på alle svangerskap, så har man jo erfaringen fra å plages. Og er jo en super ting at du faktisk slapp å plages på alle barna.
Ja, den erfaringen satt i til etter nummer 3 var født for å si det sånn. Også vet jeg veldig godt hvor heldige vi faktisk har vært,og setter veldig pris på det.
 
Med erfaringen fra første, som tok 3,5 år og 4 graviditeter så var jeg forberedt på at det kunne ta litt tid. Men siden vi ikke fikk starte å prøve med en gang pga celleprøver og biopsier så var jeg uten hormonprevensjon i 3 mnd og på metformin med en gang. Satt på første forsøk, så det var en positiv overraskelse fra forrige gang.
 
Førstemann kom etter 3 år med 4 egguttak, 3 innsett, 2 inseminasjoner, operasjon, 1 SA + noen kjemiske.

Gravid igjen etter 2 innsett og 1 uttak, men ikke brukt prevensjon på over 3 år heller.
 
8 år, prøvde seks runder med icsi og frys som endte med spontanaborter eller ingenting. Etter det gav vi opp, men plutselig ble jeg visst gravid. Jeg har en åpen eggleder og eggløsning 1-2 ganger pr år, og mannen har dårlig spermkvalitet. Så sjansen for å bli spontant gravid er veldig, veldig liten. Men han blir straks 5 år.
 
Første barn var IVFer, så tvilte egentlig på at vi skulle få det til uten hjelp. Til vår store overraskelse klaffet alt, og jeg ble gravid 3 mnd. etter menstruasjonsstart etter ammeslutt. Han er nå 2 mnd. Føler oss superheldige.:joyful:
 
Første var uhell egentlig. Nr2 (annen mann) brukte vi 18 pper før hun satt. Nr3 (ny mann igjen) så fikk vi vel IVF ved rundt 18-20 mnd etter prevensjonsslutt. Satt på første forsøk. Nr4, så prøvde vi bare 3 mnd før vi tok nytt innsett. Satt på første forsøk da og. Regner med det hadde tatt lang tid om vi ikke hadde fått hjelp..
 
Back
Topp