Hvor lang tid tok fødselen?

L

Lykkeliten2019

Guest
Her startet riene med fem minutter mellomrom kl 08.00 ca. Fant fort ut at jeg måte gjøre noe.
Mamma mente jeg måtte ringe ambulansen. Men fikk ringt føden å sakt jeg kom og jordmora fikk
pressa meg ut av sofaen for å fine mobil ladern siden jeg hadde kun noe prosent med strøm. Fikk ringt gubben som kom med en gang. Måte på do føre vi dro. Å da fikk jeg en presserie. Så trodde nå kommer jeg meg ikke lengre. Men gubben fikk ovetalt meg ut i bilen. Hadde 8-9 rier på turen som tok 15-20 min.Frem på sykehuset kjørte han meg til døra. Jeg gikk inn å ventet ved heisen i en sofa. Mens han fant parkering. Var noe tull med heisene. Så etter en stund når heisen dukka opp. Fikk jeg kontakt med de rundt meg å de fikk meg oppi en rullestoll å fikk meg med i heisen.Vel oppe ble jeg vist inn på undersøkelsesrom. Da gikk vannet da jeg la meg på bekken. Så de fikk meg fort over i en annen seng og kjørt meg på føderommet. Der undersøktet hu meg til 7cm. Fikk et par rier. Så kom pressriene. Å poff så var han der 10.45 :) Etterpå fikk vil ligge å kose oss 2-3 timer på føderommet føre vi ble vist vidre til barsel.
 
Ble satt i gang med at de tok vannet ( da hadde eg ca 3 cm og helt flat) fra då tok det i underkant av 5 timer men begynte først med rier 2 timer etter vannavgang og aktivfødsel ble eg først regnet som ved 4 cm og når riene ble kikkelig intens 1 1/2 times tid fra der. Så aktiv fødsel vsr altså rett over 1 time (altså fra 4 cm til full åpning og ungen ut)
 
Om det er aktiv fødsel du spør etter så var det 1 time og 50 minutter ☺️
 
Nr.1: 22t
Nr.2: 2,5t
Nr.3: 1t15min
Nr.4: 6t (igangsatt med vannballong)
Nr.5- venter i spenning :)
 
4,5 time etter vannavgang, ca 3 timer aktiv fødsel.
 
Nr 1. 11 timer fra første rie
Nr 2. 18 timer fra første rie
Nr 3. 1 time fra første rie
 
Denne siste fødselen tok 3t og 4min fra eg våknet den dagen til ho var født, gikk rett på rier med 1-2min mellom og var på sykehuset i under 1 1/2t før ho var ute, vi bor bare 10min kjøring fra sykehuset :)
 
12 timer og haste ks, hadde blitt liggende en evighet jeg vel 5cm I 10 timer
 
Vatnet gjekk ca.21.00. Riene starta raskt etterpå. Var på sjukehuset ca.01.30 (truuur eg. Kanskje litt før). Då var eg 4 cm. 04.28 var han ute. 7,5t etter vatnet gjekk då vel.
 
Last edited:
Aktiv fødsel 3,5 timer. Stoooor forskjell fra sist, da var det 16 timer aktiv fødsel og maserier i 2 døgn før det:dead:
 
Vannet gikk 00.00 på natta, baby var ute kl 13.55. Så tok 14 timer fra vannet gikk til baby var ute.

Riene startet så smått rundt kl 01.00 og tok seg gradvis opp gjennom natta.

Dro til sykehuset når jeg hadde kun 2 min mellom hver rie, kl. 05.30, da hadde jeg 4-5 cm åpning.
 
Aktiv fødsel ca en time, ble transportfødsel i ei busslomme . Glad jeg har født før og kjente meg trygg på at det kom til å gå bra.
 
Aktiv fødsel under 2 timer. Det var noe helt annet enn de 10 timene med førstemann!
 
Ble vell 12 timer fra rienene startet
 
Back
Topp