hvor lang tid tok det?

hero

Venter et februarmirakel <3
Februarlykke 2015
før dere aksepterte situasjonen? jeg må nok ærlig innrømme at jeg er livredd å mange ganger gråter jeg for jeg er driiit redd å lei meg enda... kunne ønske det var litt anderledes..

har faktisk litt lyst til å ringe riksen å kanskje få snakket med noen der... noen som vet om det er mulig?

fikk vite at vi måtte ha prøverørs i august i fjord var helt knust gråt hele tiden og mange her inne husker nok min tullerusk periode. i oktober fikk vi tilbud om forsøk i januar. vi måtte utsette pga penger og så skulle vi egentlig i gang i april men ringte å sa jeg ikke ville i februar pga jeg var så deppa at jeg følte jeg måtte komme over d før vi prøvde på noe barn. i slutten av mars begynnelsen av april begynte jeg å akrseptere at dette var d som måtte til. nå gleder jeg meg masse med en blanding av frykt. men det er vel normalt??

håper du kan få snakka med noen på riksen.

skjønner tankegangen din. Det er urettferdig at noen må gjennom denne prosessen og faktisk måtte blotte seg helt, mens andre bare kan ta av seg trusa så er de gravide. Jeg tror faktisk jeg snakka litt med riksen i forkant før forsøket. Det er mye bekymringer og mange ting man vil ha svar på. Men det som er så rart at når man er i gang, så går resten av seg selv, det blir nesten en rutine, hvertfall ble det for meg. Jeg håper du får en fin og positiv opplevelse og at du blir gravid på første forsøk [:D] Det er naturlig og være redd og nervøs for man vet jo faktisk ikke hva man går til første gang. Håper du får samla opp krefter og at du bruker sommeren til og slappe godt av og puste godt ut før du er i gang. Og så er det viktig at dere er en god støtte for hverandre [:D] ønsker deg masse lykke til [:D]

Etter lang ventetid uten resultater, ble jeg vel egentlig bare taknemlig med tanke på at vi endelig skulle få hjelp! Endelig er det noen andre som tar over kontrollen, som er eksperter og som gjør alt de kan for at vi skal få oppleve å bli foreldre. Her inne får man masse støtte av andre i samme situasjon, og det er veldig godt og viktig! Det er selvsagt veldig tung innimellom. Ofte føles det forferdelig urettferdig at vi sliter sånn, men det er ikke så mye å gjøre med det, og vi er virkelig ikke alene om å må ha hjelp for å få barn.

Håper du får den hjelpen og oppbackingen du trenger! Ønske deg masse lykke til og håper du snart er gravid! [:)][:)][:)] Når vi sitter der med positiv graviditetstest er alle tunge stunder i prøvetiden glemt tror jeg. Det er verdt å vente på, og kjempe for!!! [;)]

ORIGINAL: Tøysa

Etter lang ventetid uten resultater, ble jeg vel egentlig bare taknemlig med tanke på at vi endelig skulle få hjelp! Endelig er det noen andre som tar over kontrollen, som er eksperter og som gjør alt de kan for at vi skal få oppleve å bli foreldre. Her inne får man masse støtte av andre i samme situasjon, og det er veldig godt og viktig! Det er selvsagt veldig tung innimellom. Ofte føles det forferdelig urettferdig at vi sliter sånn, men det er ikke så mye å gjøre med det, og vi er virkelig ikke alene om å må ha hjelp for å få barn.

Håper du får den hjelpen og oppbackingen du trenger! Ønske deg masse lykke til og håper du snart er gravid! [:)][:)][:)] Når vi sitter der med positiv graviditetstest er alle tunge stunder i prøvetiden glemt tror jeg. Det er verdt å vente på, og kjempe for!!! [;)]

signere Tøysa jeg :) uansett du er ikke alene og jeg tror du kan få mye støtte her inne, en andre steder. Slik har jeg i alle fall opplevd det, husker da jeg fortalte om ma til min gy, og hun svarte bare at det var vanlig og slike ting som bare skjedde, ikke noe sympati i fra henne der.

Må signerer Tøysa her, ho har ordlagt seg så godt[:)]

Eg syns det var godt å endelig få litt mer hjelp, etter 2,5 år uten prevensjon var håpet ganske langt nede. Men det å få komme til klinikken på forsamtale og igjen få sådd et håp om å bli gravid, det gjorde godt. Og for vår del var me heldige, me fikk klaff på vårt første forsøk[:)] Måtte samme lykke smile mot dere!

Jeg synes og det var godt å vite at vi får hjelp[:)] Når prøvinger haler ut er det godt å tenke på at vi nærmer oss målet[:)][:)][:)] Jeg må si jeg bare gleder meg til vi får beskjed om forsamtale, det blir en helt utrolig spennende tid som kommer...
Sambo som ikke er så glad i sykehus og slik er også ganske rolig, han mener han skal inn å se på når jeg får tatt ut egg og sette inn (det trodde jeg aldri han ville være med på[:D]) Han sier han må være med inn for å lære hvordan dette gjøres[:D][:D][:D] Så her venter vi i glede og spenning....

Jeg synes hele situasjonen er urettferdig jeg..Hvorfor skal ikke jeg kunne få barn uten hjelp når "alle" rundt meg får det?? Det er et sp.mål jeg alltid kommer til å stille tror jeg. Jeg vet ikke helt om jeg kan si jeg har akseptert det, men jeg har innsett at jeg må ta steget og prøve IVF-behandling hvis det skal bli barn på oss. Surt er det, men det er nå bare en gang slik det er.

Vi hadde prøvd i nesten 2 år da vi var på forsamtale, og i løpet av de årene var det MANGE tanker om hvor urettferdig verden er... Venninner som bare ser på mannen og blir gravid osv... Men når vi først hadde vært på samtalen og planlagt veien videre gikk det bare ett par dager før livet ble rosenrødt og lyst, for da visste vi jo at vi skulle få hjelp til dette[:)] Da var det så mye enklere og takle at mensen kom, for da var vi én syklus nærmere oppstart. Var jo ingen garanti for at vi kom til å lykkes, men bare tanken på å få den hjelpen var nok.

Nå ville jeg egentlig ikke vært foruten den erfaringen, jeg har trivdes så godt her inne på ass.befruktning sammen med likesinnede, så mye støtte og hjelp og godt samhold som du ikke får andre plasser... Om du ikke føler det er nok å "prate" her inne så ville jeg nok tatt en telefon til Riksen og pratet litt[:)] De har nok hatt flere i den situasjonen.

ORIGINAL: [miss]

Må signerer Tøysa her, ho har ordlagt seg så godt[:)]

Eg syns det var godt å endelig få litt mer hjelp, etter 2,5 år uten prevensjon var håpet ganske langt nede. Men det å få komme til klinikken på forsamtale og igjen få sådd et håp om å bli gravid, det gjorde godt. Og for vår del var me heldige, me fikk klaff på vårt første forsøk[:)] Måtte samme lykke smile mot dere!

åhhh tusen takk miss

Back
Topp