Hvor lang tid tok det?

*RSB*

Hey
Assistert-jentene
Febbisbebbis'18
Hvor lang tid tok det fra blodprøvene var tatt til dere fikk brev om time til forsamtale?
Snart 4 uker siden jeg tok mine og 2,5 uke siden han tok sine. Er så spent :) Vurderer å ringe, men så vet jeg ikke om de liker slikt mas og jeg har litt telefonskrekk :P

Så spennende:)
Søknaden vår ble sendt rett før jul, i januar ringte jeg for å sjekke om søknaden var kommet frem, og da sendte snille sekretæren meg alle blodprøve-rekvisisjonene med en gang, vet ikke når jeg hadde fått dem ellers. Så da brukte jeg februar på å ta alle prøver! Fikk brev om time i slutten av april, og time i mai. Dette var på Riksen. Jeg har også litt telefonskrekk, men har skjønt at man bare må komme over det og heller ringe en gang mer enn mindre. Det er flere ganger jeg har måttet mase og purre på ting (blant annet på samboerens første prøvesvar), så tror det hadde tatt mye lenger tid hvis jeg ikke hadde ringt. Man manner seg jo opp til å være streng, men så er de så hyggelige og hjelpsomme på telefon:) Må bare slutte å tenke at man maser, det er jobben deres;)

Hvor lang tid tok det fra blodprøvene var tatt til dere fikk brev om time til forsamtale?
Snart 4 uker siden jeg tok mine og 2,5 uke siden han tok sine. Er så spent :) Vurderer å ringe, men så vet jeg ikke om de liker slikt mas og jeg har litt telefonskrekk :p
Vi tok alle prøver før søknaden ble sendt. Den ble sendt i begynnelsen av januar, samtale i begynnelsen av april, og oppstart av synarela nå i slutten av juli. Så et halvt år ca, egentlig kjappere enn vi hadde fryktet. Men likevel- mer enn lenge nok når man går og venter!

Takk for svar :) Tror jeg manner meg opp til å ringe i morgen. Hun som tok den amh prøven var litt i tvil i starten på hvordan hun skulle sende den også så greit å høre om det ble rett!

Var ferdig utredet. Sendte søknad i begynnelsen av oktober 14 og forsamtale i slutten av januar 15. Ventetiden føles forferdelig lang, håper dere snart finner ut av når dere får time :-)

De hadde stengt t.o.m 6. august sa de på en telefonsvarer. Får prøve igjen fredag :)

Sendte søknad i begynnelsen av juli, tok alt av prøver i slutten av juli, fikk brev om forsamtale i november, men grunnet mangel på leger den dagen fikk vi telefon om at timen ble avlyst. Ny time ble ca. 3 uker senere. Hører til St. Olavs :) har hatt et forsøk som gikk i vasken, og skal ha nytt i slutten av denne måneden.

Sendte søknad i begynnelsen av juli, tok alt av prøver i slutten av juli, fikk brev om forsamtale i november, men grunnet mangel på leger den dagen fikk vi telefon om at timen ble avlyst. Ny time ble ca. 3 uker senere. Hører til St. Olavs :) har hatt et forsøk som gikk i vasken, og skal ha nytt i slutten av denne måneden.
Det var lenge å vente, men man må vel bare belage seg på å vente litt:P Sto i brevet vårt at ventetid var 1-3 mnd alt etter hvor fort man tok prøvene. Håper det stemmer :)

Alt tar tid føler jeg. Men glemte å nevne at etter forsamtalen, ble jeg henvist til laparoskopi operasjon, der ventetiden var 4 mnd. Hadde operasjon 17. Mars og siden det var fullt i mai, begynte jeg på medisiner i slutten av mai og forsøk begynnelsen av juni.

Har aldri før "gledet " meg så mye til mensen og det ønskte sprøyter som jeg er nå, men jeg er sååååå utrolig utålmodig og jeg skulle aller helst ha blitt gravid i fjor håper du slipper å vente så lenge :)

Back
Topp