Hvor lang tid tok det før dere ble gravide og hvor ofte hadde dere sex?

Glede¤

Betatt av forumet
For 2 mnd siden begynte vi å prøve,og det var da meget planlagt. Vi har ei jente fra før og pga helsemessige årsaker hadde vi i grunn valgt å være fornøyd med henne......inntil nå ;D


Så hvor lang tid brukte dere på å bli gravide? Og hvordan var forholdene rundt? Stress o.l?
 
Med første gikk det på 4 forsøket, prøvde 4 mnd etter hverandre..klaffet den fjerde :)
-Nå sist prøvde vi 5-6 mnd før det klaffet :)
Var ikke så mye stress rundt det.. Men man blir vel kanskje litt "opphengt" i det når man prøver :) :)
-Brukte EL tester 3 mnd men uten hell... Sist el tenkte jeg vi skulle droppe testene for å se.. Det ble da mindre fokus på prøving.. Lyttet heller til kroppen og magefølelsen... Hadde sex ca annenhver dag fra den fruktbare perioden startet.. Å det klaffet jaggu!!! :D
Er nå 4+4 :)

Mitt råd er egentlig: bare slapp av, ikke ha så mye fokus på det egentlig :) Ha masse sex :D :D
 
Min sønn ble unnfanget på en kveld, denne gangen så tok det bare 3 uker, altså null prøving..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hadde sex når vi hadde lyst. Blitt gravid 3 ganger på første "forsøk". Ikke noe el-test el. Det anbefales å ha sex hver andre eller tredje dag.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Planla egentlig ikke graviditeten annet enn at jeg og mannen ble enige om at jeg skulle slutte på p pilla så tok vi det derfra :)
Tok 3 mnd fra siste p pille til positiv graviditetstest og den var 3+. Vi hadde vel sex 2-3 ganger i uken :)
 
Ble gravid på første forsøk med min første, vi hadde ubeskyttet sex en gang og hadde ikke mer sex på 3 uker også testet jeg positiv. Denne gangen var det ikke planlagt, men vi hadde ubeskyttet sex i eggløsningsuken min.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tok 4 år her (1 av årene på prev da men ønsker var der) Vil ikke si jeg stresser noe annet enn de første par mnd kanskje.
Det er jo veldig vanlig at det tar litt tid da, så du skal nok se at spiren sitter ettehvert :)


Termin 17.07.2014 etter å ha vært prøvere siden 09. Lykken er stor <3
 
9 mnd, så gleden var stor når 2 blå lyste mot meg <3

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app
 
Hadde 2 pp før jeg begynte med eltester. Viste seg at jeg hadde el mye seinere enn i følge elkalkulatoren. Så er ikke rart det ikke klaffet på de to første, for vi hadde jo ikke sex de dagene jeg faktisk hadde el. 2 pp med eltester, klaffet på 2. Er nå 4+5 :)
 
Vi fikk til på tredje forsøk.. Første gang hadde vi sex hver dag rundt når jeg burde ha EL, andre mnd tok jeg EL-tester og ingen slo ut positivt i det hele tatt, enda jeg testet hver dag fra mens til mens. Tredje mnd hadde jeg mista motet litt, men vi prøvde likevel og hadde sex annenhver dag og POFF - klokken fire om natten på "testedagen" stod jeg der og myste nærsynt på en + :D
 
Første gang satt spira på 1pp, da hadde vi sex hver dag hele den måneden :) Denne gangen satt også spira på 1pp, eller, tenkte ikke over det som en prøveperiode, for jeg var bortreist (i ei uke) under EL, trodde jeg... Men unnfangelsen skjedde mest sannsynlig dagen jeg kom hjem... Flaks med sen eggløsning denne gangen...

Lykke til med prøvingen, håper spira sitter raskt! :D
 
1pp, 1 ligg tok 5 min.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Gikk på første forsøk, sluttet med p-pille i august og brukte kondom i september for å la kroppen omstille seg etter 17 års p-pilletilstand. Hadde sex 1-2 ganger i døgnet fra 3 dager før el og til 3 dager etter el. Brukte ikke noen tester, kun sjekket en el-termin jf siste mens. Har sex 3-4 ganger i uka til vanlig, men la inn en ekstrainnsats :p 6+4 nå.

Superfornøyd! Trodde ikke det skulle gå så fort, syns det er leit at mange må vente så lenge før det klaffer :(
 
På första försöket båda gångerna. Första gången hade vi oskyddat sex, men han drog ur innan (inte planerad graviditet ;)).
Och nu hade vi sex två dagar innan ägglossning och dagen efter. Funkade fint :)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Gikk på hormonspiral og tok den ut, ble gravid umiddelbart rett etter :) et tips til de som vil bli gravid umiddelbart, og for å slippe å vente i flere mnd forsøk etter forsøk, så regn ut når du har eggløsning (ca 2 uker etter mensen og varer i 5 dager. Det er KUN i disse fem dagene egget KAN befruktes) da blir du gravid med en gang! Hjelper ikke å ha sex ofte hvis du ikke har sex under eggløsning. Da er det umulig å bli gravid


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg tok ut kobberspiralen rett etter påske i år. Ble gravid på 3 pp, men det endte med en BO 9+0 uker.. Gravid på 3 pp etter det igjen:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Første satt på 1.forsøk m kun sex på eggløsningdagen. 2.satt på 2.pp m sex annahver dag i den fruktbare perioden:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp